2021-07-07, 14:11
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Nja, tåg hinner stanna lika lite i 100 km/h som i 200 km/h då bromssträckan är hundratals meter pch tillsättningstiden av broms flera sekunder. Kanske om tågen körde i 40 km/h men då kan vi lika väl ta häst och vagn.
Precis. Hastighetsdiskussioner är rätt redundanta i det här fallet. På stambanan och småbanorna går det tillräckligt fort för att mosa den som står framför ett tågset. Frågan är exakt var personerna kom upp dit och VAD de gjorde där. Som jag påpekat tidigare är det inte bara att rusa upp på spåret på stambanan eller småjärnvägarna i bebyggelse. Det är lite meckigt att ta sig dit.
Citera
2021-07-07, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Kan ju vara så att mamman tänkt att , om man går på spåret hem så behöver man inte gå så långt...😐😐😐😐
Så kan det vara..
Har sett det förut föräldrar som går med barn över spåren till badplatser osv..
Citera
2021-07-07, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
Hur vet du att de har gått på spåret. Det är i så fall helt ny information. Länka gärna.

De befann sig på spåret uttalade sig någon om i Aftonbladet
Citat:
Flera personer som befann sig på spåret har blivit påkörda.
– Det rör sig om en ytterst allvarlig olycka, säger Patrik Freij vid räddningstjänsten.

Misstänker att det var medvetet men jag hoppas inte det
Citera
2021-07-07, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Nästan varenda meter av stambanan är instängslad vid bebyggda områden. Runt Hässleholm är tamigfan allt instängslat även på skitjärnvägarna mot Helsingborg och Kristianstad som går genom varenda SD-håla i norra Skåne.

Det ska mycket till innan man kommer ut på spåret och de flesta som bor längs järnvägarna vet om hur fort det går och hur farligt det är. Barnen får lära sig det och har enligt min erfarenhet bättre koll än de vuxna.

Nej det stämmer inte, det finns platser där det inte är speciellt bra instängslat. Det är inte speciellt svårt att ta sig ut på spåret
Citera
2021-07-07, 14:14
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Det räcker väl med att nån roat sig med att göra ett hål i stängslet eller att ett djur grävt sig under och så har barnen lekt själva på baksidan av huset och hittat hålet. Det finns en rad möjliga scenarion.
Jag gissar att stängslen går ner en bit i backen för att just förhindra att någon bänder upp dem eller gräver en liten grop.
Citera
2021-07-07, 14:17
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Är det enkelspår?
Citera
2021-07-07, 14:17
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knight22
Nej det stämmer inte, det finns platser där det inte är speciellt bra instängslat. Det är inte speciellt svårt att ta sig ut på spåret
Hur är säkerheten vid Tormestorp? Det var ett tag sedan jag åkte ner till Malmö/Lund men jag har för mig att det generellt är rätt bra stängslat söder om Hässleholm.
Citera
2021-07-07, 14:19
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Kan ju vara så att mamman tänkt att , om man går på spåret hem så behöver man inte gå så långt...😐😐😐😐
Möjligt men det är ju oftast inte värt slitet att ta sig ut på banan om man går på en fullt fungerande gångbana.
Citera
2021-07-07, 14:20
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Är det enkelspår?
Det är södra stambanan - dubbla spår.
Citera
Medlem
Eemjnssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Är det enkelspår?

Tror inte det.
Citera
Medlem
Citat:
Det räcker väl med att nån roat sig med att göra ett hål i stängslet eller att ett djur grävt sig under och så har barnen lekt själva på baksidan av huset och hittat hålet. Det finns en rad möjliga scenarion.
Det finns nog inte särskilt många barn i Sverige som skulle få för sig att leka på ett tågspår.
Citera
2021-07-07, 14:21
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zachwaro
Der e minst lika sorgligt om det inte e en svensk familj
Ja det är väl självklart?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto