2021-07-06, 12:29
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Är det Wallenberg som tvingar Sabuni att vägra ge besked om de kommer trycka rött eller gult imorgon?
Nej, det är den ingifta klanen Bonnier som publicerar inplanerad desinformation och sedan fulciteras Nyamko när hon besvarar ryktesspridningen.
Citera
2021-07-06, 12:30
Medlem
Grevelesevis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isakat
Ja C och Annie Lööf får nog finna sig i rollen som dörrmatta åt sossarna, nu när V har morskat upp sig.

I denna märklig konstellation måste någon alltid vara dörrmatta.
MP riskerar nog mer än V och C att bli avtorkad på. De har få valmöjligheter och låga opinionssiffror.
2022 måste väl även den dummaste av väljare vaknat och Sverige kan få en nystart.
Citera
2021-07-06, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonEisen
Det är väl inte det värsta som kan hända, men den grundlagsändring ni föreslår är en maktförskjutning från folket till riksdagen. Ni vill i princip ge sittande riksdagsmajoritet makten att ändra datum för ordinarie val. Jag anser att riksdagen ska tjäna folket, och då ska de inte kunna flytta på ordinarie vak som de behagar. Extra val ser jag heller inget problem med. Det är bara positivt att folk får ytta sig oftare. För att inte tala om folkomröstningar. Jag tycker det är skandal hur sällan svenska får folket får folkomrösta.
Nja det innebär väl även att om en tillräckligt stor del av oppositionen kan samsas så sparkas regeringen. Som nu.
Sedan får folket rösta istället för jök och alla andra jävla påhitt.

Det är inte lätt att utlysa val och tro att opinionen står fast. Finns många exempel från andra länder där detta helt felbedömts. Nej, jag tycker att det är maktförskjutning åt folket.
Fast det lär väl inte inträffa oavsett om vi gillar det eller inte.

Håller med om folkomröstningar. Mer val åt folket typ våra vänner i alperna, Schweiz. Där utfallet i omröstningarna måste följas.
Citera
2021-07-06, 12:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vonEisen
Det är väl inte det värsta som kan hända, men den grundlagsändring ni föreslår är en maktförskjutning från folket till riksdagen. Ni vill i princip ge sittande riksdagsmajoritet makten att ändra datum för ordinarie val. Jag anser att riksdagen ska tjäna folket, och då ska de inte kunna flytta på ordinarie vak som de behagar. Extra val ser jag heller inget problem med. Det är bara positivt att folk får ytta sig oftare. För att inte tala om folkomröstningar. Jag tycker det är skandal hur sällan svenska får folket får folkomrösta.

Det är ju precis tvärtom! Nu kan de sitta i riksdagen och dumma sig med sina låsningar, hitta på lögner för att hålla farsen igång. Bara för att ingen vill sitta bara ett år till nästa val. Trots att folkopinionen INTE avspeglar så som fördelningen i riksdagen ser ut nu.

Så nu är det enbart riksdagen som har makten, och folket som vill något annat får bara se på när eländet rasar. Du har ju fått allt helt om bakfoten!
Citera
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Nej, det är den ingifta klanen Bonnier som publicerar inplanerad desinformation och sedan fulciteras Nyamko när hon besvarar ryktesspridningen.

Sabuni har nyss hållit ett långt tal om läget, har Bonnier bestämt vad hon ska säga där eller har de censurerat henne menar du?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Det finns väldigt många stora fabriker och för all del även vissa kontor i Sverige som har en klar majoritet av invandrare men det är såklart att SD aldrig ser dem då de inte lever i verkligheten.
Många invandrare röstar ju också på SD så vad är din poäng?
Citera
2021-07-06, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grevelesevi
I denna märklig konstellation måste någon alltid vara dörrmatta.
MP riskerar nog mer än V och C att bli avtorkad på. De har få valmöjligheter och låga opinionssiffror.
2022 måste väl även den dummaste av väljare vaknat och Sverige kan få en nystart.

Jo, men det är lite skillnad på deras baser. Om MP står för sina krav så stiger opinionen, väljarna gillar sånt. Om C däremot står på sina krav vid det här laget så kommer dom tappa, eftersom Cs väljare gillar stabilitet, och dessutom får dom skulden för regeringsröran.
Citera
2021-07-06, 12:33
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Det kan vara en riktig analys. Men nyliberaler är vad Arsenalgatans Stefan har att tillgå. Antingen L eller C måste ju vara med på tåget - annars blir det inget.

Om man inte ska klämma fram ett DIÖ-avtal, Diktaturöverenskommelsen. Vi kör lite diktatur i ett "allvarligt parlamentariskt läge". Fast naturligtvis bara till hösten 2022, vi lovar. Bergis
S är körda. Muslimska brödraskapet har nu PKK till vänster, sverigevänner och syrianer i mitten och till höger och Wallenberg som vill släppa in nationaliser för att utnyttja oss till nödvändig upprensning av maffior.
Citera
2021-07-06, 12:35
Medlem
Grevelesevis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BummingAround
Varför kräver t ex SVT inte att ledarna(eller med mandat att tala för partiet) för S, MP o C samlas i studion eller via länk och samtidigt frågas ut om vad fan är gällande status om de senaste tre kraven från Lööf/Centern.

vem ljuger?

1. Att MP inte ser att något avtal gjordes i helgen står klart, och att dessa naturligtvis röstar grönt för Löfven oavsett vad nu Lööf säger är sant eller inte - det är den enklaste biten att förstå.

2.Lööf har upprepat att Löfven avtalat med henne att verkställa Centerns tre krav (strandrätten, skogen o nåt tredje som jag inte har koll på)- Annie har sagt och twittrat att genom fått Stefans klartecken på uppfyllandet av hennes krav så släpper C fram Löfven i morgon, dvs röstar gult.

3. Nu till biten alla journalister inte vill fråga om, nämligen; vad har Löfven och S lovat Centern?
Hur kan S utan att ha sin regeringspartner MP stöd i detta beslut? Visst dom vet att MP ändå röstar grönt, men samtidigt uppstår väl någon slags spricka S mot MP?

vill höra Löfvens version av detta! Har han lovat Lööf utan att MP godkänner det?

------
men nej jag har iallafall inte hört eller sett dessa partiet samtidigt utfrågas om vad som sagts och beslutats - uppgifterna varierar när de uttalar sig en o en! Media verkar koncentrera sig på MP och C, jag är mest intresserad vad S står i frågan!

Måste Annies 3 punkter vara utförda innan de röstar om budgeten? Någon kommer att förlora av MP eller C i alla fall.
Rolig tweet från Viktor Barth kroon:

Viktor Barth-Kron
@viktorbk
Det lär sluta med att frågan läggs över på strandskyddsmarknadens parter. Markägare, campare och sälar får chansen att själva komma fram till Centerpartiets politik.
Citera
2021-07-06, 12:35
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Sabuni har nyss hållit ett långt tal om läget, har Bonnier bestämt vad hon ska säga där eller har de censurerat henne menar du?
Nej
Citera
2021-07-06, 12:38
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
Mp har ju sagt att dom röstar grönt ändå.

Alla kanske inte har förstått att ordförande Löfven inför Talmannen har deklarerat att han avser att bilda en regering som består av Socialdemokraterna och Miljöpartiet. Att MP röstar grönt för att sitta i regeringen kanske inte är förvånande.

Alla kanske därtill inte har förstått att regeringens politik är kollektivt beslutad. Regeringens politik är således MPs politik och eftersom MP sitter i regeringen så styr MP vilka förslag som regeringen lägger fram, oavsett vad Annie Lööf svamlar om.
Citera
2021-07-06, 12:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BummingAround
Varför kräver t ex SVT inte att ledarna(eller med mandat att tala för partiet) för S, MP o C samlas i studion eller via länk och samtidigt frågas ut om vad fan är gällande status om de senaste tre kraven från Lööf/Centern.

vem ljuger?

1. Att MP inte ser att något avtal gjordes i helgen står klart, och att dessa naturligtvis röstar grönt för Löfven oavsett vad nu Lööf säger är sant eller inte - det är den enklaste biten att förstå.

2.Lööf har upprepat att Löfven avtalat med henne att verkställa Centerns tre krav (strandrätten, skogen o nåt tredje som jag inte har koll på)- Annie har sagt och twittrat att genom fått Stefans klartecken på uppfyllandet av hennes krav så släpper C fram Löfven i morgon, dvs röstar gult.

3. Nu till biten alla journalister inte vill fråga om, nämligen; vad har Löfven och S lovat Centern?
Hur kan S utan att ha sin regeringspartner MP stöd i detta beslut? Visst dom vet att MP ändå röstar grönt, men samtidigt uppstår väl någon slags spricka S mot MP?

vill höra Löfvens version av detta! Har han lovat Lööf utan att MP godkänner det?

------
men nej jag har iallafall inte hört eller sett dessa partiet samtidigt utfrågas om vad som sagts och beslutats - uppgifterna varierar när de uttalar sig en o en! Media verkar koncentrera sig på MP och C, jag är mest intresserad vad S står i frågan!

...förra gången klarade Löfven sig med en "handskriven lapp" till Sjöstedt (och en härlig tillvaro i Vietnam med 17 miljarder i extra utlåning till flygplatser i den kommunistiska republiken vilka aldrig kommer att återbetalas). Svensk regimmedia ställer inga sådana frågor, det kan ju skada deras efterlängtade vänsterblock och det nya partiet som anslutit sig till detta - C.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in