Citat:
Ursprungligen postat av
Kimma7
En sak som jag har märkt både på internet och i privata sammanhang är att de som beter sig normalt och verkar vettiga oftast är dem som röstar på högerblocken, dessa personer är oftast vältaliga, nyanserade och stavar korrekt.
De udda fåglarna, de som skriver utan kommatecken & punkter, särskriver, felstavar och hoppar på folk för att de är feta oftast är dem som röstar åt vänster. Vill inte generalisera, finns säkert en och annan vettig sosse också men har sett detta mönster länge nu.
Det är sen gammalt. Kolla bara på Vänsterns väljare.
Dom allihopa ser ut som en blandning mellan emo-ungar och hbtq-personer. (Dvs dem som går i pridetåget med dildos i ansiktet och tvingar med sina oförstådda barn, för att uttrycka sin sexuella läggning). Sen har vi din poäng med sossarna, som jag tycker stämmer.
Man kan dra den generaliseringen med miljömupparna också. Allt som oftast åker som cykel, med trikåer. Helst knäskydd och snabba glasögon. Tex. Äter bara hö och tycker sommar med Ernst är det bästa som finns.
Och en sak har alla dessa galningar tillsamman, nämligen filter på sina Facebook profiler.
Och inte bara ett filter. Det ska helst vara typ 2-3st filter på profilbilden, så man knappt ser vad det ska föreställa. Senaste nu är väl "stoppa mäns våld mot kvinnor" som syns i varenda kommentarsfält.
(Kan tycka att mäns våld mot män bör prioriteras då det skjuts ihjäl en man per dygn typ)
Man börjar väl se lite mer normalt funtade personer när man kommer över till liberalerna. Där skulle jag säga skiftet börjar.. ish.