2021-07-07, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Southworth
En mössa??? I juli???

Små barn har mössa för att skydda huvudet. Lite äldre har ofta keps.
Citera
2021-07-07, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Jag har sökt källa på det hela eftermiddagen, hittar inget.

Kan någon ange källa på detta om någon vet?

Se her : https://www.tv4.se/
Citera
2021-07-07, 17:17
Medlem
Gammalochglads avatar
På radion kallar med denna händelse för ”tågolycka”. Person som blir påkörd av bil är det bilolycka?

Sen till alla som ifrågasätter om det fanns staket/stängsel vid olycksplatsen, spelar det någon roll?

Alla vet ju att det är livsfarligt, eller borde veta.

Tragiskt
Citera
2021-07-07, 17:19
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Tidigare har de skrivits om att de satt
i en bil.

Vi har ett tåg som har kört på personer som befunnit sig på spåret. De satt inte i en bil, säger Patrik Freij, inre befäl vid räddningstjänsten i Kristianstad, till TT.
Vad snackar du om?
Citera
2021-07-07, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Tidigare har de skrivits om att de satt
i en bil.

Vi har ett tåg som har kört på personer som befunnit sig på spåret. De satt inte i en bil, säger Patrik Freij, inre befäl vid räddningstjänsten i Kristianstad, till TT.

Det står intei en bil
Citera
2021-07-07, 17:23
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Men hörni! Kommer ni inte ihåg det här?
(FB) Tre påkörda av tåg Trehörningsjö 2015-01-17

Det är inte första gången en kvinna med två barn lyckas befinna sej på spåret när tåget kommer.
I det här fallet var det en kvinna från Afghanistan som bodde vid den närbelägna förläggningen som med en 3-åring och en 1-åring i barnvagn omkom.
I tråden kämpar många förtvivlat för att hävda att det var en olycka trots att vittne sett kvinnan rada upp sej vid spåret med ungarna.

Verkar som du minns fel. Händelsen i Trehörningsjö betraktas som en olycka, men man har också konstaterat att det inte fanns något tekniskt fel med järnvägsövergången. Så vitt känt var det ingen som såg händelseförloppet.
Citera
2021-07-07, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av happyjoy
Enligt en passagerare skulle det ha känts en duns i tåget och sen ska det ha tvärbromsat.

https://www.hd.se/2021-07-07/det-dunkade-till-och-taget-tvarbromsade

Ett normalset X2000 väger runt 370 ton. Om ett sånt kör på en kvinna (och ev hennes barn) så har jag svårt att tro att det känns i tåget.

Som förare av x2 kan jag hålla med om att den dunsen troligtvis inte märks av resenärer, möjligt men ytterst osannolikt. Högst troligast är dunsen som känts magnetbromsen när den slår i rälerna..
Citera
2021-07-07, 17:25
Medlem
toblemonas avatar
"Minst en person är avliden, men det kan finnas fler avlidna", säger polisens presstalesman i artikeln. Låter märkligt att man inte ens vet hur många som dött? Borde innebära att det inte ens är kroppsdelar, utan bara gegga kvar?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/tagstopp-efter-olycka-utanfor-hassleholm
Citera
2021-07-07, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mcederberg
Som förare av x2 kan jag hålla med om att den dunsen troligtvis inte märks av resenärer, möjligt men ytterst osannolikt. Högst troligast är dunsen som känts magnetbromsen när den slår i rälerna..

Läste i en annan tråd om ett självmord framför tåg att det hade hörts en duns i tåget men är osäker på vad för tåg det var.
Kan ingenting om tåg så överlåter det åt er experter. Men dunsen/smällen av bromsarna förknippar man såklart med påkörningen när man får veta vad som hänt
Citera
2021-07-07, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av happyjoy
Enligt en passagerare skulle det ha känts en duns i tåget och sen ska det ha tvärbromsat.

https://www.hd.se/2021-07-07/det-dunkade-till-och-taget-tvarbromsade

Ett normalset X2000 väger runt 370 ton. Om ett sånt kör på en kvinna (och ev hennes barn) så har jag svårt att tro att det känns i tåget.

Du hör en duns i tåget om du kör på något. Speciellt om man sitter långt fram.
Citera
2021-07-07, 17:28
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toblemona
"Minst en person är avliden, men det kan finnas fler avlidna", säger polisens presstalesman i artikeln. Låter märkligt att man inte ens vet hur många som dött? Borde innebära att det inte ens är kroppsdelar, utan bara gegga kvar?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/tagstopp-efter-olycka-utanfor-hassleholm

På TV 4 sa man att de kunde röra sig om fyra personer.
Citera
2021-07-07, 17:30
Medlem
happyjoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mcederberg

Tack! Det var ju precis det jag trodde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in