2021-07-05, 17:20
Medlem
Knapptryckarns avatar
Hahaha, jag bröt ut i skratt när Löfven pratade efter talmannen.

Hänt idag:

C: vi har en deal med regeringen
MP (som är i regeringen): vi säger nej till det
S: Vi Är MiTt I eN pAnDeMi!
Citera
2021-07-05, 17:21
Avslutad
Med Mäktig Röst Har Stefan Löfven Förkunnat Att Han är Villig Att Ställa Upp Och Bilda En Ny Regering!!!

Stefan Löfven gör allt för landet!
Senast redigerad av gym84 2021-07-05 kl. 17:24.
Citera
2021-07-05, 17:22
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Om det blir samma dödläge efter valet 2022 får man nog ändra i grundlagen faktiskt. Detta kan ju inte få fortgå vareviga gång.

Om inte Sverige blir som Schweiz och börjar med direktdemokrati får väl KD, M och S styra tillsammans. Det är väl i alla fall bättre än den skit vi har idag med C och MP. SD får visserligen hålla sig utanför, men det skulle inte bli lika mycket invandring som idag när MP har så mycket makt i denna viktiga fråga.

Om de två huvudalternativen, M och S, regerar tillsammans så kan vi avskaffa valen eftersom det då inte finns någon riktig opposition. Höger och vänster ska bara regera ihop i riktiga krislägen som under krig. Direktdemokrati skulle vi däremot verkligen behöva övergå till för detta är en parodi på demokrati.
Citera
2021-07-05, 17:22
Medlem
Reguluss avatar
Tove Lifvendahl i P1: Det här är en segdragen fars.
Citera
2021-07-05, 17:24
Bannlyst
Haha komiskt att se hur talmannen snackar med sig själv vid bordläggningen

https://riksdagen.se/sv/webb-tv/video/bordlaggning/bordlaggningsplenum_H8C120210705bp
Citera
2021-07-05, 17:25
Medlem
staticages avatar
Det kan bli en S regering.

Hur fan kan man och hur fan fungerar demokratin i detta land haha.
Citera
2021-07-05, 17:25
Avslutad
Skönt att det här ser ut att lösa sig till slut. Jag är positivt till att S och Löfven lyckas sy ihop det här till slut. Ett styrkebesked inför valet 2022.

Också bra att folk har sett vad som kommer ur den blåbruna konstellationen; ingenting utom varmluft. Det finns ingen enighet alls och inga förutsättningar för att bilda den regim som alla ”Svärjevänner” drömmer om.

Det lär bli fyra nya år med Stefan.
Citera
2021-07-05, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Vad jag menade var att proceduren med att förankra förslaget kanske var en fälla för att tvinga in centern i ett hörn. MP visste redan i helgen att de skulle säga nej, men lät Lööf hålla sin presskonferens där hon sa att centern kommer att släppa fram Löfven. Svårt att backa från det.
Tror inte en presskonferens hit eller dit gör någon stor skillnad eftersom varken C, MP eller V har något bättre alternativ än att låta Löfven återkomma. Vad skulle plan B vara om Löfven inte blir statsminister?

Fyller säkert en psykologisk funktion att låta Annie Lööf drömma om sitt nya Januariavtal några månader innan hon väcks av verkligheten fram mot hösten.
Citera
2021-07-05, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staticage
Det kan bli en S regering.

Hur fan kan man och hur fan fungerar demokratin i detta land haha.

Oppositionen har inget regeringsalternativ, Löfven är den populäraste statsministerkandidaten.

Vi är mitt i en pandemi och behöver stabilisering.
Citera
2021-07-05, 17:28
Medlem
Liberalerna ger inget besked

Citat:
Liberalernas partiledare Nyamko Sabuni vill inte avslöja partilinjen inför onsdagens statsministeromröstning.
- Det där får vi återkomma till så får ni se precis hur mitt parti kommer att agera när omröstningen är. Det är ingenting jag kommer dela med mig av i förväg, säger hon till Ekot.

Lita inte på Liberalerna, det kommer aldrig att funka med SD

Hon anar eller vet att några röstar gult på onsdag
Citera
2021-07-05, 17:29
Medlem
Knapptryckarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antidemokretin
Liberalerna ger inget besked

Lita inte på Liberalerna, det kommer aldrig att funka med SD

Hon anar eller vet att några röstar gult på onsdag

Om de släpper genom steffe så är det en garant för att de åker ur riksdagen 2022. 100%
Citera
2021-07-05, 17:29
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WbZV
Tror inte en presskonferens hit eller dit gör någon stor skillnad eftersom varken C, MP eller V har något bättre alternativ än att låta Löfven återkomma. Vad skulle plan B vara om Löfven inte blir statsminister?

Fyller säkert en psykologisk funktion att låta Annie Lööf drömma om sitt nya Januariavtal några månader innan hon väcks av verkligheten fram mot hösten.

Löfven har inte någon plan B. Han är väldigt målinriktad och tar ett problem i sänder. Först gäller det att bli återvald, sedan får man lösa alla andra problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in