2021-07-05, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Den 19 juli planerar Storbritannien att ta nästa steg i öppningen av landet, rapporterar Sky News.

Nästan alla restriktioner tas bort enligt planen. Det meddelade premiärminister Boris Johnson på en presskonferens på måndag.

Bland annat skrotas krav på munskydd och uppmaning om att arbeta hemifrån. Restriktioner kring sociala kontakter slopas och butiker får tillåtelse att öppna. Även nattklubbar tillåts öppna utan krav på deltagartak.

Personer under 40 ska också ta sina doser med 8 veckors mellanrum i stället för 12, vilket gör att alla personer över 18 år väntas vara fullvaccinerade i september.

Dom kör på som planerat. Det gillar jag.
Citera
2021-07-05, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon

Dom kommer att ha FÄRDIGVACCINERAT hela sin befolkning redan i september, vilket är sjukt snart. Med tanke på att färdigvaccination = skydd mot alla kända mutationer och varianter så finns det ingen anledning att inte göra det.

Du kan ha 2.000.000 fall om dagen men om dessa inte ens uppsöker sjukvård kan man gasa på.
Citera
2021-07-05, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Kvalificerat trams skulle jag tro. Gener spelar inte alls så stor roll. Lever man onyttigt får man dålig hälsa oavsett gener.

Man har olika förutsättningarna eftersom man har olika gener.
Citera
2021-07-05, 18:47
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:

Nja de är väl försenade med en månad?
Citera
2021-07-05, 18:49
Medlem
Citat:
Dom kommer att ha FÄRDIGVACCINERAT hela sin befolkning redan i september, vilket är sjukt snart. Med tanke på att färdigvaccination = skydd mot alla kända mutationer och varianter så finns det ingen anledning att inte göra det.

Du kan ha 2.000.000 fall om dagen men om dessa inte ens uppsöker sjukvård kan man gasa på.

Det är rätt. Finns ingen anledning till mer restriktioner då.

Kommer ta längre tid för de flesta andra länder som ligger långt efter.
Citera
2021-07-05, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Jo då det känns bra att vara vaccinerad! Hur känns det att vara ovaccinerad?
Just nu är det nästan bara ovaccinerade som läggs in på sjukhus…..

Jag är immun. Jag hade inga planer på att ta vaccin då all data tydde på att det är ett relativt harmlöst virus, och jag räknade med att snart bli smittad och få immunitet den vägen. Känns bra eftersom vaccinen uppenbarligen är framtagna för snabbt och läkemedelsbolagen inte har koll på vad de gör. Om några år är det nog bättre, när de har lärt sig av sina misstag.
Senast redigerad av bottenslam 2021-07-05 kl. 18:55.
Citera
2021-07-05, 18:50
Medlem
Citat:
Det är rätt. Finns ingen anledning till mer restriktioner då.

Kommer ta längre tid för de flesta andra länder som ligger långt efter.

Jag misstänker att Sverige också kommer vara klara någon gång i september.

Det är 40% som är färdigvaccinerade nu men då ska man komma ihåg att 10-15% av befolkningen inte kommer ta vaccinet.
Citera
2021-07-05, 18:50
Medlem
Citat:
Nja de är väl försenade med en månad?

Det stämmer, öppningen skulle ju bli 23 juni men spridningen gjorde att man fick flytta fram det en månad.

Snart har vi svaret på hur Astra står pall för delta.
Citera
2021-07-05, 18:51
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Man har olika förutsättningarna eftersom man har olika gener.

Nej människor är inte smällfeta och sjuka varelser pga gener. Snarare är det vårt sätt att leva som påverkar hur vi mår och vilken hälsa vi får.

Varför ska så många hålla på och skylla ifrån sig istället för att ta tag i sin egen hälsa. Inte minst nu när pandemin pågått i över ett års tid..
Citera
2021-07-05, 18:52
Medlem
Citat:
Jag misstänker att Sverige också kommer vara klara någon gång i september.

Det är 40% som är färdigvaccinerade nu men då ska man komma ihåg att 10-15% av befolkningen inte kommer ta vaccinet.

Precis, men vi förflytta fram hela tiden. Men på sistone har det rushat på i kön.
Citera
2021-07-05, 18:55
Medlem
Citat:
Precis, men vi förflytta fram hela tiden. Men på sistone har det rushat på i kön.

Sen är det ju som så att vi har ju vaccinerat alla 50+ med två doser och det är dessa som lever farligt.

Trots Deltan så har vi ynka 33 personer på IVA i hela landet, vi är trots allt 11 miljoner eller något.
Citera
2021-07-05, 18:57
Medlem
Citat:
Jag tror mer på 90/10. Du behöver inte träna hårt för att bli av med övervikt. Det är en konstig myt som spridits allt för länge.
Jo jag vet inte vart det kommer ifrån
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in