2021-07-08, 00:52
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Helena i centerpartiet skulle gå emot partiledningen men ändrade sig nyligen. Lundström i L hade läckt att hon skulle gå emot partiledningen och om Helena hade fått höra det fanns det ingen vits med att hon förstörde sin karriär i C för att rösta emot Löfven. Sveket från L kan ha gjort hela skillnaden.

Men du tror alltså inte ens att Lundström kommer uteslutas?
Att hon själv kommer lämna 2022 är ingen anledning att inte utesluta henne nu om L betrakta hennes svek som ett svek, men hon har nog stöd av halva L, eller hur?

Fast riksdagsplatsen har hon ju på personligt mandat.
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Och om hon väljer att stanna i L tills nästa val? Bara att acceptera?

Som jag skrev ovan lär det bero på om hon pratat med partiledningen innan hon sprang till DN, och vad som då blev sagt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sine-metu
Varför undra? Kan du inte kontakta partiet och fråga?

Jag frågade Regulus av en anledning. I denna tråden av en anledning.

Är du på allvar så dum så du tror att partiet hade svarat på en sådan fråga bara man kontaktar dom? Idiot-kommentar..
Citera
2021-07-08, 00:55
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Menar du att denna ledamot inte var del av partiet??

Vad blir konsekvensen undrar jag…

Nej, en enskild ledamot är inte partiet, särskilt inte när ledamoten går emot partiet. Vad konsekvensen blir återstår att se.
Citera
2021-07-08, 00:56
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Fast riksdagsplatsen har hon ju på personligt mandat.

Självklart men en svikare utesluts från partiet ändå, om partiet anser att hon är en svikare vill säga.

Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Som jag skrev ovan lär det bero på om hon pratat med partiledningen innan hon sprang till DN, och vad som då blev sagt.

Men du tror alltså inte att hon kommer uteslutas?
Citera
2021-07-08, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sine-metu
Tror du majoriteten av L accepterar det?
De har haft omröstningar om vilken linje och framtid som gäller!
Vill övriga ha en person som röstar på ngt annat än vad partilinjen är?

Du får fråga L!!! De är en epost iväg!
Lägg av att andra ska gissa vad som händer!!

Regulus har varit väldigt tydlig och indikativ om hur saker och ting kommer utspela sig, menar du att jag inte får fråga nu när hen hade fel?

En majoritet spelar mindre roll, jag tänker att en röst som går emot partilinjen antagligen har visst stöd.

Säg att 45% av L vill något helt annat än majoritetsbeslutet. Det luktar problem.
Liknande problem har L inte råd med.
Citera
2021-07-08, 01:02
Avstängd
Takpapps avatar
Citat:
Liknande problem har L inte råd med.

Kan du nämna NÅGOT som L har råd med? Frågar åt en kompis.
Citera
2021-07-08, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Nej, en enskild ledamot är inte partiet, särskilt inte när ledamoten går emot partiet. Vad konsekvensen blir återstår att se.

En enskild ledamot är inte del av partiet? Är det korrekt uppfattat?
Citera
2021-07-08, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takpapp
Kan du nämna NÅGOT som L har råd med? Frågar åt en kompis.

Enighet är deras Kung på hand. Nu har dom tydligen inte ens det.
Citera
2021-07-08, 01:07
Avstängd
Takpapps avatar
Citat:
Enighet är deras Kung på hand. Nu har dom tydligen inte ens det.

Jag kanske missförstod dig. När var L eniga i något senast? Eller någonsin?

Vi kan ju skoja om att när två liberaler debatterar slutar det alltid med tre skilda åsikter. Om det är något som liberaler föraktar så är det enighet. Har du fler skämt i bakfickan?
Citera
2021-07-08, 01:12
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Helena i centerpartiet skulle gå emot partiledningen men ändrade sig nyligen. Lundström i L hade läckt att hon skulle gå emot partiledningen och om Helena hade fått höra det fanns det ingen vits med att hon förstörde sin karriär i C för att rösta emot Löfven. Sveket från L kan ha gjort hela skillnaden.

Fast det finns det ju inget som helst belägg för dessa spekulationer. Lindahl bestämde sig för tio dagar sedan, och har berättat hur det gick till. Lundström publicerade en artikel i DN igår, samma dag som omröstningen hölls. Det behövs en tidsresenär för att din teori ska gå ihop. Eller menar du att Lindahl var klärvoayant och kunde läsa nästa veckas DN?

Citat:
Men du tror alltså inte ens att Lundström kommer uteslutas? Att hon själv kommer lämna 2022 är ingen anledning att inte utesluta henne nu om L betrakta hennes svek som ett svek, men hon har nog stöd av halva L, eller hur?

Jag anser att hon bör uteslutas om hon inte först talade med partiledningen. Kanske även om hon gjorde det, beroende på vad som då blev sagt.
Citera
2021-07-08, 01:14
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
En enskild ledamot är inte del av partiet? Är det korrekt uppfattat?

Nej, jag skrev att en enskild ledamot är inte partiet. Det har alltid funnits och kommer alltid att finnas folk som fronderar mot sina partier. Det innebär inte att dessa företräder eller talar för sitt parti, tvärtom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in