2021-07-07, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Inte insatt i politiken men hur kan Stefan bli utkastad och sen 16 dagar bli framröstad.

Om de röstade bort han hur kan de helt plötsligt finnas en majoritet för att rösta tillbaka han?

Har vi slösat 16 dagar på inget?

Förändrar det här något?

Sandlåda Sverige... Något måste göras .. kan inte få fortsätta att småpartier med några ynka procent får sådan makt... gränsen måste höjas till kanske 7/9/11 procent...
Nu blir det bara grötröra av alltsammans....
Citera
Avslutad
Skönt att ordningen är återställd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Förstår inte varför den gula knappen finns där, antingen vill man ha Löfven som statsminister eller inte.

Ja, dom tycker vi ska gå och göra vår demokratiska plikt när det är val men själv kan dom som sitter i regeringen inte ens ta ställen til vilken statsminister vi ska ha.
Citera
2021-07-07, 16:39
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmyghukareN
Just därför Ulf Kristersson inte ens försökte bilda regering, han hade inte tillåtelse att göra det.

Dom stora grabbarna som bestämmer tyckte inte han dög.

Läs nedanstående inlägg som tror att Uffes uttalande faktiskt betyder någonting

Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Kristersson: ”Invandring har blivit en belastning för Sverige”

https://sverigesradio.se/artikel/kristersson-raknar-med-en-valdig-svag-s-regering

Lyssnade själv och hajade till. I princip köper han SD:s problemformulering fast parafraserad då.

Flertal reaktioner på Twitter naturligtvis som denna:

Andreas Cervenka
@andreascervenka
Anmäler härmed min 92-åriga pappa samt mig själv till belastningsregistret.
https://twitter.com/andreascervenka/status/1412709923075600384?s=20

Uffe är populist och har samma idelogi som Reinfeldt. Han skulle inte göra någonting åt invandringen om han fick "makten". Troligtvis skulle den öka.
Citera
2021-07-07, 16:40
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Det är snarare L som inte är trovärdiga. Hur förklarar du att jag fick rätt och att du hade fel inför omröstningen?

Här har du en annan sanning: Om Ulf Kristersson hade lyckats få Centerpartiets "vilde" att trycka grönt så hade en folkpartist tryckt rött.

Du kan naturligtvis tro på din fnoskiga konspirationsteori om du vill. Det spelar ingen roll då du knappast tillhör liberalernas marginalväljare.
Citera
2021-07-07, 16:42
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Kristersson: ”Invandring har blivit en belastning för Sverige”

https://sverigesradio.se/artikel/kristersson-raknar-med-en-valdig-svag-s-regering

Lyssnade själv och hajade till. I princip köper han SD:s problemformulering fast parafraserad då.

Flertal reaktioner på Twitter naturligtvis som denna:

Andreas Cervenka
@andreascervenka
Anmäler härmed min 92-åriga pappa samt mig själv till belastningsregistret.
https://twitter.com/andreascervenka/status/1412709923075600384?s=20
Ulf och Ms nya hållning blev tydliggjord på Ulfs presskonferens angående hans misslyckande i sonderingsuppdraget. SDs invandringspolitik ska genomföras i en borgerlig regering med SD som regeringsunderlag.

Frågan är om en 7klövare klarar att stå pall som en sverigedemokrat. Jag tvivlar, men Ms framtid hänger på det.
Citera
2021-07-07, 16:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Man kan konspirera utan att begå brott. Förr eller senare läcker det dock ut, särskilt om många är inblandade. Därför är din teori inte trovärdig.
Faktum är att om lindahl hade tryckt rött så hade löfven fortsatt varit statsminister pga illojala liberaler.

Idag var det lundström. Nästa gång kommer en annan stockholmsliberal lura brallan av det borgerliga blocket om marginalerna åter blir 175-174 där kristersson har 175.

Positivt att Nina nu förstört för sitt parti. Ingen kommer våga lägga sin röst på L efter detta. M KD SD kommer nu få el nettovinst på bekostnad av L. Hoppas du har kul där nere vid 1 procent inom sinom tid.
Citera
2021-07-07, 16:47
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Inte insatt i politiken men hur kan Stefan bli utkastad och sen 16 dagar bli framröstad.

Om de röstade bort han hur kan de helt plötsligt finnas en majoritet för att rösta tillbaka han?

Har vi slösat 16 dagar på inget?

Förändrar det här något?

Förändrat läge gällande budgentar mellan partierna.

Svenska folket får se hur det verkligen ligger till.

Löfven regerar med mindre förtroende än innan han vart bortröstad.

Det är mycket som kommer spela in till valet nästa år om man jämför före- och efter.
Citera
2021-07-07, 16:47
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Läs nedanstående inlägg som tror att Uffes uttalande faktiskt betyder någonting

Uffe är populist och har samma idelogi som Reinfeldt. Han skulle inte göra någonting åt invandringen om han fick "makten". Troligtvis skulle den öka.
Vem menar du kan göra det?

Vad jag vill säga här att även efter ett maktskifte där det konservativa blocket får ett stort inflytande riskerar vi i Sverige få en situation liknande den i USA efter Trumps seger. Ständiga attacker både i massmedia och från andra som Nina Lundström kommer att göra reformarbetet omöjligt. Rena sabotage m.a.o.

Så vad Ulf Kristersson har för ambitioner spelar mindre roll faktiskt.
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Ulf och Ms nya hållning blev tydliggjord på Ulfs presskonferens angående hans misslyckande i sonderingsuppdraget. SDs invandringspolitik ska genomföras i en borgerlig regering med SD som regeringsunderlag.

Frågan är om en 7klövare klarar att stå pall som en sverigedemokrat. Jag tvivlar, men Ms framtid hänger på det.
Nej, precis! Attackerna kommer att vara skoningslösa.
Citera
2021-07-07, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden

Moderater i gemen är totallacka på kaosorcheriet. Dock kan de inte med att rösta på SD, som är för sossiga för deras smak. Smart att låta SD stå för musklerna i den frågan.

Om man kan lita på att det verkligen skulle bli så låter jag vara osagt. Kristersson och Reinfeldt är samma andas barn.
Citera
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shermz
Tydligt vad ni kommunister är arga för i dagens Sverige:

Åkessson toj av sääj sitt munsydddd INNAN han kom tijj tajastoojen!!!!!!!

Jävla snöflinga.
Intressant att veta att du inte inser allvaret...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Så du trodde på Kakbaveh men menar att L inte skulle ha gjort det?

Hur som helst faller den här konspirationsteorin på att för många skulle ha varit inblandade: 20 riksdagsledamöter och partiledningen. Som det står i Havamal: Vad tre vet, vet Världen.

Varför skyller du på en V-vilding när det är en företrädare för DITT parti som Quislat sig?

------------

Jag gillar f:ö personligen utfallet. Vi har en svag och arg padda vid rodret av en mycket skröplig båt, tyvärr ett bortkastat år men 2022 får vi en stark blågul regering!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in