2021-07-06, 13:03
Medlem
Em mulig grunn til at slepesporene ikke var fjernet, var at liket var det siste ble håndtert og at GM rett og slett ikke så sporene som ble liggende i strevet med å å få AE ut.
Citera
2021-07-06, 13:16
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Tanken hans kan ha vært at man for enhver pris ikke skulle få inntrykk av at han hadde hoppet i sokkelesten opp i sproxskoene, men at han hele tiden beholdt sine egne sko på, var aldri ute av dem.
Sproxsporene kan ha vært avsatt tidligere.
Sprox-sporene er avsatt i spor fra handlingen, og er konkludert avsatt av GM.
Citera
2021-07-06, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Regner med at Kriopos også har kunnet konkludere med at disse skoene ikke var brukt tidligere.

GM kunne ha valgt å kjøpe en skotype som var svært vanlig for å vanskeliggjøre avdekking av hvem og hvor de var kjøpt (Nike, Adidas etc), men var åpenbart av en gjerrig natur og kjøpte en litt sær og billig modell fra Sparkjøp...
Citera
2021-07-06, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Du har rett. Jeg hadde den tanke de kunne var plassert strategisk tidligere. Det kan vel ikke stemme.
«Da politiet i august i fjor viste Sprox-skoen frem offentlig, uttalte politiinspektør Tommy Brøske at sporene var «avsatt på en måte som er svært relevant for den handlingen som etterforskes». «Politiet har senere sagt at avtrykkene viser spor inn og ut av huset, og ifølge VG er det snakk om totalt ni avtrykk.» https://www.tv2.no/a/11561365/
https://www.vg.no/nyheter/i/lAWz03/loerenskog-forsvinningen-gransker-straffede-sprox-kjoepere
Citera
2021-07-06, 14:04
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Hvor er linken mellom denne personen og TH? Dette er jo heller ikke samme mann (TF) som tidligere er omtalt som THs løpegutt, og som tok av livet av seg i desember 2018

Beklager, det var Svartediket som fant denne artikkelen under tidligere diskusjoner om TF, så jeg regnet da med at Svartediket visste at det var riktig T*m artikkelen omhandlet.

Vet du noe mer, siden du er helt sikker på at det ikke er riktig T*m?

Det er alt for lite info å finne om TF syns jeg.
Citera
2021-07-06, 14:26
Medlem
Nå har jeg endelig fått lest boken, og min konklusjon er at mye av politiets arbeid i denne saken er svært kritikkverdig.

Det er heller ingen holdepunkter for at AEH ble "mishandlet økonomisk", slik enkelte dårekopper her hevder. Faktisk synes jeg boken belyser TH sitt ståsted og forklaringer svært godt.

Etter alt man har lest så har jeg fått stor sans og respekt for ekteparet. TH som den enormt pålitelige, trygge, familiekjære og intelligente mannen som er svært metodisk, kjenner seg selv godt og som er bestemt og sikkert også svært utfordrende for sarte sjeler. Så har du hans yan - AEH, den enormt snille og omsorgsfulle konen som har ofret det meste for sin familie. To motpoler som har det til felles at de bryr seg svært mye om sine nærmeste, de bryr seg ikke om materiell rikdom (men funksjonalitet) og har aldri hatt behov for å vise frem sin rikdom. Ingen oppmerksomhetsbavianer her nei! Her er det lite nevrotiske tendenser! Jeg tviler ikke på at de var svært, svært glade i hverandre.

La oss nå håpe at AEH blir funnet snart, jeg føler med hele familien som har mistet sin klippe og omsorgsperson i livet.

De tre poengene fra hans to søsken står for meg igjen som noe politiet burde klart å innse:

1. TH er teknologisk inkompetent.
2. TH liker å ha kontroll - ville ikke outsourcet en slik jobb.
3. TH er introvert, at han stiller seg selv i søkelyset på denne måten er helt uforståelig.
Senast redigerad av Floriss 2021-07-06 kl. 14:31.
Citera
2021-07-06, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
1. TH er teknologisk inkompetent.
2. TH liker å ha kontroll - ville ikke outsourcet en slik jobb.
3. TH er introvert, at han stiller seg selv i søkelyset på denne måten er helt uforståelig.

TH og hans voksne barn nekter å avgi forklaringer, er mer opptatt av å være fornærmet overfor politiet enn å bidra til fremdrift i saken.
Citera
2021-07-06, 15:58
Medlem
Citat:
Nå har jeg endelig fått lest boken (...)

Hva tenker du om THs respons i avhør da han ble spurt om kona pleide å bruke badekaret?
Citera
2021-07-06, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashBaronen
TH og hans voksne barn nekter å avgi forklaringer, er mer opptatt av å være fornærmet overfor politiet enn å bidra til fremdrift i saken.

Jeg hadde gjort akkurat det samme om jeg var i samme situasjon.
Citera
2021-07-06, 16:06
Medlem
Citat:
Jeg hadde gjort akkurat det samme om jeg var i samme situasjon.

Virkelig? Kone og mor er borte, nærmeste familie må naturligvis sjekkes ut av saken. Så velger man å bremse etterforskingen ved å ikke bidra til å bli sjekket ut? Sånn at politiet kan bruke ressursene på andre ting.

Dette virker kun som noen som har noe å skjule. Dersom kona mi forsvant måtte jeg naturligvis forvente å bli etterforsket. Så hadde jeg gjort mitt ytterste for å bli sjekket ut.

Edit: Med mindre du med "i samme situasjon" mener at du hadde fått kona di drept. Da er jeg enig i at det er lurt å ikke snakke seg inn i saken.
Senast redigerad av FlashBaronen 2021-07-06 kl. 16:09.
Citera
2021-07-06, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashBaronen
Virkelig? Kone og mor er borte, nærmeste familie må naturligvis sjekkes ut av saken. Så velger man å bremse etterforskingen ved å ikke bidra til å bli sjekket ut? Sånn at politiet kan bruke ressursene på andre ting.

Dette virker kun som noen som har noe å skjule. Dersom kona mi forsvant måtte jeg naturligvis forvente å bli etterforsket. Så hadde jeg gjort mitt ytterste for å bli sjekket ut.

Edit: Med mindre du med "i samme situasjon" mener at du hadde fått kona di drept. Da er jeg enig i at det er lurt å ikke snakke seg inn i saken.

De har bidratt, men når man nettopp har mistet sin mor og opplever at politiet har tunnelsyn og at de aktivt går inn for å ramme din far - en far du mener er uskyldig. Min lojalitet vil alltid ligge hos mine nærmeste, spesielt når man vet at den eller de er uskyldige. Skjønner ikke hvordan man kan finne det unaturlig.
Citera
2021-07-06, 16:48
Medlem
Om man skal "ta" TH på noe så var det at han ble værende i ekteskapet etter utroskapen. Tillitsbrudd er den mest nedbrytende faktoren i enhver relasjon, og dette er nok et skoleeksempel på hvordan det ble taklet av denne generasjonen. I dag ville nok flere oppsøkt hjelp om man bestemte seg for å gi forholdet en sjanse, det hadde kanskje disse to hatt godt av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in