Jag skrev att Löfven skulle släppas fram. Jag skrev att Kakabavehs lista var poserande och varumärkesbyggande och att hon skulle släppa fram Löfven. Att hon satte självintresset före principer. Då fick jag följande respons:
Citat:
Ursprungligen postat av
loal
Fan vad du snackar skit din lilla åsna till foliehatt.
Kakabaveh bryr sig knappast om ett år till av riksdagslön eftersom ett år är ingenting i sammanhanget. Dessutom kommer hon få en fet pension till 65 eftersom hon redan fyllt 50 år och är därmed berättigad till den fallskärmen. Hon har riskerat sitt liv uppe på bergen för sin ideologi i mellanöstern samtidigt som du lärde dig runka i trygga Sverige, tror du hon verkligen bryr sig om några tusenlappar?
Citat:
Ursprungligen postat av
loal
Hon bryr sig om principer mer om pengar. Det vet vi eftersom hon riskerat sitt liv och krigat för sin ideologi uppe på bergen medan du lärde dig runka i Sverige.
Jag förstår att du är riktigt pengakåt, men vissa människor bryr sig inte om några extra tusenlappar före principer.
Citat:
Ursprungligen postat av
Regulus
Mycket önsketänkande i det inlägget.
1. Kakabaveh har principer av järn. Hon är en riktig kommunist, inte någon postmodernistisk rödvinsvänster.
2. Hennes krav är inte alls orimliga, och V stöder säkert de flesta av dem även om de inte vill ta fajten nu.
Så hur gick det då för denna principfasta kommunist?
Låt oss kolla på facit:
Citat:
Kakabavehs besked: Släpper fram Löfven
Den politiska vilden Amineh Kakabaveh skulle på egen hand kunna stoppa Stefan Löfven (S) från att bli statsminister. Men nu har hon bestämt sig för hur hon ska rösta.
- Jag kommer att släppa fram Stefan Löfven, säger Kakabaveh till SVT.
Under tisdagen har den politiska vilden Amineh Kakabaveh träffat S-ministern Morgan Johansson för att se om partiet kan tillmötesgå hennes krav för en röst på Stefan Löfven som statsminister.
- Vi har kommit överens om nio punkter som jag är nöjd med och Sverige behöver en regering. Vi är i en kaossituation och många vill gå på semester, säger Amineh Kakabaveh efter mötet.
Eftersom att mandatfördelningen mellan blocken är extremt jämn skulle Kakabaveh, som tidigare tillhörde Vänsterpartiet, i princip ensam kunna sätta stopp för Stefan Löfven som statsminister. Men nu har hon alltså bestämt sig för att släppa fram Löfven.
- Jag är inte nöjd med allt S gör men jag hoppas det blir bättre nu när de inte förhåller sig till januariavtalet, säger hon.
Semester > Principer
Vilkas semester? Riksdagens, ofc.
Dessa är mina principer, och tycker ni inte om dem har jag andra.