Citat:
Ursprungligen postat av
Karman
Totalt oseriös reaktion av Andreas Cervenka. Den manipultativa debattekniken att alltid föra ned migrationspolitiken på personnivå, eller "tycka synd om nivå", är sedan länge avslöjad.
99 % av svaren till Kristersson på twitter uttrycket hat och hån mot honom. Samma gamla vanliga sossar som Gredier, Jan Eliasson, Strandhäll, Pascalidou, Jens Liljenstrand etc vill inte se Kristerssons uttryck i vidare och djupare mening.
De kommer dragandes med stendumma argument som att "min mamma städade i 40 år...", "jag skall ringa min 90-åriga pappa och säga att han är en belastning", "Heidi Fried blev en belastning i Sverige när hon släpptes från dödslägret" etc (inte ordagranna citat men )
Det finns inget hopp. De är för många och för röststarka och för falska.
Gredier har inte haft många rätt i sina miljoner samhällsanalyser han kläckt ur sig genom åren i radio och tv och tidningar. Väntat bakade narcissisten in sin sjukdom också i svaret som om det skulle vara relevant.
2 miljoner invandrare från mestadels dysfunktionella länder på 20 år varav den stora majoritet är beviljade asyler med senare hitresta anhöriga. Varav de flesta ännu idag är arbetslösa och stora bidragskonsumenter eller kostar enorma belopp för rättsvårdande myndigheter.
Tillgång eller belastning?