2021-07-07, 11:17
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
En kvasi-ullenhagare kanske gör en piruett och stannar hemma idag - lämnar öppet för tolkning ifall det är ett ställningstagande mot partilinjen eller ett äkta förhinder att rösta.
Det nästan mest intressanta idag ska bli att se hur Liberalerna kommer att rösta, om alla röstar rött så kan dom sen förevigt hålla truten, eller lämna.
'Lagt kort ligger' gäller idag, inget jä_la velande längre!
Senast redigerad av DragonOnWall8 2021-07-07 kl. 11:23.
Citera
Medlem
Impertinents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Du läser dåligt. Jag försvarar att Sverige tar tillvara kompetens. Ett typiskt exempel är hur Sverige kom att ta tillvara Håkan Juholts kompetens:

https://www.svtplay.se/video/31223754/partiledaren-som-klev-ut-ur-kylan

Nej, jag läser inte dåligt, men som svensk är du antagligen blind för den nepotism som är så allmänt förekommande i riket.

Jag ser det som ett typiskt exempel på svensk korruption. Jobbet kunde inte sökas i fri konkurrens. Det fanns säkert lämpligare personer som kunnat få jobbet han har/hade.
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shermz
Dom behövs väl i ett högerblocket för majoritet dock?

Exakt. Skulle L åka ut medan MP blir kvar i riksdagen får vi fyra år till med den rödgröna sörjan.
Citera
2021-07-07, 11:19
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Inte då. L är ett stabilt borgerligt parti vars politik ligger väl i linje med M:s och KD:s politik. Mer så än SD, faktiskt.

Du har själv sagt att du vill arr L kommer in till de borgerliga så att de kan bromsa där. Du debatterar alltså inte ärligt.
Citera
Medlem
Resplendents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToorMan
Ja, det räcker med ETT mandat. Så har Svenska folket delat ut mandaten.

Det var 2018. Nu är det 2021 och Sverige faller?
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
L bestämde sig redan igår kväll för att rösta rött. Frågan är om någon ledamot kommer att frondera mot beslutet eller skolka från omröstningen.

Ja skolka för att slippa kanske. Återstår att se hur många andra som också gör det. Nu när det ändå kanske de tycker säkert att Löfven ändå vinner. Mer kul med en dag på stranden istället för riksdagen.
Citera
Medlem
Tycker det är lite konstigt att en statsminister kan återinföras så snabbt efter den samme avsatts. Egentligen borde vänsterpartiet rösta nej till honom eftersom de inte har något förtroende för honom.
Jag tycker hela misstroendeförklaringen tagits på allt för lite allvar av riksdagspartierna.
Citera
2021-07-07, 11:20
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shermz
Dom behövs väl i ett högerblocket för majoritet dock?

Nej L har inte många väljare kvar och de flesta är vänsterväljare som kommer byta till ett vänsterparti.
Citera
Medlem
Resplendents avatar
Fan, jag spyr, ett år till med den självgoda flinande avarten till statsminister! Äckligt!
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DragonOnWall8
Det nästan mest intressanta idag ska bli att se hur Liberalerna kommer att rösta, om alla röstar rött så kan dom sen förevigt hålla truten, eller lämna. Lagt kort gäller idag, inget jä_la velande längre!

Jag förmodar att du menade: om alla inte röstar rött?
Citera
2021-07-07, 11:21
Medlem
Resplendents avatar
När ska svenska folket revoltera som i Vita Huset efter valet???
Citera
2021-07-07, 11:22
Medlem
Nostradumbasss avatar
Vi borde sparka Anders och Morgan på knäna så dom missar omröstningen Det är folklig revolt det ta mig fan...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in