2021-07-05, 15:53
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Ja, en av kärnfrågorna för Mp är ju hela världens rätt till svenska markägares mark.

Ja, allemansrätten känner inte till passkontroll.
Citera
Medlem
Är det någon som har en bra förklaring på vad Löfven egentligen tänker för framtiden? Utan att idiotförklara honom tack.
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Dom kommer rösta grönt eftersom det inte finns något sådant avtal, stor skillnad.

Om jag var i MP:s sits skulle jag vilja ha ett klart besked från Löfven om han anser att det finns något sådant avtal som han (och regeringen) är bunden av.

Men det kanske de redan fått. Kanske är det så att S och MP gemensamt tänker blåsa centern. Först lura dem att rösta gult och sedan säga, nej det fann aldrig något avtal.
Citera
2021-07-05, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Och C röstar JA eftersom de anser att avtalet finns. En repris på JÖKen alltså där Sjöstedt ansåg sig ha ett avtal som ingen annan kände till.
Sen när det är skarpt läge för strandskyddet Röstar MO inte då eller?
Citera
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Och C röstar JA eftersom de anser att avtalet finns. En repris på JÖKen alltså där Sjöstedt ansåg sig ha ett avtal som ingen annan kände till.

Fast hur kan C rösta grönt/gult nu när både Sossarna och MP tydligt gått ut med att det inte finns något sådant avtal innan omröstningen på onsdag?
Citera
Bannlyst
Miljöpartiet skriver på sin Instagram att dom kommer fortsätta förhandla med Centerpartiet om deras 3 krav 😂👎🤮
Citera
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DragonOnWall8
Hur vet man vem som ljuger, MP eller C?

Citat:
Grundregeln är att C alltid ljuger, det hindrar dock inte att även andra ljuger ibland.
Förvisso.
Men,
Bolund twittrar lögner flertal gånger dagligen, det har liksom blivit en parodi på allt karln säger!
Och skatan 'den andra' skulle man inte ens våga låna ut en 5-krona till.
Citera
2021-07-05, 15:55
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Du förstår inte. Det finns inget avtal. Ordförande Löfven styr Sverige ut ur krisen, centerpartiet ställer ultimatum, miljöpartiet avvisar centerpartiets ultimatum, men centerpartiet kommer ändå att släppa fram Löfven. Glöm inte att MP sitter i regeringen och det är regeringen som kollektivt styr processen över lagstiftningen..

Vem som blir tillplattad är enkelt att räkna ut.

Jag håller öppet för möjligheten att S och MP försöker blåsa centern. Frågan är vad centern i så fall gör när de inser det.
Citera
2021-07-05, 15:56
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Näe, ser inte ut att vara samma.

Nooshi har jättestarkt stöd av V:s medlemmar.

MP:s språkrör verkar ha gjort en överenskommelse medlemmarna röstade ner. Dvs partiledningen ville gå emot sina egna.

Enligt språkkvinnan så producerade Centerpartiet ultimatum, som MP skickade till partistyrelsen, som avvisade det. MPs partistyrelse har garanterat stort stöd i partiet för att värna skogen och allemansrätten, centrala frågor för partiet. Detta kommer helt säkert att gynna Mps opinionssiffror.
Citera
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Fast hur kan C rösta grönt/gult nu när både Sossarna och MP tydligt gått ut med att det inte finns något sådant avtal innan omröstningen på onsdag?

Vad ska C göra då när de endast kan acceptera Löfven som statsminister? De måste tugga i sig det som erbjuds oavsett vad som erbjuds, det har jag sagt från början.
Citera
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Ja, allemansrätten känner inte till passkontroll.
Speciellt inte när det kommer till globala gruvföretag.
Citera
2021-07-05, 15:57
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Om jag var i MP:s sits skulle jag vilja ha ett klart besked från Löfven om han anser att det finns något sådant avtal som han (och regeringen) är bunden av.

Men det kanske de redan fått. Kanske är det så att S och MP gemensamt tänker blåsa centern. Först lura dem att rösta gult och sedan säga, nej det fann aldrig något avtal.

Fast då får Centern skylla sig själva, eftersom både sossarna och MP tydligt gått ut i media nu och sagt att ett sådant avtal inte finns.
Kan inte tänka mig att Centern är så inkompetenta, men det kanske dom är?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in