2021-07-06, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antidemokretin
Finns en möjlighet för Löfven att ge fan i Miljömupparna, V OCH A Rööf och köra med en ren S-regering fram till nästa val ? Har for mig att Mod Tinuviel lyfte upp detta sent igår men jag var för trött för att gräva mera

Visst, och göra en Ola Ullsten.

Och höstbudgeten kan dom dra lott om.

Lägga alla förslag i Pandoras ask och de som blir dragna blir genomförda.

Det är väl så det funkar redan, spelar ingen roll vad man röstar på ändå.
Citera
2021-07-06, 12:14
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Lööf säger att det finns avtal.
MP förnekar och säger att detta ej är acceptabelt
Så det är upp till Lööf att rösta rött om hon ska framstå som en vuxen ansvarstagande politiker.
Det är dit Jakob för rödskrikan i dansen
Citera
2021-07-06, 12:14
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Vad vi har lärt oss är att Wallenberg vill sänka L.

Sänka L idag, och kasta C under bussen igår. Nu går det undan vill jag säga
Citera
2021-07-06, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Jag hoppas att Centern kommer minska kraftigt till nästa val, kanske rent av åker ut, det vore drömmen.
Mycket av Sveriges problem beror ju på deras politik och Annie Lööf, Centern har blivit Ultra liberala, till och med liberalerna anser jag vara ett mer borgerligt och folkligt parti.
Centern är absolut Sveriges värsta parti, finns ingen heder i deras kroppar och själar, bara kolla på alla pedofiler som verkar i partiet. Skit drar åt sig skit.
Sveriges problem beror på Annie Lööf.

Yep C har blivit det nya MP. Och vi ser ett samband med att C profilerar sig för unga kvinnor från storstäder som MP tidigare gjorde. Det partiet eller partier med unga kvinnor från storstäder som väljare verkar vara vad vi ska ha ögonen på för det blir alltid galenskaper.
Citera
2021-07-06, 12:17
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Sänka L idag, och kasta C under bussen igår. Nu går det undan vill jag säga
Ja

De tycks vara färdiga med nyliberalerna.
Citera
2021-07-06, 12:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Antidemokretin
Finns en möjlighet för Löfven att ge fan i Miljömupparna, V OCH A Rööf och köra med en ren S-regering fram till nästa val ? Har for mig att Mod Tinuviel lyfte upp detta sent igår men jag var för trött för att gräva mera
Tja, V skulle nog inte rösta emot Steffe om han föreslog en regering utan Mp. Rimligen inte C heller. Mp skulle inte våga heller tror jag, de fruktar extraval.

Så visst skulle det väl kunna gå kanske.

Dock tror jag Mp skulle klara sig bättre utanför regeringen. Bättre att de är kvar och regerar ihjäl sig i ett år till.
Citera
2021-07-06, 12:20
Medlem
kyrkstockens avatar
Att L håller på som de gör är inte förvånande. De vill ha maximal publicitet, men inte ha något nyval.
Citera
2021-07-06, 12:21
Avstängd
Takpapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Jag hoppas att Centern kommer minska kraftigt till nästa val, kanske rent av åker ut, det vore drömmen.
Mycket av Sveriges problem beror ju på deras politik och Annie Lööf, Centern har blivit Ultra liberala, till och med liberalerna anser jag vara ett mer borgerligt och folkligt parti.
Centern är absolut Sveriges värsta parti, finns ingen heder i deras kroppar och själar, bara kolla på alla pedofiler som verkar i partiet. Skit drar åt sig skit.
Sveriges problem beror på Annie Lööf.

Ja, de beror mycket på henne och hennes företrädare. Men partiet kommer inte åka ut. Folk som är ekonomiskt till höger men dumma i huvudet måste ha nåt att rösta på, så där har partiet ett starkt stöd.
Citera
2021-07-06, 12:21
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Vad vi har lärt oss är att Wallenberg vill sänka L.

Är det Wallenberg som tvingar Sabuni att vägra ge besked om de kommer trycka rött eller gult imorgon?
Citera
2021-07-06, 12:22
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ja

De tycks vara färdiga med nyliberalerna.

Det kan vara en riktig analys. Men nyliberaler är vad Arsenalsgatans Stefan har att tillgå. Antingen L eller C måste ju vara med på tåget - annars blir det inget.

Om man inte ska klämma fram ett DIÖ-avtal, Diktaturöverenskommelsen. Vi kör lite diktatur i ett "allvarligt parlamentariskt läge". Fast naturligtvis bara till hösten 2022, vi lovar. Bergis
Senast redigerad av Nostradumbass 2021-07-06 kl. 12:30.
Citera
2021-07-06, 12:23
Medlem
Skulle verkligen vara skönt att slippa C, MP och L i framtiden. Helst KD också för att bryta lite mot flashback-konsensus.

Dags för nya partier och formationer.
Citera
2021-07-06, 12:25
Medlem
Varför kräver t ex SVT inte att ledarna(eller med mandat att tala för partiet) för S, MP o C samlas i studion eller via länk och samtidigt frågas ut om vad fan är gällande status om de senaste tre kraven från Lööf/Centern.

vem ljuger?

1. Att MP inte ser att något avtal gjordes i helgen står klart, och att dessa naturligtvis röstar grönt för Löfven oavsett vad nu Lööf säger är sant eller inte - det är den enklaste biten att förstå.

2.Lööf har upprepat att Löfven avtalat med henne att verkställa Centerns tre krav (strandrätten, skogen o nåt tredje som jag inte har koll på)- Annie har sagt och twittrat att genom fått Stefans klartecken på uppfyllandet av hennes krav så släpper C fram Löfven i morgon, dvs röstar gult.

3. Nu till biten alla journalister inte vill fråga om, nämligen; vad har Löfven och S lovat Centern?
Hur kan S besluta något så viktigt utan att ha sin regeringspartner MP stöd i detta beslut? Visst dom vet att MP ändå röstar grönt, men samtidigt uppstår väl någon slags spricka S mot MP?

vill höra Löfvens version av detta! Har han lovat Lööf utan att MP godkänner det?

------
men nej jag har iallafall inte hört eller sett dessa partiet samtidigt utfrågas om vad som sagts och beslutats - uppgifterna varierar när de uttalar sig en o en! Media verkar koncentrera sig på MP och C, jag är mest intresserad vad S står i frågan!
Senast redigerad av BummingAround 2021-07-06 kl. 12:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in