2021-07-08, 03:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
"Så går det när kvinnor röstar"? Kvinnor har inte röstat för ökad segregering och de har inte röstat för ökad kriminalitet. Vad skulle kvinnorna tjäna på det? Ingenting. Vad kvinnor (och även många män) har röstat för är väl drägliga ekonomiska villkor för sig själva. Eftersom väldigt många kvinnor jobbar i offentliga sektorn röstar många av dem givetvis på sådana partier som utger sig för att vara "välfärdspartier". Partier som värnar om jämställdhet i samhället och goda arbetsförhållande i välfärden. Där är skatteintäkter viktiga. Så: kvinnor röstar för att få bättre villkor för sig själva. Och en del av dem kanske även värnar om barnfamiljer som är på flykt och behöver söka asyl i Sverige. Men inte fan värnar någon kvinna eller man om gängkriminalitet osv.! Så du har fått detta om bakfoten.

För vad ska de som jobbar i offentliga sektorn rösta på för parti för att få bättre arbetsvillkor? Finns inget sådant parti på högerkanten. Och det är vissa partier på högerkanten (förut bara ett parti på högerkanten: SD) som har restriktivare migrationspolitik och för hårdare straff etc.

Och en del kvinnor är miljömedvetna och rösta därav på MP och C, för sina barns framtid i en sund miljö (om det vill sig illa med miljön kommer vi alla dö ändå, så de tänker stort, dessa kvinnor). Men dessa partier är också mycket migrationsvänliga.

I övrigt är det väl främst de liberala mittenpartierna samt MP som är väldigt migrationsvänliga. Och är det så värst många kvinnor som röstar på L och C?

Sedan vet iaf. jag kvinnor som röstar på SD, M och KD, för att de skarpt håller med om vissa av dessa partiers åsikter. En del kvinnor röstar på KD för deras värderingar. En del röstar på SD för att dessa kvinnor ser problematik med den ökade migrationen. Och en del röstar på M för att det gagnar dem ekonomiskt då de jobbar privat.

Så kvinnor liksom män röstar på de partier som driver den enskilda personens hjärtefråga framåt. Det kan vara bättre arbetsvillkor/bättre lön, miljön, migrationen etc. Och då får de kanske vissa frågor med på köpet där de inte håller med "sitt" parti. Ska detta beskyllas på kvinnorna och deras rösträtt?

Nej du, du är långt ute och cyklar. Kom du med ett alternativ: ett parti som är ett "välfärdsparti" och vill satsa på anställdas villkor i den offentliga sektorn och på välfärden i stort och som även vill se tuffare tag mot gängkriminalitet och restriktivare migration. Samt som även kämpar för miljön. Så ska du få se att en hel del kvinnor skulle haka på.

Så många ord, så lite sagt.

Kvinnor röstar som dom blir tillsagda att rösta din jävla knäppgök.
Citera
2021-07-08, 04:24
Medlem
Gambanteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Så länge han inte vill ha ett totalstopp och massiva återvandringsåtgärder så saknar den här typen av uttalanden betydelse.

Jo, så är det. Moderaterna vill gärna framstå som handlingskraftiga, men hittills är det mycket ord och litet verkstad.

Förhoppningsvis har den förre nyliberalen vaknat upp och inser att den enda vägen ur Sveriges moras är att skruva åt huvudkranen. Bättre att skruva nästan i bott än att inte skruva alls.

SD:s profetsior från sent 80-tal har nu trettio år senare mognat. Låt oss hoppas de andra lyssnar snabbare på SD i framtiden.
Citera
2021-07-08, 04:25
Medlem
FAST det är ju inte "invandringen" per se som skapat problem utan utan den rent ohämmade asyl-diton där folk får stanna utan skäl? Säger bara "Gymnasieafghan"! Hörde på "Ring P1" där ngn ringde in och påstod att SD "inte gillar invandrare" och sådan idioti får passera. Många etablerade invandrare jobbar inom SD och de som har mest att förlora med dagens politik är just invandrarna. Majoriteten av oss andra bor helvitt.
Citera
2021-07-08, 04:32
Medlem
Gambanteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Jag tror tyvärr också det är försent.

Klockan är en minut innan midnatt och totalt mörker.

Enda vägen ut är ett tidigare aldrig skådat repatrieringsprojekt, där Sverige lånar upp 100 miljarder och "köper ut" kriminella, bidragsberoende, och lågpresterande invandrare, och med pengar lockar ut dem.

Svenska medborgarskapet avsäger de sig genom ett sådant lukrativt repatrieringskontrakt.

Detta kommer svida i Svenssons plånbok initialt, men vinsterna är enorma på sikt.

Besk medicin och SD har blivit så bleka att inte ens de vågar föreslå detta räddningdprojekt. SD har blivit alldeles för nöjda med Riksdagens lönenivåer för att vara det oppositionsparti 1.5 miljoner väljare valde dem till.
Citera
2021-07-08, 04:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaLejonet
Så många ord, så lite sagt.

Kvinnor röstar som dom blir tillsagda att rösta din jävla knäppgök.

Vad får dig att tro att kvinnor "röstar som dom blir tillsagda"?
Och vem är det som säger till dem "rösta så här!" menar du?
Citera
2021-07-08, 04:57
Medlem
Citat:
Statens MASSIVA propagandamaskin som du betalar för via skatten såklart.

Ska jag förklara någonting annat självklart för dig också.
Citera
2021-07-08, 05:00
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Hur tror du det kommer sig att den överväldigande majoriteten utav människor som utmanar och ifrågasätter det rådande styret är män, oavsett vart i världen och vilket århundrade det handlar om?

De flesta kvinnor är konformister och vill absolut inte vara "spiken" som sticker ut. I ett land med bara kvinnor, eller i alla fall ett där bara kvinnor hade rösträtt så hade landets ledare kunnat behandla folket nästan hur som helst. Faktum är att det hade räckt med att ha kontroll över media och utbildningsväsendet för att kunna kontrollera invånarna. Detta är exakt vad som hänt med Sverige, och är största anledningen till varför SD är störst bland männen, medan kvinnorna tyr sig till S och andra gamla goda partier.
Senast redigerad av Jiren 2021-07-08 kl. 05:12.
Citera
2021-07-08, 05:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Ganska befriande när man tänker på det. Alltså att majoriteten av befolkningen faktiskt får vad de röstat för.

Då finns det ju egentligen inte så mycket att sörja, förutom att man tvingas ödsla tid av sitt liv (betala skatt till nationens kollektiva självförintelse). Jag skulle mycket hellre vilja behålla de slantarna för mig själv och min familj. Alternativt bara elda upp varenda skattekrona i kaminen.

Märkligt att så många tycks anse att folk har röstat för en fucked up integrationspolitik/migrationspolitik och ökad gängkriminalitet. Ingen vill väl ha det så. Folk vill väl i regel ha ordning och reda både i migrationspolitiken/integrationspolitiken och helst ingen brottslighet alls.

Det folk röstar för är ju deras hjärtefrågor. För vissa är det miljön. För vissa är det bättre lön/bättre välfärd och därmed bibehållna eller högre skatteintäkter. För vissa är det hårdare straff. För vissa är det minskad invandring etc.

Jo visst, vissa liberala politiker tycks ju vara för fri invandring. Men de är däremot inte för gängkriminalitet och dålig integrationspolitik. Ingen röstar för sådan dynga.

Själv röstar jag blankt. Jag är vänster pga. välfärdsfrågorna. Men jag kan inte rösta på dessa partier eftersom de inte fullt erkänner problematiken när migrationen blir för stor, vilket ger integrationsproblem, viket i sin tur leder till utanförskap och ökad risk för gängkriminalitet. Jag är för asylrätten, men varje land som tar folk med asylskäl till sitt land, måste först och främst ha resurserna för en bra och välstrukturerad integration, annars får vi sådana här problem med gängkriminalitet etc. som vi har i nuläget. Men visst: invandring är till godo för ett land om de som kommer integreras. Känner själv gott om integrerade och de bidrar stort och varmt till vårt land. Jag är själv typ andra och tredje generationens invandrare och jag och de mina bidrar verkligen till detta fina land. Men man måste vara realist. Om de röda börjar erkänna problematiken kring för stor migration och integrationsproblemen som därmed följer och ha en bra handlingsplan för detta. Så kommer jag givetvis lägga en röd röst. Men nu får den lov att bli blank.
Citera
2021-07-08, 05:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Hur tror du det kommer sig att den överväldigande majoriteten utav människor som utmanar och ifrågasätter det rådande styret är män, oavsett vart i världen och vilket århundrade det handlar om?

De flesta kvinnor är konformister och vill absolut inte vara "spiken" som sticker ut. I ett land med bara kvinnor, eller i alla fall ett där bara kvinnor hade rösträtt så hade landets ledare kunnat behandla folket nästan hur som helst. Faktum är att det hade räckt med att ha kontroll över media och utbildningsväsendet för att kunna kontrollera invånarna. Det är exakt vad som hänt med Sverige, och anledningen till varför SD är störst bland männen, medan kvinnorna är trogna de gamla partierna som dessutom utropat sig till godhetens och anständighetens politiska slagskämpar.

Kvinnor sticker väl ut och visar hakan titt som tätt? Eller? Eller vad säger du om feminismen? Den kan ju inte ha undgått någon. Och där har kvinnor varit oerhört drivande. Jag är ganska övertygad om att om kvinnor vill driva en sak, så gör de det rakryggat och med inlevelse.

Att kvinnor röstar som de gör handlar mycket om att deras hjärtefrågor ligger i annat än migrationspolitik/integrationspolitik. De har förmodligen oftare hjärtefrågorna i miljön (då blir det MP eller C de röstar på, beroende på vad de tjänar bäst själva på) eller välfärd och bättre löner (då blir det KD, S eller V de röstar på, beroende på vad de tjänar bäst själva på). Än så länge kanske migrationspolitik och integrationspolitik inte ligger flertalet kvinnor lika varmt om hjärtat som dessa andra frågor som de ser som viktigare. Men detta kan komma att ändra sig. Var så säker. Ju mer elände det blir för kvinnor, män och barn av en fucked up integrationspolitik, desto mer kommer kvinnor få detta som en hjärtefråga. Och som sagt: då är de väldigt driftiga. Se bara på feminismen, som sagt.
Citera
2021-07-08, 05:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaLejonet
Statens MASSIVA propagandamaskin som du betalar för via skatten såklart.

Ska jag förklara någonting annat självklart för dig också.

Och vad säger den till kvinnor att de ska rösta på? Vilket parti?
Och vad får dig att tro att kvinnor skulle vara mer lättpåverkade av sådant, än män?
Kvinnor, liksom män röstar efter sina hjärtefrågor. Jag har aldrig hört någon människa ha gängkriminalitet, dålig migrations/dålig integrationspolitik som hjärtefråga. Däremot finns det en hel del människor som har välfärden som hjärtefråga och då röstar de KD, S eller V. Och en hel del människor som har miljön som hjärtefråga och då röstar de MP eller C. Med detta följer andra frågor också som kanske inte alls var önskvärda.
Senast redigerad av TomatKungen 2021-07-08 kl. 05:22.
Citera
2021-07-08, 05:21
Medlem
Citat:
Och vad säger den till kvinnor att de ska rösta på? Vilket parti?
Sossar, vänster, mp och C såklart.

Men fortsätt spela dum du. Kommer bita även dig i arslet!
Citera
2021-07-08, 05:24
Medlem
Citat:
Kvinnor sticker väl ut och visar hakan titt som tätt? Eller? Eller vad säger du om feminismen? Den kan ju inte ha undgått någon. Och där har kvinnor varit oerhört drivande. Jag är ganska övertygad om att om kvinnor vill driva en sak, så gör de det rakryggat och med inlevelse.

Att kvinnor röstar som de gör handlar mycket om att deras hjärtefrågor ligger i annat än migrationspolitik/integrationspolitik. De har förmodligen oftare hjärtefrågorna i miljön (då blir det MP eller C de röstar på, beroende på vad de tjänar bäst själva på) eller välfärd och bättre löner (då blir det KD, S eller V de röstar på, beroende på vad de tjänar bäst själva på). Än så länge kanske migrationspolitik och integrationspolitik inte ligger flertalet kvinnor lika varmt om hjärtat som dessa andra frågor som de ser som viktigare. Men detta kan komma att ändra sig. Var så säker. Ju mer elände det blir för kvinnor, män och barn av en fucked up integrationspolitik, desto mer kommer kvinnor få detta som en hjärtefråga. Och som sagt: då är de väldigt driftiga. Se bara på feminismen, som sagt.

Hur kan en person snacka så mkt skit? "Se på feminismen" okej, vi kollar på "feminismen" inom svensk politik. Fi lyckades utplåna sig själva. Thats it.

Kan u bara lämna tråden? Du tar bara plats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in