2021-07-08, 10:54
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Vad var poängen med Sveriges regeringskris?

https://svenska.yle.fi/a/7-10003012

Vänsterpartiet är den tydliga vinnaren i Sveriges regeringskris, men mycket hinner ändra med över ett år kvar till val och en höstbudget att gräla om före det. Under tiden kan man fundera på vad en regeringskris gör med förtroendet för politiken.
Det är sunt att sakna förtroende för förrädare. Politikerförakt är en normal reaktion på 7klöverns ageranden.
Citera
2021-07-08, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Varför tackar han nej?
Poserar överlägsen moral men ska sitta kvar i ett parti han ej längre representerar.
Dubbelmoral och hyckleri.

Den jeppen kommer gå över till C när vågorna lagt sig. Vänta bara. Kommer smygande under våren och när listorna är ute finns han med. Dessförinnan har "förklaringar" getts i media som det här katastroflandet intar tätplats i över utvecklade världen genom undanflykter, bortförklaringar och tillrättaläggande
Senast redigerad av Lantarbetaren 2021-07-08 kl. 11:00.
Citera
2021-07-08, 11:08
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staticage
Morgan Johansson får frågan varför är Stefan statsminister igen.

-Det är bara han som kan vara statsminister det finns inga andra som klara av det.

Får mer och mer Putin vibbar.

Helt rätt! Sosseaktigt. Att han inte lade till att det är odemokratiskt om någon annan än Löfven leder landet är lite förvånande. Men det ingick väl i hans andemening.
Citera
2021-07-08, 11:11
Medlem
rokossovskys avatar
Noterade vid omröstningen igår att det fanns en politiker med ryggrad i Liberalerna, Nina Lundström, som höll sitt vallöfte i ett parti som svikit. Att hålla vallöften borde hyllas.
Citera
2021-07-08, 11:28
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Noterade vid omröstningen igår att det fanns en politiker med ryggrad i Liberalerna, Nina Lundström, som höll sitt vallöfte i ett parti som svikit. Att hålla vallöften borde hyllas.

Vallöftet om att L skulle rösta fram UK då?
Citera
2021-07-08, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Ja, nästa valresultat kommer knappast ge Liberalerna 4 procent.

Bra att Nina Lundström visade Liberalernas sanna ansikte och satte spiken i kistan för det skitpartiet. Det blir en M/KD/SD koalition och det tackar vi för.
Utan L blir det ingen Sverjeblocksregering. MP kommer klara spärren och då måste L också klara spärren om UK ska kunna bilda regering. Även en bisarr logik att den enda ledamoten som gick emot partiet är partiets sanna ansikte. Med den logiken är alltså white trash-nazisterna som ploppar upp i SD med jämna mellanrum SD:s sanna ansikte… yikes.
Citera
2021-07-08, 11:57
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Vad var poängen med Sveriges regeringskris?

https://svenska.yle.fi/a/7-10003012

Vänsterpartiet är den tydliga vinnaren i Sveriges regeringskris, men mycket hinner ändra med över ett år kvar till val och en höstbudget att gräla om före det. Under tiden kan man fundera på vad en regeringskris gör med förtroendet för politiken.
Vänsterpartiet med Nooshi har seglat fram som en mer aktiv politisk aktör. Slut på dörrmatteriet.

Liberalerna fick bekänna färg i debatten.

Sossarna tappade stödet från två av sina tidigare stödpartier.

Blågula trion (M) (KD) och (SD) svetsades samman och blev ett tydligare alternativ.

Annie Lööf tappade mycket prestige med sitt ”ljugande” och åsiktsbytande.

Det är min analys.

Det är bra att (S) får fortsätta i regeringsställning fram till nästa val.

Jag tycker att detta misstroende stärker förtroendet för politiken. Oppositionen har tidigare varit för vek, och det är inte bra för själva regerandet. Båda ”sidor” vinner på det är min uppfattning. En liten vältajmad shake down.

Kan tilläggas att jag inte tillhör någon av ”sidorna”
Citera
2021-07-08, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BIB3l
Vänsterpartiet med Nooshi har seglat fram som en mer aktiv politisk aktör. Slut på dörrmatteriet.

Liberalerna fick bekänna färg i debatten.

Sossarna tappade stödet från två av sina tidigare stödpartier.

Blågula trion (M) (KD) och (SD) svetsades samman och blev ett tydligare alternativ.

Annie Lööf tappade mycket prestige med sitt ”ljugande” och åsiktsbytande.

Det är min analys.

Det är bra att (S) får fortsätta i regeringsställning fram till nästa val.

Jag tycker att detta misstroende stärker förtroendet för politiken. Oppositionen har tidigare varit för vek, och det är inte bra för själva regerandet. Båda ”sidor” vinner på det är min uppfattning. En liten vältajmad shake down.

Kan tilläggas att jag inte tillhör någon av ”sidorna”

Bra analys.

V blir starkare på S bekostnad.
L kommer att få stödröster från moderater.
SD kommer att öka.
Jag tror och hoppas på ny regering om ett år.
Citera
2021-07-08, 12:04
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnsvaravsnA
Utan L blir det ingen Sverjeblocksregering. MP kommer klara spärren och då måste L också klara spärren om UK ska kunna bilda regering. Även en bisarr logik att den enda ledamoten som gick emot partiet är partiets sanna ansikte. Med den logiken är alltså white trash-nazisterna som ploppar upp i SD med jämna mellanrum SD:s sanna ansikte… yikes.

Du borde gå om skolan och lära dig stava.

L är en trojansk häst och ska aldrig tas in av högern, deras väljare får istället avgöra om de vill gå till ett vänster eller högerparti.
Citera
2021-07-08, 12:06
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zapohd
Faktum är att jag tror att Kristersson är rätt så nöjd med resultatet. Dels vet han ett år före ett val så hinner de knappast förändra något och bara riskera besvikna väljare. Dels så vill han knappast gå till historien som den Statsministerkandidaten som riksdagen har sagt nej till två gånger.

Det är ju Löfven, han har blivit bortröstad två gånger nu.
Citera
2021-07-08, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Du borde gå om skolan och lära dig stava.

L är en trojansk häst och ska aldrig tas in av högern, deras väljare får istället avgöra om de vill gå till ett vänster eller högerparti.
SD är den riktiga trojanska hästen om folk med din paranoida och auktoritära attityd representerar partiets identitet. Vidare är SD på riktigt ett vänsterparti i all väsentlig politik förutom migration och lag/ordning. L är ett högerparti i all väsentlig politik förutom migration. Kasta inte sten i glashus.
Citera
2021-07-08, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Batra försvann därför att hon är en usel jävla talare och partiledare överlag. Ingen charm eller karisma. Bara robotröst.

Det gör inte att Kristersson och Svantesson går fria. Varför media-drevet kom upp från början handlade inte om henne och hennes "robotröst, utan att hon närmade sej SD vilket fick folk att se rött. När väl det började blåsa så valde alltså Kristersson och Svantesson att hellre skydda sina egna jobb än att stå upp för deras parti och partiledare. Kinberg Batra sommartalade btw precis i p1 i veckan där hon tar upp hur hon blev avsatt direkt efter sommaren utan direkt förvarning efter SD-skandalen.
Om Kristersson och Svantesson skulle vilja partiets bästa skulle givetvis dessa också sluta i samband med Kinberg Batra, men jag gissar att de hellre ville ha kvar sina jobb än att partiet skulle fått en nystart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in