2021-07-07, 19:41
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Haha ska du ha källa?

Källa är tråden / diskussionen du hoppade in i. Lycka till. Sökfönster där uppe

Ja gärna källa.

Men så här: Om det är som polisen misstänker så är det ju definitivt mord, och eventuellt även utvidgat självmord.
Citera
2021-07-07, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kim-Ju-Holt
Vem kan dömas om både mördaren och offren är döda? Tänk efter en sekund innan du skriver sådana dumheter

Ingen. Det är mest för de efterlevande och att personen inte ska ”slippa undan” för att kräket valde döden som utgång. Visst en rubricering att en mördat barnen påverkar inte personen som gjorde eftersom denne är död, men återigen -det är det minsta samhället kan göra för att ge rätt åt den efterlevande familjen.
Citera
2021-07-07, 19:42
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av living4free
Skulle inte förvåna mig om det visar sig vara en pappa till två barn som gjort ett hedersrelaterat mord plus självmord för att hämnas på sin fru "som inte varit anständig"..

Känns som det är vardagsmat idag..

Väldigt osannolikt.
Citera
2021-07-07, 19:43
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Skulle inte förvåna mig om det visar sig vara en pappa till två barn som gjort ett hedersrelaterat mord plus självmord för att hämnas på sin fru "som inte varit anständig"..

Nej då skulle han lämnat dem på spåret och dragit.
Citera
2021-07-07, 19:43
Bannlyst
Kommer ihåg en händelse när jag o en polare vandrade längst med ett spår. Vi skulle ta oss till en fiskeplats lite längre in, och gick där o snacka o kastade macka med stenarna som låg där.

Tittar upp, o ser ett tåg komma rusandes bakom mig. Helt ljudlöst..

Hoppar ner mot vattnet och säger till polaren att hoppa han också, han reagerar lite söligare då han ännu inte ens har hunnit märka det, o lyckas hoppa ner o skrapa sig sönder och samman när tåget är ungefär 2 meter ifrån han och åker förbi, ståendes på tutan vilket dom säkert hade hunnit gjort i en kvart.

Motvind, öronen riktade åt fel håll, och ouppmärksamhet så hör man inte ett skit när ett tåg kommer.
Citera
2021-07-07, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kim-Ju-Holt
Vem kan dömas om både mördaren och offren är döda? Tänk efter en sekund innan du skriver sådana dumheter

Visserligen en rimlig invändning men det ska väl poängteras att det inte är otänkbart att en i sällskapet faktiskt överlever försöket och då kan hållas ansvarig för sina gärningar jämte de övriga.
Citera
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
Jag uttryckte mig generellt, jag vet ju inte fan hur spåren ser ut där sedan invasionen av mångkulturens välsignelse, dvs romerna (centerns och miljöpartisternas stormtrupper) som säkert tycker att stålpriserna är höga nog att kapa bort lite bitar av järnvägsrälsen hur som helst, här och där ?

Äh, fan du får ta och åka till Indien, Pakistan eller Bangladesh och kolla på dåliga spår
, så ser du att det kan gå rent åt helvete att nödbromsa där.

Inte bara på grund av att spåren är som de är utan även tex ojusterade bromsar, dåliga kopplingar mellan vagnarna, etc...

Du vet heller inte hur spåret ser ut där, så jag tycker kommentaren är lite överflödig.Det är mycket möjligt att du har rätt eftersom det troligen är helt spikrakt den sträckan.

Du får åka till ett riktigt U-land som jag skrev tex Indien, Pakistan eller Bangladesh, typ.
Så kan du hitta väldigt dåliga spår, där det hänt svåra olyckor pga nödbromsning och efterföljande urspårning.

Nu snackas det ju en massa skit om att Sverige redan är ett U-land, så varför inte, tänkte jag ?
Sverige är ju redan ett Bangladesh 2.0 i miniatyr påstås det ju.
Då kan man ju vänta sig att samhällsrötan nått ner till järnvägsspåren och banvallen också ?

Självfallet så om det gäller välskötta spår och tågsätt så ska det inte vara någon större risk, nej...
Här är en tågolycka i Egypten:
https://www.bbc.com/news/world-middle-east-56798927

Då och då har det skrivits i Egypten att aktivering av nödbromsen hade orsakat urspårning, om det berodde på att det var något i automatiken som felade eller inte, det framgick inte.
Här är en annan händelse som orsakade urspårning, nu blev ju tågsättet träffat bakifrån av ett ankommande tåg, fler händelser efter varandra alltså:
https://www.cbc.ca/news/world/egypt-train-accident-emergency-brake-1.5965065

Haha, tack för piken, den var fin, nejdå inge fara med det, ha det gott
Men det är förstås mycket tragiskt med denna olycka, onödigt alltså.

Vilken idiot du verkligen är. Du försvarar dig genom att länka till artiklar som inte alls handlar om tåg som spårat ur pga nödbromsning. Du kommer dock inte hitta en sån artikel hur mycket du än söker för nödbroms gör inte att tåg spårar ur. Om det vore så livsfarligt med nödbroms så skulle man väl för i helvete inte ha något som kallas för nödbroms på tåg. Du vet troligen inte ens vad en nödbroms är.

Se så, ge upp nu.

/Lokförare (och i övrigt väldigt kunnig inom hur järnväg och tåg fungerar)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Väldigt osannolikt.
Okej så du tror inte det har med typ en skilsmässa att göra eller liknande?
Har ju sett liknande fall förut där ena partnern ballar ur..
Citera
Medlem
Citat:

Hämnd låter överkurs. Vad är det för vits att hämnas när man inte får se efteråt hur det påverkar den person man hämnas på?
Citera
Medlem
Förstår inte varför folk verkar vara så övertygade om att kvinnan hållit fast barnen? Om vi utgår från att barnen är i förskoleåldern så är det relativt lätt att säga ”kom ska vi upp och titta på tåget”. Tåget närmar sig och hon slänger sig ut med barnen. Fruktansvärt tragiskt oavsett.
Tåget på den sträckan går rätt snabbt ändå, åkt där många gånger och är själv från Hässleholm. Omöjligt att överleva en sådan smäll. Har släkt i tormestorp och hittills ingen som vet vem personerna är.
Citera
2021-07-07, 19:45
Medlem
Citat:

Kvinnor kan också mörda sina barn.
Citera
2021-07-07, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dynamiten90
Förstår inte varför folk verkar vara så övertygade om att kvinnan hållit fast barnen? Om vi utgår från att barnen är i förskoleåldern så är det relativt lätt att säga ”kom ska vi upp och titta på tåget”. Tåget närmar sig och hon slänger sig ut med barnen. Fruktansvärt tragiskt oavsett.
Tåget på den sträckan går rätt snabbt ändå, åkt där många gånger och är själv från Hässleholm. Omöjligt att överleva en sådan smäll. Har släkt i tormestorp och hittills ingen som vet vem personerna är.

Är väl inte otänkbart att de aktuella personerna inte är hemmahörande på orten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in