2021-07-07, 14:38
Medlem
Grevelesevis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Ebba är i form och hennes tal känns väldigt bra men detta kommer inte lyftas upp av Media.

Citat:
Ursprungligen postat av .WhyAreYouGeh.
Jag gillar Ebba!

Sveriges i särklass skickligaste politiker. Synd att hon har satt krokben för sig själv.
Är det Ebba som är så snygg eller är det bara i kontrast till alla andra?
Orwellska språket var en snygg touche!
Citera
2021-07-07, 14:38
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemskeSven
Nej, allt som spelar roll är om det blir 175+ röda röster eller inte. Gröna och gula är helt meningslösa i en omvänt parlamentarisk omröstning.

Jo det krävs ju bara en majoritet.

Citat:
Stefan Löfven (S) kan bli stats- minister i dag onsdag – om minst 175 riksdagsledamöter släpper fram honom.
https://www.svt.se/nyheter/snabbkollen/dags-for-statsministeromrostning

Alltså då inte röstar rött. Vilket det lär bli om alla håller sitt ord.
Citera
2021-07-07, 14:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Det slog mig nu när jag tittar på omröstningen..Har Ebba gjort en bröstförstoring ?

Hon ser betydligt mer "utrustad" ut än för några år sedan där hon står i talarstolen och dissar Svetsarn.

Det finns behåar med fluff i så man kan välja hur välutrustad man vill vara för stunden. Just idag ville Ebba tydligen vara extra tuttig.

Citat:

Väldigt passande också att de gömmer sig bakom munskydden så att deras ansiktsuttryck inte avslöjar dem. Var det inte slut på "krisen" ? eller är det bara för syns skull Svetsarn har munskydd på sig i riksdagen..
Sossarna har förstås bestämt att det är munskydd på som gäller, för att det verkligen ska synas att vi är mitt uppe i en PANDEMI och att det är oerhört ansvarslöst av oppositionen att hålla på och bråka så här när Steffe har en KRIS att leda landet igenom.
Citera
Medlem
rtyuios avatar
- Vi är inte klara säger Socialdemokraterna. Och det är det som är problem, det finns mycket kvar att förstöra väldigt mycket.

Jimmie Åkesson

Dagens sanning.
Citera
Medlem
Teckenspråkskvinnan levererar rakt av. Bra mimik.
Citera
2021-07-07, 14:40
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Kristersson ser lite bögig ut. I övrigt ganska svag partiledare, det måste moderaterna göra nånting åt.
Citera
Medlem
Om C inte längre har något (januari)avtal med regeringen, kan de då bli vågmästare på riktigt? De har väl ingen anledning att blint rösta igenom alla regeringens förslag då?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo det krävs ju bara en majoritet.

Alltså då inte röstar rött. Vilket det lär bli om alla håller sitt ord.
Jag vill minnas att det var det jag sa.
Citera
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Ja..men saknar hennes vita slampkläning.

Äh, hennes yttre kan man inte klaga på (om man nu nedlåter sig till sådana småaktigheter). Privatmoralen sätter jag dock ett frågetecken efter.
Citera
2021-07-07, 14:41
Medlem
Kristerssons anförande just nu är faktiskt riktigt statsmannamässigt och nyktert.
Det är så här man vill att resonemang i kammaren skall föras.
Citera
Medlem
Uffe nu...vänster....partiet.
Sam....arbete..sam...tala..för....troende.
Fan vad jobbigt han pratar.
Citera
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Äh, hennes yttre kan man inte klaga på (om man nu nedlåter sig till sådana småaktigheter). Privatmoralen sätter jag dock ett frågetecken efter.

Har hon en privatmoral?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in