Citat:
Ursprungligen postat av
Madagascar
Du har förmodligen rätt. Men jag tror en äkta Ullenhagare hade röstat gult idag.
Japp, det tror jag med. Men nu när det handlar om att följa partilinjen och partiledaren, när det ändå inte betyder något, och försöka sälja in bilden av att man är ett borgerligt parti som inte tvekar - då är det OK att trycka rött för dem. De hoppas väl på att Sabuni blir ersatt, att en Ullenhagare tar över, att de kan göra ett rekord-uppsving i opinionen och klara sig på så vis.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tinuviel
Jag tror du misstar dig. Socialdemokraterna behöver inte vara lojala med henne. Hon är bortfintad och de vet dessutom att hon är rätt omöjlig att ha på någon post som innebär ansvar. Hon har inte kompetens att leda.
Men visst, känner de att de förlorar valet kan de väl ge henne en prestigeuppdrag för att j-vlas med nästa regering.
Inte säkert S behövt lova Kakabaveh så mycket för att hon ska släppa fram dem, men något litet godis tror jag hon fått. Kommer nyheten om att hon fått nytt jobb, politiskt tillsatt, blir jag inte överraskad.
Tror knappast Björklund hade något skriftligt heller direkt att få bli diplomat. Men kanske hade han någon form av leverage, någon story att sälja ifall sossarna hade backat på sitt ord?