2021-07-07, 16:48
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Deras tal idag träffade nog väldigt rätt eftersom de verkligen satte fingret på S som ett parti i förfall. Ett parti som förhandlat bort sin politik och ideologi. Det är inte något som kan förnekas av ens den mest inbitna sossen. Tror toppen i S förstår att tiden för Socialdemokratisk politik är över. De vet att de aldrig, med den politik de för idag, kommer kunna vinna tillbaka de som gått till SD.

Ja, vi hörde ett parti som var öppna med att de förhandlat bort sin politik och ideologi. Men tiden för "socialdemokratin" är inte över förrän nästa generation har gått vidare. Många socialdemokrater är det på livstid eftersom det inte finns något alternativ.
Citera
2021-07-07, 16:49
Avslutad
Vad bra. Nu kan äntligen alla medelklassossar som jobbar i offentlig sektor (inklusive Aftonbladets ledarsida) sova gott.
Citera
2021-07-07, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quackenbush
Skönt att ordningen är återställd.

Vilken ordning? Det är politiskt kaoz, bäddar dock riktigt fint för M/SD/KD om ett år!
Citera
2021-07-07, 16:50
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Du kan naturligtvis tro på din fnoskiga konspirationsteori om du vill. Det spelar ingen roll då du knappast tillhör liberalernas marginalväljare.
Att jag inte kan tänka mig att rösta på L har du givetvis rätt i. Problemet för dig och ditt parti är väl snarare att jag och många andra kommer att påminna om vilket parti L är under kommande valrörelse. Det finns nu svart på vitt i riksdagens protokoll.

Utfallet av dagens omröstning (och hela regeringskrisen) blev exakt det som jag hade hoppats på. Kolla mina tidiga inlägg i den här tråden om du inte tror mig. Jag visste hela tiden hur det skulle sluta, samt hur L skulle agera. Drar du några slutsatser av att jag har nöjd? Tidigare så har jag inte riktigt räknat med något småpartis död (kolla diverse äldre trådar om du inte tror mig), men nu har jag och många andra vittring på att L äntligen kommer att dö.
Citera
2021-07-07, 16:53
Medlem
LastCaLLForALcohoLs avatar
Bra jobbat Steffe att komma tillbaka, dvärgen har redan börjat sikta på Steffes statsministerpost, med att lipa i media att invandringen har blivit ett problem, och försöker att värva röster till sin bruna portfölj....pinsamt...Steffe är vår landsfader nu......igen......skål
Citera
2021-07-07, 16:53
Medlem
esprit21s avatar
Trodde någon nåt annat???

Sveriges lekstuga och korrupta uppgörelser har sedan länge säkrat Löfven.
Han kommer aldrig försvinna förrän han kan lämna över till någon av samma dåliga kaliber.
Citera
2021-07-07, 16:54
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
L-ledamoten Nina Lundström gick emot sitt partis linje och röstade gult.
– L lovade inför valet 2018 att inte samarbeta eller regera med stöd av SD, skriver hon på DN Debatt.

Bara sparka aset direkt 👮🏽‍♀️🤮
Tycker att dom andra L-Ledamöterna kan sparkas istället. Lundström följer partiets löfte, det är starkt när dom andra sviker löftet. Bra gjort av henne.
Citera
2021-07-07, 16:54
Medlem
Ja, ser ut som fem år till av Stefan...tänk att bara 30% av folket väljer S , men vi får honom som vår ledare...helt otroligt. Vi har ett speciellt form av "demoktrati" här i sverige.
Citera
2021-07-07, 16:55
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quackenbush
Skönt att ordningen är återställd.

Fast det är ju mer kaos nu än vad det var före?
Citera
2021-07-07, 16:56
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Tycker att dom andra L-Ledamöterna kan sparkas istället. Lundström följer partiets löfte, det är starkt när dom andra sviker löftet. Bra gjort av henne.
Jag håller med dig. Ingen gillar en förrädare som förråder sina väljare.
Citera
2021-07-07, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Inte insatt i politiken men hur kan Stefan bli utkastad och sen 16 dagar bli framröstad.

Om de röstade bort han hur kan de helt plötsligt finnas en majoritet för att rösta tillbaka han?

Har vi slösat 16 dagar på inget?

Förändrar det här något?
Rätt bra om man har något alternativ när man röstar ner någon. Det borde Uffe ha tänkt på. Att hoppas på någon vilde och frånvarande ledamot. Det är INTE seriöst.
Citera
2021-07-07, 16:57
Medlem
Ahbezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Intressant att veta att du inte inser allvaret...

Symbolpolitik
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in