2021-07-06, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
Teresa nämnde jag i ett inlägg ovan och konstaterade att ju mer depriverad man desto mer hatar man henne. Antagligen ett tecken så gott som något att hennes helgonstatus är helt korrekt.

Jo, du är en sodomit.

Visst existerar fortfarande avlat, självklart, Kyrkan är den enda institution på jorden som kan efterskänka synd. Det som försvunnit sedan 1500-talet är inte avlaten i sig utan den korrupta handeln med avlat.

Inkvisitionen var helt nödvändig. Det visar ju inte minst det faktum att sodomiter kunnat infiltrera kyrkan och skada barn. Idag när tortyren avskaffats så håller kyrkan på att gå under eftersom perversa människor helt ostraffat kan framföra vilka åsikter som helst och kalla sig för katoliker. Det är stor skandal och leder till förvirring bland de troende när ledare som Biden och Trudeau helt ostraffat kan påstå sig vara katoliker och samtidigt driva en politik som är helt motsatt kyrkans lära. Om saker och ting fortfarande var som de borde så skulle personer som dessa tvingas till avbön eller exkommuniceras. Och de där ”pedofilprästerna” som du förfäras över. Förtjänar inte de att ställas inför inkvisitionen?
Ohh synd ett trams som inte ens existerar. Du är verkligen sjuk, tortyr är bra, då hade du inte haft några problem med att jag torterade dig då? Jag har sett klipp med Schweizergardet, modiga män som försvarar pedofiler. jag hade hellre föredragit vanliga domstolar
Citera
2021-07-06, 13:23
Medlem
Chrismas avatar
Citat:
Med all sannolikhet menar han moder Teresa, ett helgon som utsetts till särskilt hatobjekt av de mest nitiska nutida ateisterna. Ju mer depraverade de själva är desto större hat öser de mot henne. Vilket Svartekaptenen här på Fb är ett utmärkt exempel på. Christopher Hitchens skrev till och med en hatbok om henne.
Visserligen tänkte jag att det kunde vara Moder Teresa, men vad gör henne till "likätare"?
Vad har någon för anledning att hata henne så?
Senast redigerad av Chrisma 2021-07-06 kl. 13:28.
Citera
2021-07-06, 13:28
Medlem
Chrismas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Det var en tidning i Boston som rotade i detta, det visade sig att 90 präster och en kardinal var involverade i detta så snacka inte om några få, hade mitt barn blivit skändat av en prästjävel hade han fått emigrera till Mars, Jorden hade inte varit stor nog för att han att gömma sig. Jag hade varit väldigt uppfinningsrik när jag hade fått tag i prästjäveln. Sen har vi det lilla faktum att de anser att HIV är värre än kondomer och du försvarar detta. likätaren från Calcutta är också känd som mother theresa som älskade lidande, slutligen min underbara tös är en transkvinna och vi vet båda vad din sjuka religion anser om det.
Var det 90 präster och en kardinal bara i Boston eller i hela USA?
Det måste jag få veta innan jag kan avgöra problemets allvar.

Det som du kallar för "lidande" handlar mer om att vissa människor vill stoppa lustar och begär.
Och det är mycket viktigt inom många religioner och särskilt för munkar och nunnor.
Naturligtvis kan inte alla förstå detta, men det är ett val som vissa gör och som måste respekteras.

Jag skulle nog också vilja veta varför du pratar om "min religion".
För jag skrev aldrig att jag är katolik, för det är jag inte.
Senast redigerad av Chrisma 2021-07-06 kl. 13:38.
Citera
2021-07-06, 13:32
Citat:
Ohh synd ett trams som inte ens existerar. Du är verkligen sjuk, tortyr är bra, då hade du inte haft några problem med att jag torterade dig då? Jag har sett klipp med Schweizergardet, modiga män som försvarar pedofiler. jag hade hellre föredragit vanliga domstolar
Problemet är alltså att sodomiter inte bara infiltrerat kyrkan utan tagit sig till dess topp. En icke oansenlig del av toppmännen i dagens kyrka är perversa. En välfungerande inkvisition hade möjligen kunnat förhindra en sådan utveckling. Nu är det kört.
Det är i och för sig förutsagt att kyrkan ska falla just genom en sådan utveckling före Kristi återkomst, så även om det hela är nödvändigt så är det icke desto mindre plågsamt för oss troende att bevittna.
Du som är pervers borde väl applådera en sådan utveckling? Att jag är upprörd över Kyrkans utveckling är knappast förvånande men varför är du? Är det inte bättre för dig att kyrkan styrs av sodomiter som tycker att analsex mellan män inte är en synd?
Citera
2021-07-06, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chrisma
Var det 90 präster och en kardinal bara i Boston eller i hela USA?
Det måste jag få veta innan jag kan avgöra problemets allvar.

Sedan skulle jag också vilja veta varför du pratar om "min religion".
Jag har nämligen aldrig skrivit att jag är katolik, för det är jag inte.
I Boston enbart. Varför försvarar du dem då?
Citera
2021-07-06, 13:33
Citat:
Ursprungligen postat av Chrisma
Visserligen tänkte jag att det kunde vara Moder Teresa, men vad gör henne till "likätare"?
Vad har någon för anledning att hata henne så?
Har man funnit sig tillrätta i mörkret så är ljuset plågsamt att betrakta.
Citera
2021-07-06, 13:37
Medlem
Citat:
Problemet är alltså att sodomiter inte bara infiltrerat kyrkan utan tagit sig till dess topp. En icke oansenlig del av toppmännen i dagens kyrka är perversa. En välfungerande inkvisition hade möjligen kunnat förhindra en sådan utveckling. Nu är det kört.
Det är i och för sig förutsagt att kyrkan ska falla just genom en sådan utveckling före Kristi återkomst, så även om det hela är nödvändigt så är det icke desto mindre plågsamt för oss troende att bevittna.
Du som är pervers borde väl applådera en sådan utveckling? Att jag är upprörd över Kyrkans utveckling är knappast förvånande men varför är du? Är det inte bättre för dig att kyrkan styrs av sodomiter som tycker att analsex mellan män inte är en synd?
Detta har försigått i århundranden så snacka inte om det är ett modernt problem, Skillnaden är att min tös är vuxen och kan fatta sina egan beslut, kan en 8 åring göra detta? Du är en sjuk jävel som ursäktar detta, vad är det för fel på dig? Gällande jebus han sa att han skulle återkomma inom lärjungarnas levnad, hände detta?
Citera
2021-07-06, 13:39
Citat:
Detta har försigått i århundranden så snacka inte om det är ett modernt problem, Skillnaden är att min tös är vuxen och kan fatta sina egan beslut, kan en 8 åring göra detta? Du är en sjuk jävel som ursäktar detta, vad är det för fel på dig? Gällande jebus han sa att han skulle återkomma inom lärjungarnas levnad, hände detta?
Var har jag ursäktat detta? Jag har just uttryckt att dessa sodomiter borde ställas inför inkvisitionen och torteras. Jag sörjer alltså över det faktum att Kyrkan infiltrerats av sodomiter. Varför gör du det, som är en sodomit?
Citera
2021-07-06, 13:42
Medlem
Chrismas avatar
Citat:
Han har i och för sig rätt i att prästerna inte ska förgripa sig på barn.
Det tycker ju ingen som inte är pedofil själv att det är något bra.

Fast det är som är fel är att somliga vill döma ut hela katolska kyrkan på grund av detta.
Citera
2021-07-06, 13:42
Medlem
Citat:
Var har jag ursäktat detta? Jag har just uttryckt att dessa sodomiter borde ställas inför inkvisitionen och torteras. Jag sörjer alltså över det faktum att Kyrkan infiltrerats av sodomiter. Varför gör du det, som är en sodomit?
åter igen jag är inte en sodomit. Min tös är mer kvinna än de flesta kvinnor.DU vet lika bra som jag att inkvisitionen bara förföljde judar, ateister och andra som inte delade deras åsikter. Som Galileo.
Citera
2021-07-06, 13:46
Medlem
Chrismas avatar
Citat:
I Boston enbart. Varför försvarar du dem då?
Jag har inte försvarat dem!
Varför säger du så?
Okej, det var ett allvarligt problem om det var 90+ personer bara i Boston.
Samtidigt tycker jag fortfarande inte att hela kyrkan ska dömas ut på grund av det.
Man råkade ju bara få in så många ruttna äpplen som präster just i den staden.
Citera
2021-07-06, 13:48
Medlem
Chrismas avatar
Citat:
Har man funnit sig tillrätta i mörkret så är ljuset plågsamt att betrakta.
Ja, det är nog det rätta svaret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in