2021-07-07, 16:58
Medlem
Själva sakfrågan om den 'fria hyressättningen' försvann och ersattes istället med en kvinnlig revolt mot Stefan Löfven för att få honom avsatt.
Vad står nu på matriarkatets agenda..?
Citera
2021-07-07, 16:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Förslaget om marknadshyror skrotas, vilket gör Vänsterpartiet till de stora vinnarna. Det var den enda anledningen till att de valde att fälla regeringen för att visa att de menar allvar. Regeringen har tidigare använt Vänsterpartiet som en dörrmatta och struntat i de krav de har för att agera stödhjul.

Det återstår att se. Än så länge är Vänsterpartiet fortfarande en dörrmatta. De snuvade centern på marknadshyror, men Vänstern själva har fortfarande inte fått något för sitt stöd till Löfven.
Citera
2021-07-07, 17:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Familjeliv79
Vilken ordning? Det är politiskt kaoz, bäddar dock riktigt fint för M/SD/KD om ett år!
Den blåbruna sörjan kommer inte att tillåtas gripa makten. Det finns säkerhetssystem inbyggda i demokratin, så det behöver vi inte oroa oss för.
Citera
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nocturnaltourist69
Ja, ser ut som fem år till av Stefan...tänk att bara 30% av folket väljer S , men vi får honom som vår ledare...helt otroligt. Vi har ett speciellt form av "demoktrati" här i sverige.
Inte riktigt så en koalitionsregering fungerar, men jag är beredd att hålla med eftersom till exempel Centerpartiet lovade dyrt och heligt att aldrig stödja Socialdemokraterna och sedan bröt det löftet, endast pga SD-hat. Det är odemokratiskt så det skriker om det. Otroligt svårt för oss väljare att veta vad vi röstar för när partierna ljuger oss rätt upp i ansiktet.
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Familjeliv79
Varför skyller du på en V-vilding när det är en företrädare för DITT parti som Quislat sig?

------------

Jag gillar f:ö personligen utfallet. Vi har en svag och arg padda vid rodret av en mycket skröplig båt, tyvärr ett bortkastat år men 2022 får vi en stark blågul regering!

Du missförstod mig. Jag skyller inte på Kakabaveh. Tvärtom tycker jag att hon var rak och modig. Jag påpekade bara att efter det att hon sagt att hon skulle släppa fram Löfven behövdes det inte någon liberal konspiration, som det spekulerades om.

Vad gäller Lundström, så beklagar jag att hon röstade som hon gjorde, och att hon inte hade kurage att gå ut offentligt i förväg och säga hur hon skulle göra. Särskilt illa är det om hon meddelade DN men inte partiet, men hur det är med det vet vi inte.
Citera
Medlem
esprit21s avatar
Tycks helt jävla omöjligt att bli av med karln
och alla vet att S vinner nästa val igen på grund av lojala väljare som vägrar byte linje oavsett hur mycket de hatar S idag och den där gubben. Jag känner själv flera i släkten som röstar samma varje val oavsett stort missnöje. Obegripligt
Citera
2021-07-07, 17:02
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Förrädaren är tillbaka hoppas att alla Svennar ser fram emot invandrarkaos i förorterna och annat sossesköj, bara att återgå till de ursprungliga planerna och rösta sd 2022.
Citera
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av esprit21
Tycks helt jävla omöjligt att bli av med karln
och alla vet att S vinner nästa val igen på grund av lojala väljare som vägrar byte linje oavsett hur mycket de hatar S idag och den där gubben. Jag känner själv flera i släkten som röstar samma varje val oavsett stort missnöje. Obegripligt
Och dessutom importeras mer och mer socialdemokratiskt valboskap för varje år som går. Det tycks vara sossarnas långsiktiga plan för att aldrig någonsin förlora det de älskar mest - makten!
Citera
Medlem
Gnagetmanglars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
En sak som jag har märkt både på internet och i privata sammanhang är att de som beter sig normalt och verkar vettiga oftast är dem som röstar på högerblocken, dessa personer är oftast vältaliga, nyanserade och stavar korrekt.

De udda fåglarna, de som skriver utan kommatecken & punkter, särskriver, felstavar och hoppar på folk för att de är feta oftast är dem som röstar åt vänster. Vill inte generalisera, finns säkert en och annan vettig sosse också men har sett detta mönster länge nu.

Det är sen gammalt. Kolla bara på Vänsterns väljare.
Dom allihopa ser ut som en blandning mellan emo-ungar och hbtq-personer. (Dvs dem som går i pridetåget med dildos i ansiktet och tvingar med sina oförstådda barn, för att uttrycka sin sexuella läggning). Sen har vi din poäng med sossarna, som jag tycker stämmer.
Man kan dra den generaliseringen med miljömupparna också. Allt som oftast åker som cykel, med trikåer. Helst knäskydd och snabba glasögon. Tex. Äter bara hö och tycker sommar med Ernst är det bästa som finns.

Och en sak har alla dessa galningar tillsamman, nämligen filter på sina Facebook profiler.
Och inte bara ett filter. Det ska helst vara typ 2-3st filter på profilbilden, så man knappt ser vad det ska föreställa. Senaste nu är väl "stoppa mäns våld mot kvinnor" som syns i varenda kommentarsfält.
(Kan tycka att mäns våld mot män bör prioriteras då det skjuts ihjäl en man per dygn typ)

Man börjar väl se lite mer normalt funtade personer när man kommer över till liberalerna. Där skulle jag säga skiftet börjar.. ish.
Citera
Medlem
Vad får Stefan för månadslön, pension när han slutar ? typ 150,000/månad ? King Crimson .." Easy Money".....
Citera
Medlem
TuckerandDales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nocturnaltourist69
Ja, ser ut som fem år till av Stefan...tänk att bara 30% av folket väljer S , men vi får honom som vår ledare...helt otroligt. Vi har ett speciellt form av "demoktrati" här i sverige.

Vår speciella demokrati är vidrig rent ut sagt.
Förbjud helt att rösta gult!
Citera
2021-07-07, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quackenbush
Den blåbruna sörjan kommer inte att tillåtas gripa makten. Det finns säkerhetssystem inbyggda i demokratin, så det behöver vi inte oroa oss för.

Tvivlar jag inte alls på. Bara ordvalet.
Snarare handlar det om valfusk, oheliga konstellationer som kan bryta mot alla ideologi, heder och logik, lögner och rena bedrägerier.
MSM ställer upp mangrant för att hjälpa till.

Och sveriges ambassad i Nordkorea hjälper till med att utbilda politiker och journalister i hur man kan göra.
Senast redigerad av MrStreamer 2021-07-07 kl. 17:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in