2021-07-06, 03:02
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Ja givetvis och det med fullt stöd från hela vänsterblocket C+V+MP+S, dessutom möjligen från L eftersom Sabuni inte kan ge besked om hur de kommer rösta.
Ja, jag såg det.

Varför vill inte Sabuni vara tydlig? Jag trodde det var självklart att hon vill driva sin grupp att rösta nej.

Pågår det något slags förhandlingar mellan S och L?
Eller är hennes grupp så splittrad så hon föredrar att vara otydlig?
Citera
2021-07-06, 03:07
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Ja, jag såg det.

Varför vill inte Sabuni vara tydlig? Jag trodde det var självklart att hon vill driva sin grupp att rösta nej.

Pågår det något slags förhandlingar mellan S och L?
Eller är hennes grupp så splittrad så hon föredrar att vara otydlig?

Hon ville säkert men hon har inte kontroll över partiet och blev därför tvungen att backa från sitt besked att de är ett högerparti.

Citat:
Ursprungligen postat av Sine-metu
Du har bara svårt att förstå att jag inte skrev till dig!!

Sov så gott!!

Det är rätt uppenbart att du klantade dig och citerade mig trots att du ville bemöta liksom-fb. Sov ruset av dig så du slipper göra bort dig på detta sätt.

Citat:
Ursprungligen postat av Sine-metu
Dum dummare "liksom-fb"...
Du har inte rätt i ngt du skriver och ändå håller du på!!!

Bra kämpat men du vinner inte striden i slutändan...
Citera
2021-07-06, 04:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Fruktansvärd svenska hon använder. Förresten, har vänsterpartiet gjort avbön gällande hedersvåldsvåldsfrågan som var orsaken till att Kakabaveh blev politisk vilde?
Vad jag förstår var anledningen till uteslutningen att hon, bland annat, delat en film från Nordisk Ungdom med kränkande innehåll om somalier samt att hon kallat partikamrater som inte hållit med henne för islamister. Vänsterpartiet har hyllat hennes insatser i arbetet mot hedersförtryck, men anser att hon i sin iver gått över alltför många gränser. Hon verkar ärligt talat ha lite svårt med att bli motsagd och ifrågasatt, vilket man nog måste kunna tåla i viss mån som riksdagspolitiker. Men jag kan förstå hennes frustration då Vänsterpartiet länge vägrade medge att hedersförtryck faktiskt existerar. Avbön vet jag inte om de gjort, bara mycket diskret i så fall. De vill ju, likt sossarna, inte stöta sig med förortens väljare. De borde definitivt ta frågan på större allvar och ge den mer utrymme än de gör.
Citera
2021-07-06, 05:32
Medlem
Aldrig har väl Calle Bildts gamla uttryck "rödgrön röra" varit mer aktuellt.
Partierna slår knut på varandra och demokratin enbart pga av blint hat mot SD.

Kom igen Steffe, fortsätt gärna hålla 30% av väljarna utan något som helst inflytande. Det blir säkert jättebra! Lovar!
Citera
2021-07-06, 05:53
Medlem
MrSkargards avatar
Varför hålls omröstningen imorgon istället för idag? Jag trodde att processen skulle snabbas på den här gången.
Citera
2021-07-06, 06:39
Medlem
Det är helt galet att den här situationen Sverige befinner sig i är pga C inte vill riskera att SD får inflytande. Allting handlar just nu om att hålla borta Jimmie Å. helt och hållet. Exakt allt. Tråkigt som fan att det inte blev ett extra val för jag tror att folkets dom hade varit varit en rejäl käftsmäll för häxan.
Citera
2021-07-06, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Som nam na som man säger.. Löfven har ingen annan att skylla på än sig själv.

Jag tror att han är rätt bekväm i situationen dock, det är många som hjälper honom att garantera den socialdemokratiska makt-hegemonin i samhället. Inte minst Flumliberalerna i C
Klart han får skylla sig själv. Den främsta "hjälpen" S har nu och haft historiskt är den extremt usla oppositionen mot dem. Sossar och Labour här och internationellt har total svikit sin gamla väljarbas. Internationellt har de i många fall närmast raderats ut. Men inte här, varför, de betedde sig inte lika falskt mot sin väljarbas? Absolut inte, här har man som motståndare världens i särklass sämsta opposition.
Citera
2021-07-06, 07:18
Medlem
Annie Lööfs maktbegär är ett oerhört underhållande avsnitt i dagens svenska politik. Hon går över lik för makten, precis som pappa Steffe och hans malplacerade undersåtar i S.
Citera
2021-07-06, 07:20
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Jag skrev "att han inte kommer vilja styra med annan budget under valår i ovisst läge"

Bara där borde du fattat vad jag menade med min fråga och att den var retorisk med hänsyn till citatet ovan.

Sen skrev du "Ja men varför kallade du mig pucko? Var det fel det jag skrev att han brutit sina löften förut?"

Varpå jag skrev "När har han tidigare sagt att han tänker avgå om han förlorar en budgetomröstning?"

Visst kunde jag formulerat mer detaljerat i sista citatet. Men du förstod min inställning till att göra skillnad på att avgå när man verkligen inte har ett regeringsunderlag kontra att avgå trots att man säkrat ett regeringsunderlag framåt även om man förlorar ett år i budgeten.

Ja du kunde ha formulerat din fråga annorlunda eftersom din fråga var om han hade hotat att avgå nån fler gång än denna gång.

Du hade inte en aning om att han gjorde precis samma sak 2014,. Jag kan min historia, inte du.
Citera
2021-07-06, 07:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Ja du kunde ha formulerat din fråga annorlunda eftersom din fråga var om han hade hotat att avgå nån fler gång än denna gång.

Du hade inte en aning om att han gjorde precis samma sak 2014,. Jag kan min historia, inte du.
Jo jag visste att han hotade avgå 2014 och utlysa extra val varpå alliansen sket på sig
Citera
2021-07-06, 07:25
Medlem
arbetets avatar
Nu tycker jag att M+KD+SD+L ska utveckla det "landsbygdspaket" som M la fram för att locka med C. Tyvärr är ju C:s väljarbas väldigt statisk men jag tror att det finns en del hederliga C-väljare av den gamla stammen som möjligtvis skulle kunna gå att locka över. Lägg till lite om otryggheten som numera råder i en del av Sveriges landsbygd med stölder och annat så tror jag att man har ett vinnande koncept.

Det verkar ju iaf som att Annie Lööf tagit stryk av den senaste kalabaliken:

(FB) Den stora, allmänna opinionsundersökningstråden
Citera
2021-07-06, 07:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Nja det är väl ett ganska misslyckat förfarande.

Istället borde han gjort upp med V. Dom var ju tillsammans med att fälla regeringen. Vad är mer naturligt än att M+KD+SD+V går ihop och bildar ny Regering.
Ingen av dom där vägrar väl prata med någon annan.
Så varför har dom inte bildat allians???
Vi har inte konstruktiv misstroendeomröstning som i tyskland där du måste ha ett regeringsalternativ efteråt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in