2021-07-07, 11:45
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
det är väl ofta så med centern att man låser sig fast vid något och vägrar ändra sig?

var väl samma sak med öresundsbron?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/olof-johansson-c-lamnade-regeringen-pa-grund-av-oresundsbron

(olle vägrar fortfarande åka över bron?)

slutsatsen måste bli att om man vill undvika problem så ska man inte ha med centern i någon typ av regering/samarbete?

Centerpartister menar nu, är halsstarriga. "Jag dagtingar inte med mitt samvete", "jag laddar inga kärnkraftverk" sa Fälldin. Olof Johanssons bro. Lyckades dom stoppa kärnkraft respektive bro, nej!

Och nu Annie som ska stoppa Sd. att hon inte vill samarbete med V är bara för att de ser mer ut som hon står i mitten då. Hon kommer inte heller att lyckas.
Citera
2021-07-07, 11:47
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Precis, det handlar om partiets överlevnad och inte vilken politik de står för.

Det handlar i högsta grad om vilken politik L stär för: en borgerlig regering som tolereras av SD.
Citera
2021-07-07, 11:48
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Skulle väl vara den största propagandavinsten för L, ifall någon(ra) bröt partilinjen. Sedan kommer partiet jaga gulingarna med blåslampa, vilket skapar stor uppmärksamhet i alla media.

Jag tror inte att mer bråk vore bra för partiet. Låt oss hoppas att alla är lojala och röstar rött.
Citera
2021-07-07, 11:50
Medlem
Vilken cirkus! Ge oss nyval istället så vi fick kan rösta för en regering som kan ordna upp samhället.
Citera
2021-07-07, 11:51
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det handlar i högsta grad om vilken politik L stär för: en borgerlig regering som tolereras av SD.

Du tror nog inte på detta själv utan vet att det är dödsryckningar vi ser.
Det finns ingen anledning för en borgerlig väljare att rösta på ett parti som:
1. knappast klarar spärren
2. inte berättar vilken statsminister de ska stödja innan den omröstningen sker, eller lämnar felaktigt besked innan valet.
Citera
2021-07-07, 11:52
Medlem
Citat:

Ja, det är ju faktiskt något nytt. Fram tills nu har problemet varit att lansera en borgerlig regering som tolereras av L.

Sedan framöver blir nästa utmaning (och den kan bli stor) att lansera L-valsedlar som accepteras av (minst 4%) av befolkningen.
Citera
2021-07-07, 11:53
Medlem
Returpappers avatar
Citat:

Liberalerna i C och L har dödligt skadat sig själva, borgerliga blockets epok är slut! Vi kommer att få en konservativ nationell regering efter nästa val. Inget som liknar Ungern eller Polen utan ganska svenskt och liberalt, men invandringen kommer inte längre att vara extrem, kriminaliteten mötas med hårdare tag.
Citera
2021-07-07, 11:54
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:

Det är grejen hur det ska lyckas också. Sabuni säger att man ska verka för en liberal politik kontra SD. Man ska vara som typ en garant för att SD ska få så lite som möjligt att säga till om. Om vi pratar rödgrön smörja så återstår ju att se hur man ska samsas på andra sidan. Uffe gav det ju inte ett försök ens.
Citera
2021-07-07, 11:54
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Du tror nog inte på detta själv utan vet att det är dödsryckningar vi ser.
Det finns ingen anledning för en borgerlig väljare att rösta på ett parti som:
1. knappast klarar spärren
2. inte berättar vilken statsminister de ska stödja innan den omröstningen sker, eller lämnar felaktigt besked innan valet.

Liberalerna kommer att klara spärren nu när de äntligen tagit sig ur den rödgröna sörjan, och de har gett klara besked om att de stöder Ulf Kristersson som statsminister.
Citera
2021-07-07, 11:56
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grevelesevi
Vad består Centerns väljarbas av nuförtiden egentligen?
Unga företagsvänliga kvinnor i storstan samt folk som är emot SD och vill stå upp mot något?
Inte är det folk på landsbygden antar jag.
Cs väljarbas består av en grupp okunniga kvinnor som hoppar mellan S, MP och förnärvarande centern. Minskar centern går dessa bara till MP eller s.

Apropå strandskyddet. Ytterligare en fantasiåtergärd som jag har svårt att se att man skulle få igenom i riksdagen. Det blir naturligtvis inget av detta heller. men C har fått igenom att man någon gång skall lägga förslag därom. Vilken otrolig seger för C.
Citera
2021-07-07, 11:57
Medlem
Citat:
Liberalerna kommer att klara spärren nu när de äntligen tagit sig ur den rödgröna sörjan, och de har gett klara besked om att de stöder Ulf Kristersson som statsminister.

Jag måste erkänna att jag innerligt hoppas att de inte klarar spärren. I mina ögon är de opålitligt slödder och man borde raka skallarna på dem som skedde med förrädare efter WWII.
Citera
2021-07-07, 11:58
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det är grejen hur det ska lyckas också. Sabuni säger att man ska verka för en liberal politik kontra SD. Man ska vara som typ en garant för att SD ska få så lite som möjligt att säga till om. Om vi pratar rödgrön smörja så återstår ju att se hur man ska samsas på andra sidan. Uffe gav det ju inte ett försök ens.

L är inte längre anti-SD, till skillnad från C. Det är ett misstag att definiera sig som vad man är emot. Ett politiskt parti måste ha egna visioner, och driva dessa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in