2021-07-08, 05:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaLejonet
Sossar, vänster, mp och C såklart.

Men fortsätt spela dum du. Kommer bita även dig i arslet!

Och vad får dig att tro att kvinnor skulle vara mer lättpåverkade, än män?

Kvinnor, liksom män röstar efter sina hjärtefrågor. Jag har aldrig hört någon människa ha gängkriminalitet, dålig migrations/dålig integrationspolitik som hjärtefråga. Däremot finns det en hel del människor som har välfärden som hjärtefråga och då röstar de KD, S eller V. Och en hel del människor som har miljön som hjärtefråga och då röstar de MP eller C. Med detta följer andra frågor också som kanske inte alls är önskvärda. En del har hårdare straff och begränsad migration som hjärtefråga och då blir det M eller SD. En del har minskad skatt och ökad privatisering som hjärtefråga och då blir det M, L, KD eller C.

Själv är min hjärtefråga välfärden. Som humanist är det ganska givet. Och jag är för asylrätten, just pga. av mina humanistiska värderingar. Så där är jag röd. Men jag vill verkligen ha ordning och reda i migrationspolitik/integrationspolitik, annars får vi en situation som vi har idag. Sverige är inte det enda landet i världen som ska hjälpa till för dem som är på flykt. Finns massor av andra länder som kan hjälpa till. Dessutom kan man faktiskt hjälpa folk närmre på plats till deras ursprungsland och därmed hjälpa flera. Då kommer hjälpen även till gang för fattiga, svaga osv. som inte kan fly.
För min del får det därmed bli en blank röst även nästa år. Eftersom jag är röd, men jag ser inte att de röda bekänner de problem som är/har blivit av en kaosartad migrationspolitik och därmed en kaosartad integration. Det måste fasiken vara ordning och reda. Annars har vi ju kriget här. kriget som folk flydde ifrån. Vad fan är det för något?
Senast redigerad av TomatKungen 2021-07-08 kl. 05:35.
Citera
2021-07-08, 05:33
Medlem
Citat:
Hur kan en person snacka så mkt skit? "Se på feminismen" okej, vi kollar på "feminismen" inom svensk politik. Fi lyckades utplåna sig själva. Thats it.

Kan u bara lämna tråden? Du tar bara plats.

Jag skriver inte om Fi. Jag skriver om feminismens historik. Kolla upp den och se vad kvinnor förr har drivit saken framåt.

Haha! Nej.
Citera
2021-07-08, 05:35
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Kvinnor sticker väl ut och visar hakan titt som tätt? Eller? Eller vad säger du om feminismen? Den kan ju inte ha undgått någon. Och där har kvinnor varit oerhört drivande. Jag är ganska övertygad om att om kvinnor vill driva en sak, så gör de det rakryggat och med inlevelse.

Att kvinnor röstar som de gör handlar mycket om att deras hjärtefrågor ligger i annat än migrationspolitik/integrationspolitik. De har förmodligen oftare hjärtefrågorna i miljön (då blir det MP eller C de röstar på, beroende på vad de tjänar bäst själva på) eller välfärd och bättre löner (då blir det KD, S eller V de röstar på, beroende på vad de tjänar bäst själva på). Än så länge kanske migrationspolitik och integrationspolitik inte ligger flertalet kvinnor lika varmt om hjärtat som dessa andra frågor som de ser som viktigare. Men detta kan komma att ändra sig. Var så säker. Ju mer elände det blir för kvinnor, män och barn av en fucked up integrationspolitik, desto mer kommer kvinnor få detta som en hjärtefråga. Och som sagt: då är de väldigt driftiga. Se bara på feminismen, som sagt.
Att vara feminist är ju rena rama hipstergrejen för den kvinnliga delen av västvärldens befolkning. Det fullkomligt osar godhet av att kalla sig feminist. Nästan samma sak som att kalla sig solidarisk och vurma för flyktingmottagning. De flesta kvinnor tycker uppenbarligen att vi ska fortsätta ta in folk från världens allra värsta skitkulturer, och de ser inte problematiken kring detta på samma sätt som vi män gör. De förstår heller inte att migrationen är en ödesfråga som påverkar ALL annan politik, inte minst välfärden. Massinvandringen stjälper det mesta i samhället, inkl de flesta av kvinnornas hjärtefrågor.

Att rösta SD, kalla en spade för en spade, kräva flyktingstopp eller återvandring är i stort sett tabu för många kvinnor, just p.g.a det sociala grupptrycket.
Senast redigerad av Jiren 2021-07-08 kl. 05:38.
Citera
2021-07-08, 05:42
Medlem
Citat:
Och vad får dig att tro att kvinnor skulle vara mer lättpåverkade, än män?

Kvinnor, liksom män röstar efter sina hjärtefrågor. Jag har aldrig hört någon människa ha gängkriminalitet, dålig migrations/dålig integrationspolitik som hjärtefråga. Däremot finns det en hel del människor som har välfärden som hjärtefråga och då röstar de KD, S eller V. Och en hel del människor som har miljön som hjärtefråga och då röstar de MP eller C. Med detta följer andra frågor också som kanske inte alls är önskvärda. En del har hårdare straff och begränsad migration som hjärtefråga och då blir det M eller SD. En del har minskad skatt och ökad privatisering som hjärtefråga och då blir det M, L, KD eller C.

Själv är min hjärtefråga välfärden. Som humanist är det ganska givet. Och jag är för asylrätten, just pga. av mina humanistiska värderingar. Så där är jag röd. Men jag vill verkligen ha ordning och reda i migrationspolitik/integrationspolitik, annars får vi en situation som vi har idag. Sverige är inte det enda landet i världen som ska hjälpa till för dem som är på flykt. Finns massor av andra länder som kan hjälpa till. Dessutom kan man faktiskt hjälpa folk närmre på plats till deras ursprungsland och därmed hjälpa flera. Då kommer hjälpen även till gang för fattiga, svaga osv. som inte kan fly.
För min del får det därmed bli en blank röst även nästa år. Eftersom jag är röd, men jag ser inte att de röda bekänner de problem som är/har blivit av en kaosartad migrationspolitik och därmed en kaosartad integration. Det måste fasiken vara ordning och reda. Annars har vi ju kriget här. kriget som folk flydde ifrån. Vad fan är det för något?

Sluta deflektera då om du vill ha ändring... seriöst, du tar upp sida efter sida med samma tomma snack om "hjärtefrågor".

Sen ljuger du också. Det syns ganska tydligt att folk har migrationen som "hjärtefråga" särskilt när den går att koppla till sämre välfärd, ökad kriminalitet, ökat våld, ökat sexuellt våld samt våld mot barn.... hur förklarar du annars hur ett enfrågeparti har en femtedel av Sveriges röster?
Du är ju bara fööööör korkad.

Försvinn från tråden tack. Tack tack.
Citera
2021-07-08, 05:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Att vara feminist är ju rena rama hipstergrejen för den kvinnliga delen av västvärldens befolkning. Det fullkomligt osar godhet av att kalla sig feminist. Precis som att kalla sig solidarisk och vurma för flyktingmottagning. De flesta kvinnor tycker uppenbarligen att vi ska fortsätta ta in folk från världens allra värsta skitkulturer, och de ser inte problematiken kring detta på samma sätt som vi män gör. De förstår heller inte att migrationen är en ödesfråga som påverkar ALL annan politik, inte minst välfärden.

Att rösta SD, kalla en spade för en spade eller kräva återvandring är mer eller mindre tabu för många kvinnor, just p.g.a det sociala grupptrycket.

Jag syftar på den historik det finns kring feminismen. Där drev kvinnor på rejält bra. Feminismen behövs fortsatt, inte minst i vissa andra länder där kvinnor i princip har så pass begränsade rättigheter att det gör ont i mitt hjärta som humanist att ens tänka på det. Tex. i Turkiet där kvinnor kan bli och blir mördade för att de säger sin mening på sin arbetsplats. Horribelt.

Asylrätten ska vi värna. Men vi behöver inte var det land som tar emot alla. Det måste fasiken vara ordning och reda i migrationspolitiken. Så att vi som land har en chans och möjlighet att ha ordning och reda i integrationen. Och det finns flera länder än lilla Sverige som kan ta emot flyktningar. Bra också att hjälpa folk på plats, då kan man hjälpa flera och även hjälpa dem som inte kan fly. Så där har JÅ en väldigt bra synpunkt.

Är det så värst tabu för kvinnor? Jag vet inte det jag. Som utvecklingen har blivit så är jag ganska övertygad om att det inte längre kommer vara tabu för folk att säga högt att det inte fungerar med den massiva migration vi har haft. Det är ju en konkret sanning som alla kan se. Sedan har väl jag personligen den stora ynnesten att känna en hel del av de som flydde hit 2015 (och även tidigare) och som har integrerat sig riktigt bra, jobbar och bidrar stort och fint till vårt fina land. Men man får fasiken inte blunda för när migrationen blir så pass stor att det blir fucked up med integrationen och därmed utanförskap och risk för gängkriminalitet och förnedringsbrott mot folk. Och det tror jag inte kvinnor blundar för, ärligt talat.
Senast redigerad av TomatKungen 2021-07-08 kl. 05:53.
Citera
2021-07-08, 05:47
Medlem
Jag gissar att Kristersson inte kommer att vara partiledare om ett år.
Citera
2021-07-08, 05:51
Medlem
Citat:
Sluta deflektera då om du vill ha ändring... seriöst, du tar upp sida efter sida med samma tomma snack om "hjärtefrågor".

Sen ljuger du också. Det syns ganska tydligt att folk har migrationen som "hjärtefråga" särskilt när den går att koppla till sämre välfärd, ökad kriminalitet, ökat våld, ökat sexuellt våld samt våld mot barn.... hur förklarar du annars hur ett enfrågeparti har en femtedel av Sveriges röster?
Du är ju bara fööööör korkad.

Försvinn från tråden tack. Tack tack.

Folk kanske inte vill rösta på tex. SD då de inte har någon rejäl politik kring folks rejäla hjärtefrågor. Så som miljön och välfärden tex.? SD kanske skulle få ännu fler väljare om de vänsternischade sig i frågor kring välfärden och hade ett starkt miljöprogram. Särskilt nu när polismordet nyss har inträffat osv. Folk som värnar starkt om välfärden ser inte alltid SD som ett välfärdsparti, utan mer som ett högerkonservativt parti. Folk som värnar starkt om miljön ser inte att SD värnar om denna.

Räds du min mer nyanserade bild av vårt samhälle och av kvinnor?
Citera
2021-07-08, 05:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/23GVnB/ulf-kristersson-invandringen-i-sverige-har-blivit-en-belastning

Ulf Kristersson kopplar skjutningar och grov kriminalitet till invandring.

Om M-ledaren lyckas bilda regering vill han ge Jimmie Åkesson inflytande över migrationen.

– Det är uppenbart att invandringen i Sverige har blivit en belastning, säger han till Sveriges Radio.

På vilket sätt tänker Ulf Kristersson att man bör ge SD inflytande i frågan?
Även varför tar inte vänstern bara tag i allt?
Jag tänker mig att hade vänstern tagit tag i problemet så hade dom inte förlorat röster mm......
Vänstern igår är inte som vänstern idag.
Menar han flyktingmän muslimska utan utbildning?
Eller en högskoleutbildad Japan eller någon anna högskoleutbildad?
Citera
2021-07-08, 06:00
Medlem
Citat:
Folk kanske inte vill rösta på tex. SD då de inte har någon rejäl politik kring folks rejäla hjärtefrågor. Så som miljön och välfärden tex.? SD kanske skulle få ännu fler väljare om de vänsternischade sig i frågor kring välfärden och hade ett starkt miljöprogram. Särskilt nu när polismordet nyss har inträffat osv. Folk som värnar starkt om välfärden ser inte alltid SD som ett välfärdsparti, utan mer som ett högerkonservativt parti. Folk som värnar starkt om miljön ser inte att SD värnar om denna.

Räds du min mer nyanserade bild av vårt samhälle och av kvinnor?

Än en gång. Så mkt text, så lite substans.

Kvinnor röstar vad dom blir tillsagda att rösta. Du skriver det självt.
Om nån på TV eller radio säger åt dem att rösta på S för att dom är ett välfärdsparti så gör dom det. Inte för att dom kollat upp vad partiet står för utan för att någon på TV som låter viktig sagt det.

Men att fundera vad som FAKTISKT skulle vara bra för välfärden, t.ex. återvandring, gud förbanne mig om dom skulle göra det.

Sen gäller inte bara detta kvinnor utan män som dig också. Svagbegåvade män och kvinnor kanske jag skulle skrivit istället så du kände dig mer träffad.

Du är för korkad för att vara här, du har skrivit om "hjärtefrågor" flera sidor nu. Kom med något nytt och ett argument man kan ta seriöst.

För UPPENBARLIGEN är migrationen en hjärtefråga för folk då ett enfrågeparti fått 20% din dåre!

Att kvinnor ENDAST skulle rösta på värfärd ser jag som otroligt onyanserat och rent ut sagt sexistiskt.
Citera
2021-07-08, 06:09
Medlem
Citat:
Än en gång. Så mkt text, så lite substans.

Kvinnor röstar vad dom blir tillsagda att rösta. Du skriver det självt.
Om nån på TV eller radio säger åt dem att rösta på S för att dom är ett välfärdsparti så gör dom det. Inte för att dom kollat upp vad partiet står för utan för att någon på TV som låter viktig sagt det.

Men att fundera vad som FAKTISKT skulle vara bra för välfärden, t.ex. återvandring, gud förbanne mig om dom skulle göra det.

Sen gäller inte bara detta kvinnor utan män som dig också. Svagbegåvade män och kvinnor kanske jag skulle skrivit istället så du kände dig mer träffad.

Du är för korkad för att vara här, du har skrivit om "hjärtefrågor" flera sidor nu. Kom med något nytt och ett argument man kan ta seriöst.

För UPPENBARLIGEN är migrationen en hjärtefråga för folk då ett enfrågeparti fått 20% din dåre!

Att kvinnor ENDAST skulle rösta på värfärd ser jag som otroligt onyanserat och rent ut sagt sexistiskt.

Så du tror inte att kvinnor läser partiprogram och gör valbarometerundersökningar, ser partiledardebatter osv. inför att de går och röstar? Samtliga kvinnor jag känner är ytterst politiskt medvetna. Och jag känner kvinnor som röstar på i stort sett alla de partier som finns att rösta på. En del på MP, en del på SD, någon på M, någon på KD, några på V, en på L. De som röstar på SD var åt höger redan när vi var unga, men anser att SD även står för deras nuvarande hjärtefråga kring migrationen. Det är väl i regel så. Har man migrationen som hjärtefråga finns det bara ett val att göra: rösta på SD. Medans någon som har miljön som hjärtefråga ser att det bara finns två alternativ: MP eller C. Märkligt att du inte begriper detta. Folks hjärtefrågor är A och O för vad de röstar på. men då får de annan skit också, som de kanske inte alls vill ha. Någon som röstar på SD kanske inte alls håller med SD i deras syn på vargjakt tex. men röstar på SD ändå, eftersom de har den bästa migrationspolitiken enligt dem. medans någon som röstar på MP kanske inte alls håller med dem om deras migrationspolitik, men röstar på MP ändå eftersom de bedriver den bästa miljöpolitiken enligt dem. Någonstans måste du väl ändå begripa detta?

Nej, jag är verkligen inte svagbegåvad. Men det kanske kan tyckas så om man inte är van vid nyanserade tankegångar.
Citera
2021-07-08, 06:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Svenskarna röstade aldrig för volymen som föll dom........
Med tanke på att Sverige är det land i EU som har absolut lägst ekonomisk tillväxt så var man tvungen att skicka hit invandrare så på ett sätt var det oundvikligt.
MEN invandrare man tog hit är ju soldater som bara lurat den svenska staten, främst det som känns surt då.
Sluta vara så efterbliven att du går på propagandan att vi måste importera negrer för att rädd landet.
Citera
2021-07-08, 06:25
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Märkligt att så många tycks anse att folk har röstat för en fucked up integrationspolitik/migrationspolitik och ökad gängkriminalitet. Ingen vill väl ha det så. Folk vill väl i regel ha ordning och reda både i migrationspolitiken/integrationspolitiken och helst ingen brottslighet alls.

Det folk röstar för är ju deras hjärtefrågor. För vissa är det miljön. För vissa är det bättre lön/bättre välfärd och därmed bibehållna eller högre skatteintäkter. För vissa är det hårdare straff. För vissa är det minskad invandring etc.

Jo visst, vissa liberala politiker tycks ju vara för fri invandring. Men de är däremot inte för gängkriminalitet och dålig integrationspolitik. Ingen röstar för sådan dynga.

Jag håller med dig helt och hållet här. Majoriteten av svenskarna har inte förstått att tack vare migrationen så är alla andra frågor satta åt sidan och att det inte finns utrymme för några reformer som Reinfeldt uttryckte det.

Migrationen är inte bara en direkt enorm kostnad följt av ett enormt migrationsindustriellt komplex utan den påverkar precis allt annat som välfärden och rättsväsendet.

Stora delar av folket är dock inte det minsta intresserade av politik utan när det är dags för val så får man höra och se vad partierna vill göra om de får bestämma.

Frågorna har då varit sådant som "mer pengar i plånboken", välfärden osv.

Man kan då kanske fråga sig om inte det hade behövts någon sorts licens för att få rösta.

Alla ska såklart ha möjligheten att få rösta men för att få rösta så måste man ha uppvisat lite baskunskaper så att man faktiskt har lite koll på vad det är man gör.

Det är ändå en såpass viktig sak det här och det kräver att folket också tar lite ansvar och ser till att ha lite koll på vad de gör.

Citat:
Själv röstar jag blankt. Jag är vänster pga. välfärdsfrågorna. Men jag kan inte rösta på dessa partier eftersom de inte fullt erkänner problematiken när migrationen blir för stor, vilket ger integrationsproblem, viket i sin tur leder till utanförskap och ökad risk för gängkriminalitet. Jag är för asylrätten, men varje land som tar folk med asylskäl till sitt land, måste först och främst ha resurserna för en bra och välstrukturerad integration, annars får vi sådana här problem med gängkriminalitet etc. som vi har i nuläget. Men visst: invandring är till godo för ett land om de som kommer integreras. Känner själv gott om integrerade och de bidrar stort och varmt till vårt land. Jag är själv typ andra och tredje generationens invandrare och jag och de mina bidrar verkligen till detta fina land. Men man måste vara realist. Om de röda börjar erkänna problematiken kring för stor migration och integrationsproblemen som därmed följer och ha en bra handlingsplan för detta. Så kommer jag givetvis lägga en röd röst. Men nu får den lov att bli blank.

Samma här, jag är stolt över det svenska välfärdssystemet och vad våra förfäder och förmödrar har åstadkommit. Tyvärr har politikerna valt att sabotera det dock vilket de egentligen inte har mandat att göra.

Om Folksam skulle börja ta kundernas pengar och sluta betala ut ersättningar överhuvudtaget till kunder som har rätt till det och istället börja betala ut en massa ersättningar till alla som inte är kunder men som vill ha, hade de kommit undan med det då tro?

Egentligen vore det nog bäst om folk slutar att bidra till den här teatern alls. Det är bara en enda stor teaterscen, ett spel för gallerierna, men så länge folket spelar med så kan politikerna spela vidare.

Politikerna är en sorts egen klass som har skapat ett system där de kan sko sig på folket och leva flott. Politker kör över folket i folkomröstningar och folkviljan är inte något som de bryr sig det minsta om.

Så kommer det att vara tills det blir mer press på dem från folket. När folket börjar gå ut på gatorna, arbetsvägra osv som faktiskt försvårar eller rentav förhindrar bedrägeriet och det enorma förskingrandet av svenska skattemedel. Om alla Folksams kunder säger upp tjänsten så kan inte längre Folksam ta kundernas pengar och dela ut till människor som inte är kunder.

Asylrätten är viktig men den måste förändras och uppdateras.

Människor från Mellanöstern och Afrika ska inte söka asyl i Europa utan här ska vi ha ansvar för flyktingar i vårat närområde och för flyktingar från Mellanöstern och Afrika så ska deras närområde ta ansvar för dem.

Vi känner nog alla några eller många bra invandrare som arbetare och bidrar. Jag har med fler invandrare att göra på arbete än svenskar ibland. Bra människor med goda värderingar.

Det är knappast dessa människor som folk har något emot. Det är oärligt att alltid prata om de skötsamma invandrarna i diskussionerna för det är aldrig dem som det gäller och alltsom oftast så är dessa människor lika kritiska och oroliga som svenskar.

Jag är helt för den typen av invandring. Att en person ordnar det för sig själv med bostad och försörjning i ett land och sedan flyttar dit. Precis som faktiskt redan är möjligt att göra för nästan alla till nästan vilket land som helst.

Slutligtvis så känns det väl egentligen rätt självklart att även det svenska folket måste få ha ett eget land där det bor svenskar i majoritet och där svenskar får vara svenskar och får ha allt svenskt och där svenskar inte riskerar att bli en minoritet i sitt eget land. Svenskar måste få ha ett eget land med sin egen kultur och få vara trygga och leva i säkerhet. Alla andra folk får ha det.

Alla som kommer hit har ett eget land som de kan återvända till när och om de vill, ett ytterst fåtal kan inte återvända just nu men förmodligen så kan de göra det i framtiden.

Svenskarna dock har inget annat land, svenskarna kan inte fly någonstans eller återvända någonstans för svenskarna har bara Sverige.

Dessutom så är det många invandrare som kommer till Sverige just för att de vill komma till Sverige, inte till någon smältdegel som liknar en mix av Mellanöstern och Afrika.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in