2021-07-07, 17:31
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
Tvärtom skulle jag säga. Hans svar kanske inte var något bra men det sprids massa skit och propganda om att vaccinerna skulle vara helt säkra medan flera tusen har avlidit strax efter vaccineringen i USA. VEARS egna officiella siffror alltså, ca 5000 rapporterade dödsfall i samband med vaccineringen. Många unga har fått hjärtproblem.

Helt otroligt att folk väljer att stoppa i vad som helst i sin kropp för något virus som inte ens är farligt för friska för att "experter" sagt att det är ofarligt, när allt vi hittills vet talar emot detta. En till nära vän till familjen har en släkting som fått problem med hjärtat utav vaccinet. Och detta är liksom toppen av isberget. Dessa vaccin är inte beprövade som de andra vanliga vacciner(som prövats i tio istället för ett år) är och det är experimentalt och kommer vara så i många år framåt. Bara om ca. 9 år kommer vi kunna säga om detta vaccinet var säkert eller inte, all info vi har nu pekar på att det är inte säkert för många och onödigt för unga och friska. Bara för att flera inte fått några men utav vaccinet betyder det inte att det inte finns de som fått det!

Alla jag känner och alla de känner, har återhämtats ifrån covid utan några allvarliga men. Inte av vaccinet, där flera fått bestående men samt avlidit strax efter. Vaccinerna behöver få en nyanserad bild precis som de andra skriver. Sluta sprida disinformation, jag skiter i vad du blivit matad av statens eller "expertens" propaganda om att det är ofarligt, det är det inte.
Du har svårt att förstå att det avlider sisådär tiotusen personer per dag i USA och det oavsett om de är vaccinerade eller inte. Finns det överdödlighet till följd av vaccinationerna? Nej. Finns det bekräftad koppling mellan dödsfallen och vaccinen. Nej.

Personligen, och jag vet att du säkert kommer invända mot siffra, kände jag sex personer som dött av Covid19. Nu ska det medges att fyra av dem var gamla, men två var i arbetsför ålder. Jag har en stor bekantskapskrets och flera av dem var ytligt bekanta.

Känner också de som behövt sjukhusvård.

Så det är väl synd att säga att det är en ofarlig sjukdom.
2021-07-07, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Personligen, och jag vet att du säkert kommer invända mot siffra, kände jag sex personer som dött av Covid19. Nu ska det medges att fyra av dem var gamla, men två var i arbetsför ålder.
Detta är en uppenbar lögn. Möjligtvis ”med” covid som media alltid uttrycker det. Döda ”av” det? Glöm det.
2021-07-07, 18:07
Medlem
Öm i armen och börjar få feber för fryser inomhus nu. Förresten är det fler som testat "magnettricket" av er som fått Pfizer? Det funkar! Tesked/småmynt fastnar på stickstället (väldigt löst men coolt). Verkar bara vara på dom som fått Pfizer.
2021-07-07, 18:08
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raven2.0
Detta är en uppenbar lögn. Möjligtvis ”med” covid som media alltid uttrycker det. Döda ”av” det? Glöm det.
Visst, allt är lögn om det inte passar dina teorier kring Covid19. Tre av dem dog inom tre dagar efter att de konstaterats smittade, de andra tre inom tre veckor. Jag har inte svårt att se sambanden eftersom de alla vårdades på sjukhus för just Covid19. Att du inte ser sambandet är för att du förnekar det.
2021-07-07, 18:10
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Vad är det för rapporterade biverkningar vi haft i Sverige? Svullen arm?

8,7 miljoner doser hittills.
Finns en del andra fall som är betydligt allvarligare, men de kan räknas på ena handens fingrar. Jag har för mig det är tre misstänkta dödsfall, varav åtminstone en är en allergisk reaktion som inte togs på allvar.

På de hela taget är det synnerligen få fall.
2021-07-07, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Visst, allt är lögn om det inte passar dina teorier kring Covid19. Tre av dem dog inom tre dagar efter att de konstaterats smittade, de andra tre inom tre veckor. Jag har inte svårt att se sambanden eftersom de alla vårdades på sjukhus för just Covid19. Att du inte ser sambandet är för att du förnekar det.
Nej jag ser inte sambandet. Förklara. Känner massor som blivit lite sjuka. Ingen dog. Ren lögn alltså. Möjligt att de var smittade men de dog inte av det. Ren & skär lögn. Kausualitet und zo weiter etc
2021-07-07, 18:24
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raven2.0
Nej jag ser inte sambandet. Förklara. Känner massor som blivit lite sjuka. Ingen dog. Ren lögn alltså. Möjligt att de var smittade men de dog inte av det. Ren & skär lögn. Kausualitet und zo weiter etc
Kausalitet? Det vårdas på sjukhus för att de konstaterats svårt sjuka i C19. De avlider eftersom vårdinsatserna inte räckte för att de skulle klara livhanken. Svårt för dig att förstå?

Ungefär som att säga att en person blir skjuten i magen och hamnar på intensiven och där efter några dagar inte dog av att bli skjuten.

2021-07-07, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
Tvärtom skulle jag säga. Hans svar kanske inte var något bra men det sprids massa skit och propganda om att vaccinerna skulle vara helt säkra medan flera tusen har avlidit strax efter vaccineringen i USA. VEARS egna officiella siffror alltså, ca 5000 rapporterade dödsfall i samband med vaccineringen. Många unga har fått hjärtproblem.

Helt otroligt att folk väljer att stoppa i vad som helst i sin kropp för något virus som inte ens är farligt för friska för att "experter" sagt att det är ofarligt, när allt vi hittills vet talar emot detta. En till nära vän till familjen har en släkting som fått problem med hjärtat utav vaccinet. Och detta är liksom toppen av isberget. Dessa vaccin är inte beprövade som de andra vanliga vacciner(som prövats i tio istället för ett år) är och det är experimentalt och kommer vara så i många år framåt. Bara om ca. 9 år kommer vi kunna säga om detta vaccinet var säkert eller inte, all info vi har nu pekar på att det är inte säkert för många och onödigt för unga och friska. Bara för att flera inte fått några men utav vaccinet betyder det inte att det inte finns de som fått det!

Alla jag känner och alla de känner, har återhämtats ifrån covid utan några allvarliga men. Inte av vaccinet, där flera fått bestående men samt avlidit strax efter. Vaccinerna behöver få en nyanserad bild precis som de andra skriver. Sluta sprida disinformation, jag skiter i vad du blivit matad av statens eller "expertens" propaganda om att det är ofarligt, det är det inte.

Samtidigt så måste man fortfarande ta höjd för att sjukdomar/dödsfall inträffar hela tiden. Gör du inte det så kommer vaccinen att verka orsaka även alla de saker som normalt inträffar. Kan tycka att det är något självklart, men uppenbarligen är det många som missar detta när man hänvisar till listan över misstänkta biverkningar och hävdar/tror att dessa också är faktiska konstaterade biverkningar.
2021-07-08, 00:12
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Vad är det för rapporterade biverkningar vi haft i Sverige? Svullen arm?

8,7 miljoner doser hittills.
252 rapporterade dödsfall och ny uppdatering varje torsdag.
https://www.lakemedelsverket.se/sv/coronavirus/coronavaccin/inrapporterade-misstankta-biverkningar---coronavacciner#hmainbody1

Läkemedelsverket bör vi ju se som hyfsat förankrade i verkligheten…
2021-07-08, 00:17
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3-Negrer-Med-Kedja
https://www.lakemedelsverket.se/sv/coronavirus/coronavaccin/inrapporterade-misstankta-biverkningar---coronavacciner#hmainbody1

Ser inget om 252 dödsfall. Kan du citera?
2021-07-08, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Har sett det nu på andra platser också. Kände inte till detta alls när jag vaccinerade mig. Kände i och för sig inte till någonting om COVID tills för ett par veckor sedan, men just det här verkar typ ganska vanligt.

Kan vittna om de effekter som beskrivs i artikeln. Kändes som ett toxinocg fick problem med hjärta hjärna och bukspottkörteln och lever. Kognitiv påverkan och ångest. Hjätsäcksimflammation. Kraftig biverkning av andra dosen.
2021-07-08, 01:01
Medlem
TuckerandDales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3-Negrer-Med-Kedja

Var står dom 252 dödsfallen? Och finns det listat vad dom dog av?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in