2021-07-05, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack-Ryan
Tack, men vad hjälper det. UK är mer intresserad av att hissa Prideflaggan än att häckla Löfven. ”Oppositionen” förstår inte att man måste just opponera mot regimen i syfte att skapa ett trovärdigt alternativ. T.ex. polismordet. ”Nej, inte ska vi göra politik av det, det vore ju ofint”. Men det är ju precis det oppositionen borde göra. Utnyttja varje tillfälle att skada regimen.
Det skulle mycket väl gå att lyfta upp de tätt sammanflätade frågorna om integration/segregation och ökande gängkriminalitet utan att för den skull använda sig av polismordet som ett argument. Stefan Löfvén har varit mån om att under hela denna s k kris skamma både oppositionen såväl som andra som stöttat misstroendeomröstningen med att det råder pandemi och att det rent allmänt är oansvarigt o s v. Det betyder inte att man måste dansa efter hans pipa. Självklart vill han inte att några obekväma frågor som riskerar att kasta ljus över hans egen oansvariga politik ska lyftas. Jag tror både Kristersson och Åkesson varit mer på hugget om de haft möjlighet att faktiskt få till en regering. Det har de ju inte med nuvarande mandatfördelning. Det är därför jag hoppas att Löfvén inte ska godkännas på onsdag och det hela slutar i ett extraval. Regeringen är livrädda för det då de vet att de ligger rejält i underläge i opinionsmätningarna.
Senast redigerad av Sculker 2021-07-05 kl. 18:40.
Citera
2021-07-05, 18:38
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Allemansrättten har funnits i Sverige i drygt 100 år. Det är en mycket viktig fråga och jag tycker också att strandskyddet är viktigt.

Att vi de senaste åren har upplevt en viss topp i dödligt våld i samhället, så att det börjar närma sig nivåerna vi hade vid toppen i början av 1900-talet, är inte alls av samma dignitet som allemansrätten, som är en "evig" fråga. Dessutom minskar nu skjutningarna ganska klart de senaste åren.

Att skriva "när vi flyr från kriminella flyktingar som skjuter hej vilt omkring sig" är väl ungefär defintionen på en överdrift

En liten gnutta ironi kan ha funnits i det inlägget och jag håller också med om att strandskyddet är viktigt, dock är det absurt när de två största frågorna för regeringen är strandskyddet och marknadshyrorna när läget är som det är i landet. Det är fullkomligt absurt att regeringsunderlaget tjafsar om dessa frågor nu och inte tar tag i de verkligt stora frågorna som hotar oss alla.
Citera
2021-07-05, 18:40
Medlem
Vedträs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Hoppas MP får igenom det där med strandskyddet och allemansrätten nu, det är vår framtid som står på spel.

Det va Centern som krävde uppluckrat strandskydd, inte MP. Bra försök till pajkastning dock.
Citera
2021-07-05, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Alla anställda var kvinnor och så sjukskrev de sig för mobbing och utfrysning på jobbet! https://sverigesradio.se/artikel/7087870

https://www.svt.se/nyheter/efter-rostningen-jamstalldhetsmyndigheten-ska-laggas-ner

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/jamstalldhetsmyndigheten-raddas-fran-nedlaggning

Det handlar om Jämställdhetsmyndigheten - den känner jag till!
Citera
2021-07-05, 18:41
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Allemansrättten har funnits i Sverige i drygt 100 år. Det är en mycket viktig fråga och jag tycker också att strandskyddet är viktigt.
...
Helt enig. Det är en mycket viktig och evig fråga som inte ska bagatelliseras av tiden idag.
Citera
2021-07-05, 18:42
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculker
Det skulle mycket väl gå att lyfta upp de tätt sammanflätade frågorna om integration/segregation och ökande gängkriminalitet utan att för den skull använda sig av polismordet som ett argument. Stefan Löfvén har varit mån om att under hela denna s k kris skamma både oppositionen såväl som andra som stöttat misstroendeomröstningen med att det råder pandemi och att det rent allmänt är oansvarigt o s v. Det betyder inte att man måste dansa efter hans pipa. Självklart vill han inte att några obekväma frågor som riskerar att kasta ljus över hans egen oansvariga politik ska lyftas. Jag tror både Kristersson och Åkesson varit mer på hugget om de haft möjlighet att faktiskt få till en regering. Det har de ju inte med nuvarande mandatfördelning. Det är därför jag hoppas att Löfvén inte ska godkännas på onsdag och det hela slutar i ett extraval. Regeringen är livrädda för det då de vet att de ligger rejält i underläge i opinionsmätningarna.

Jag vill också ha ett extraval. Det är absurt att samme clown som röstades bort nyligen efter i princip ingen tid alls kan återgå till samma jobb.
Citera
2021-07-05, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det är mycket verkstad på gång, men personen Ulf har knappast speciellt mycket med saken att göra nej.

Behålla Ulf är dock bra eftersom han har högt förtroende bland svenskarna. Han får stanna över valet.
Den verkstan kan inte vara så fasligt stor eftersom Löfven föreslås bli statsminister. Igen.
Citera
2021-07-05, 18:47
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Nej, han sa idag att om man inte röstar fram S budget sen så är man oansvarig.

Han sa idag på presskonferensen (lite snabbt iofs) att han avgår om inte budgeten går igenom.
Citera
2021-07-05, 18:48
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Den verkstan kan inte vara så fasligt stor eftersom Löfven föreslås bli statsminister. Igen.
Tålamod är en dygd.
Citera
2021-07-05, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedträ
Det va Centern som krävde uppluckrat strandskydd, inte MP. Bra försök till pajkastning dock.

Ja, MP vill stärka strandskyddet och allemansrätten. Två viktiga frågor som är avgörande för framtiden.
Citera
2021-07-05, 18:53
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Han sa idag på presskonferensen (lite snabbt iofs) att han avgår om inte budgeten går igenom.

Har de redan fått fram en ny budget?
Citera
2021-07-05, 18:54
Medlem
Haddock93s avatar
https://youtu.be/Kt-sjVX9fW0

Bra utländsk analys om läget. De tar upp en viktig sak och det är om S verkligen har råd att ha ett extraval? SD kommer vinna stort.

Däremot om man inte har det, kommer SD bara att bli mer starkare eftersom det bildas oheliga allianser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in