2021-07-07, 18:08
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det är dock så att både räddningspersonal som lokförare vittnar om att personer påkörda av tåg (oftast då självmord) är vid liv ett ganska bra tag efteråt. Inte som de överlever men inte döda på direkten.

Det beror väl alldeles på hur de träffas? Men mycket få överlever att träffas av ett tåg i 180 km/h. Nästan ingen. De som överlever är de som inte vill dö och som kanske lyckas hoppa undan i sista stund och bara får en mindre träff av tågets front.

Finns så många myter och skitsnack kring detta. Och alla jävlar känner lokförare eller räddningspersonal som har sagt nåt skit till dem, minsann! Jävlar vad många som är experter!

/Lokförare
Citera
2021-07-07, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sejfu
TT: Finns relation mellan den vuxne och barnen. Polisen har uppgifter som pekar mot mord.

Var ju en pappa som brände sig själv och barnen inne för några år sedan.. ett barn överlevde, kanske pappan också minns inte exakt.. pappan ville hämnas exfrun

sen var det väl en mamma som slängde sina barn i en sjö för nått år sedan också
Citera
2021-07-07, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Åkte förbi nyss. Tåget syns tydligt från vägen. Vänstersidan på loket är skadat i fronten. Borde väl inte bli så av att köra in i mjukt kött kan man tycka...

Huvudet är inte så mjukt.
Citera
Medlem
sneervs avatar
Vidrigt.. Fattar inte hur sånna här vrickade mammor resonerar när dom tycker det är deras rätt att bestämma om deras barn ska leva eller dö. Eller jag kan tänka mig att dom tänker att dom satte dom till världen och därför har rätt att ta dom ifrån den.. Helt Sjukt i vilket fall.
Citera
Medlem
Beck86s avatar
Kom igen, 12h har gått..... Ni borde fått fram namn eller identitet vid detta laget..... Se så.... Öppna käften nu
Citera
2021-07-07, 18:11
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
17:40: En vuxen och två barn är avlidna. En förundersökning om mord i två fall har inletts. Målsägandena är barnen. Anhöriga är underrättade.

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2021/juli/7/07-juli-1050-trafikolycka-hassleholm/

När de skriver det sådär klart verkar de ha på fötterna att den vuxna tagit livet av sig och mördat barnen genom att ta dem med sig på spåret. Lär finnas något brev/sms till andra föräldern.

Jag hoppas det är psykisk sjukdom bakom, då finns ändå en förklaring även om det är tragiskt att det ska va tvunget att gå så långt.

Är det en ny Dalaröpappa (om det är en pappa) får man ju ändå ge föräldern att h*n hade stake att ta dö på sig själv också.

En tanke till tågföraren, ärrad för livet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miss-fire
Får ren ångest när jag läser detta. Har jobbat ombord och har sett så jävla många idioter gena över spåren med ungar. Minns en farsa med två flickor på typ 3 och 6 år som ställer ner ungarna på spåret, hoppar ner själv, springer över spåret, lastar upp ungarna på plattformen och hoppar sen upp själv. Allt detta pga att han inte ville missa tåget. Trots att vi personal skrek åt honom att inte göra det, så gjorde han det ändå. Han fick varken åka med tåget och det blev en polisanmälan.

Som jag förstår det på medias info så har dessa påkörda personer varit på rälsen när tåget kom, inge försökt gena över utan mer... aktivt gått upp på rälsen för att bli påkörda. Men detta är bara min tolkning av medias uppgifter.
Citera
Medlem
Såg att det var ett antal kommentarer på temat "människokropp borde inte orsaka synliga skador på ett lok". Här är ett, förvisso i sammanhanget irrelevant, men ändock pedagogiskt exempel på hur en bit isoleringsskum, i stort sett frigolit, slår hål på en vinge designad för att komma in i atmosfären i 27,000 km/h. Poängen är att hög fart gör att saker verkar hårdare än annars.

https://www.youtube.com/watch?v=IgQ3ekcvyRA
Citera
2021-07-07, 18:12
Medlem
Gizmoz14s avatar
Hur kan man som mor ta med barnen upp på spåret för en så brutal död?
Tågförare vet det kan hända men med två små barn? Även fast hen vänder sej om och drar på sej kåpor när man inser vad som är påväg att hända så är det något som kommer förfölja resten av livet. Tycker så synd om föraren och all räddnings och saneringspersonal.
Citera
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Det här ser högst sannolikt ut som två mord och ett självmord. Eller vad som också brukar benämnas som "utökat självmord".

Hur som, djupt tragiskt.
Ja, väldigt tragiskt.

Kommer tyvärr leda till mer stängsel, borttagna övergångar och fler kameror.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
Absolut inte, en av mina vänner hade en mamma som tog med hans två yngre syskon ut på spåret när hon blev påkörd. Hemma låg en lapp som förklarade allt.

Så som jag sa ÄR det, generellt. Men det är ingen regel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sejfu
TT: Finns relation mellan den vuxne och barnen. Polisen har uppgifter som pekar mot mord.

Det är inom en familj, säger polisens presstalesperson Robert Loeffel. Anhöriga är underrättade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in