2021-07-08, 08:59
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Intervjun:

Kristersson: ”Invandring har blivit en belastning för Sverige”

https://sverigesradio.se/artikel/kristersson-raknar-med-en-valdig-svag-s-regering

En reaktion bland många:

Andreas Cervenka
@andreascervenka
Anmäler härmed min 92-åriga pappa samt mig själv till belastningsregistret.
https://twitter.com/andreascervenka/status/1412709923075600384?s=20
Totalt oseriös reaktion av Andreas Cervenka. Den manipultativa debattekniken att alltid föra ned migrationspolitiken på personnivå, eller "tycka synd om nivå", är sedan länge avslöjad.
Citera
2021-07-08, 08:59
Medlem
Vad var poängen med Sveriges regeringskris?

https://svenska.yle.fi/a/7-10003012

Vänsterpartiet är den tydliga vinnaren i Sveriges regeringskris, men mycket hinner ändra med över ett år kvar till val och en höstbudget att gräla om före det. Under tiden kan man fundera på vad en regeringskris gör med förtroendet för politiken.
Citera
2021-07-08, 09:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Det värsta, absolut värsta, i den här lille ränksmidarens mått och steg för att klamra sig fast vid makten är, som Westerholm på Ledarsidorna skriver, att han nu har ytterligare ett år på sig att sprida utnämningar av S-märkta apparatskijs i statsförvaltningen.

Löfven håller på att bli riktigt obehaglig. Först tog man honom som en beskedlig tomte som snart skulle ryka på grund av sin låga begåvning och brist på politisk kunskap. Men nu har han genom sina cyniska intriger ökat i makttyngd och framstår som en effektiv byggare av demokraturen. Sten för sten byggs maktens boning för sossarna och deras kumpaner i syftet att göra det omöjligt att ta sig in där för oliktänkande. UD är ett skrämmande exempel på hur sosse-eliten rum för rum övertagit ett parlamentariskt departement.
Man för tankarna till Nord-Korea.

"Jag tar Sverige framåt" säger personen som inte ens mäktade med gymnasiet.

Om borgarna vinner 2022 måste det till en upprensning av Löfven-folk i myndigheter, statsbolag och institutioner m.m. Frågan är om det går att lita på Kristersson. Vi måste ta hänsyn till anställningsvillkor, man kan inte sparka folk hur som helst. Talar den städade kamreren så?

Ja, du är inte den enda som underskattar den slipade Förhandlaren. Märkligt så många som projicerar över sina egna tillkortakommanden på andra människor, bara för att de är mindre sturska och stora i truten som Trump, Ebba, Bolsonaro, Åkesson och Orban. Det fina är dock att även era företrädare verkar lida av samma dumhetssyndrom.
Senast redigerad av Krmkr 2021-07-08 kl. 09:12.
Citera
2021-07-08, 09:17
Medlem
Jackdawcrests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Vad var poängen med Sveriges regeringskris?

https://svenska.yle.fi/a/7-10003012

Vänsterpartiet är den tydliga vinnaren i Sveriges regeringskris, men mycket hinner ändra med över ett år kvar till val och en höstbudget att gräla om före det. Under tiden kan man fundera på vad en regeringskris gör med förtroendet för politiken.
Att politikerna är polariserade är ju inget nytt.

Folk som röstar vänster kommer fortsätta rösta vänster, och folk som röstar höger kommer fortsätta rösta höger.

Sen kan ju en vänsterblocksröstare välja att stödja V för att visa att de vill ha en mer vänsterorienterad regering, eller stödja MP så att de inte faller under 4%-spärren.

Det enda partiet som är lite lurigt är SD. För att deras politik är mest lik S, men de är ändå ett högerparti. Så SD är i lite av ett guldläge.
Citera
2021-07-08, 09:18
Bannlyst
Sen undrar jag hur folk kan vara förvånade över att det liberala partiet L inte är överens om att man ska ingå i ett djupare samarbete med det anti-liberala nationalkonservativa partiet SD? Trodde ni verkligen det?
Citera
2021-07-08, 09:40
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Totalt oseriös reaktion av Andreas Cervenka. Den manipultativa debattekniken att alltid föra ned migrationspolitiken på personnivå, eller "tycka synd om nivå", är sedan länge avslöjad.
Hanif Bali har en bra och läsvärd Twittertråd där han kommenterar fenomenet:

Hanif Bali
@hanifbali
Någon: Inte alla män..

Vänstern: Men sluta din tönt, jag är man men jag skiljer på macro och micro…

Någon: Migrationen till Sverige har blivit en belastning.

Vänstern: INTE ALLA INVANDRARE, JAG ÄR VALLONSK MIGRANT FRÅN 1660! GROV RASISM!
*gråter för låtsasutvisning*
/.../
Jag menar titta på dem. Ett gäng överklassimmigranter som tror att deras helt irrelevanta livsberättelse har någon som helst bäring på nuvarande samhällsproblem med analfabetiska 7-barnsfamiljer inlämmade i no-go zoner där gatugängen rekryterar fler än fotbollsföreningen.
https://twitter.com/hanifbali/status/1412818174748336132?s=20

Kan bara skriva under på det.
Citera
2021-07-08, 09:44
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Detta var väl det nästbästa utfallet. Det bästa hade givetvis varit om en (L)-svikare röstade Nej i en Kristersson omröstning men man får vara glad för det man får

Nu väntar vi på Sabuni's svar men min gissning är att alla försöker sopa det under mattan eftersom alternativet sätter stålkastarljuset på det faktum att partiet är splittrat i frågan.

Nu vet alla att (L) inte är att lita på i vilket fall så "problemet" löser sig självt efter nästa val
Särskilt när L:s representanter börjar få offers they simply can't refuse:

C försöker värvar Liberalen Christer Nylander
Företrädare för Centerpartiet har inför nästa val försökt värva Liberalernas riksdagsledamot Christer Nylander, uppger Sveriges Radios Ekoredaktion.

Christer Nylander bekräftar uppgifterna för TT och uppger att han avböjt.

Christer Nylander har varit emot Liberalernas nya linje i regeringsfrågan och att partiet skulle göra sig beroende av Sverigedemokraterna.
https://www.svd.se/c-forsoker-varvar-liberalen-christer-nylander

Han tackade nej men vem blir den första att nappa på erbjudandet?
Citera
2021-07-08, 09:51
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Ja, du är inte den enda som underskattar den slipade Förhandlaren. Märkligt så många som projicerar över sina egna tillkortakommanden på andra människor, bara för att de är mindre sturska och stora i truten som Trump, Ebba, Bolsonaro, Åkesson och Orban. Det fina är dock att även era företrädare verkar lida av samma dumhetssyndrom.

I min värld är folkets röst det viktiga. Du får det att låta som något positivt med en slipad förhandlare som gör allt för att hålla folkets röst borta från alla beslut. Nu har vi en maktfullkomlig ledare och ett parti som gör allt för att behålla makten.
Citera
2021-07-08, 09:57
Medlem
Citat:

Företrädare för Centerpartiet har inför nästa val försökt värva Liberalernas riksdagsledamot Christer Nylander, uppger Sveriges Radios Ekoredaktion.

Christer Nylander har varit emot Liberalernas nya linje i regeringsfrågan och att partiet skulle göra sig beroende av Sverigedemokraterna.

Deras fd partiledare Bengt Westerberg har ju sagt att han kommer att rösta på C i nästa val. Så det är nog mer än en L anhängare som kommer att gå över till C

https://marcusoscarsson.se/chockbesked-for-liberalerna-bengt-westerberg-tanker-inte-rosta-pa-partiet/
Citera
2021-07-08, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman

99 % av svaren till Kristersson på twitter uttrycket hat och hån mot honom. Samma gamla vanliga sossar som Gredier, Jan Eliasson, Strandhäll, Pascalidou, Jens Liljenstrand etc vill inte se Kristerssons uttryck i vidare och djupare mening.

De kommer dragandes med stendumma argument som att "min mamma städade i 40 år...", "jag skall ringa min 90-åriga pappa och säga att han är en belastning", "Heidi Fried blev en belastning i Sverige när hon släpptes från dödslägret" etc (inte ordagranna citat men )

Det finns inget hopp. De är för många och för röststarka och för falska.
Gredier har inte haft många rätt i sina miljoner samhällsanalyser han kläckt ur sig genom åren i radio och tv och tidningar. Väntat bakade narcissisten in sin sjukdom också i svaret som om det skulle vara relevant.

2 miljoner invandrare från mestadels dysfunktionella länder på 20 år varav den stora majoritet är beviljade asyler med senare hitresta anhöriga. Varav de flesta ännu idag är arbetslösa och stora bidragskonsumenter eller kostar enorma belopp för rättsvårdande myndigheter.
Tillgång eller belastning?
Senast redigerad av Lantarbetaren 2021-07-08 kl. 10:36.
Citera
2021-07-08, 10:39
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Sen undrar jag hur folk kan vara förvånade över att det liberala partiet L inte är överens om att man ska ingå i ett djupare samarbete med det anti-liberala nationalkonservativa partiet SD? Trodde ni verkligen det?

Tja, det beror ju på om de någonsin vill se ett borgerligt alternativ regera igen...
Man har ju nu importerat så många invandrare som röstar vänster, att de borgerliga måste samarbeta med minst ett vänsterparti och det vänsterparti som är minst vänster är ju SD.
Citera
2021-07-08, 10:43
Medlem
Citat:

Varför tackar han nej?
Poserar överlägsen moral men ska sitta kvar i ett parti han ej längre representerar.
Dubbelmoral och hyckleri.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in