2021-07-05, 15:33
Medlem
Är inte det vad de alltid ha gjort? Att var stödparti är i slutändan, vid nästa val, aldrig en bra merit. Man blir alltid så att säga lite extra körd, tvingas ta ansvar för saker man inte ville osv.

Samtidigt vad har MP för val? V har ju nu skaffat sig lite temporär ryggrad och tänker inte längre vara stefans madrass. De har å andra sidan små val. MP har väl om något ännu mindre val då partierna på andra sidan inte vill ta i dem med tång. Detta då samtidigt som deras totalt brist på verklighetsförankring börjar bli mer och mer uppenbar för allt och alla.
Citera
2021-07-05, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Nej. Det kan fortfarande bli ett extraval. (Vilke5jag hoppas på.)
Men Löfven har väl tillräckligt med stöd nu och också för få som skulle kunna rösta emot han?
Citera
2021-07-05, 15:35
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shermz
Men Löfven har väl tillräckligt med stöd nu och också för få som skulle kunna rösta emot han?

Han måste få med sig kakaduan eller någon liberal och det kommer inte vara något problem.
Citera
2021-07-05, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shermz
Kakabaveh har nog inte bestämt sig än.
Citera
2021-07-05, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whateverx111
Norlen är frimurare och har sagt att islam är förenligt med västerländsk demokrati. Knappast konservativ.

Small definition av konservatism. Jag anser att Andreas Norlén är en av de mest konservativa politikerna som sitter i riksdagen.
Citera
2021-07-05, 15:39
Medlem
MrSkargards avatar
Dagens största pajas är den av Sverigedemokraterna tillsatta talmannen. Man kan inte nominera Löfven i ett så här osäkert läge (jag tänker på icke-avtalet med Lööf och kakaduans kravställande).
Citera
2021-07-05, 15:40
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Kakabaveh har nog inte bestämt sig än.

Hon kommer att släppa fram Löfven.
Citera
2021-07-05, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Hon säger att hon uppfattar att de har en överenskommelse med regeringen om detta. 12 min och 55 sek in i klippet.
https://www.svtplay.se/video/31814635/nyheter-direkt/centerpartiet-haller-presstraff?position=755&id=8yEV6Vv

Och i samma (tid: 10:03) "vi har landat i ett förslag till överenskommelse"

Jag tror hon ljuget och slirar en del. Fanns aldrig någon överenskommelse. Utan ett förslag som sedan MP sa nej till.

Det märkliga är ju egentligen dessa två saker:

1) Att Lööf ens har en presskonferens och vill påskina att en överenskommelse finns, som inte finns. Men det är en del av politiken. Att sätta sin egen bild. (Även om hon motsäger sig själv under PKn. Säger en del om våra journalister som inte har bra motfrågor)

2) Att MPs ledare kan gå emot sitt parti så här mycket och förhandla ett förslag som är åt helvete för deras medlemmar. Måste verkligen vara rädda för extra val.
Citera
2021-07-05, 15:41
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Dagens största pajas är den av Sverigedemokraterna tillsatta talmannen. Man kan inte nominera Löfven i ett så här osäkert läge (jag tänker på icke-avtalet med Lööf och kakaduans kravställande).

Vem skulle han nominera då, finns ingen annan som kan bli vald.
Citera
2021-07-05, 15:42
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Hon kommer att släppa fram Löfven.

Det skulle jag inte ta för givet.
Citera
Medlem
rokossovskys avatar
Miljöpartiet kör en Lex Dadgostar, vägrar vara dörrmatta, står upp för sina värden. Detta kommer att vara bra för miljöpartiets opinionssiffror.
Citera
Medlem
Joe Blows avatar
Kung Stefan har gjort det igen. Först splittrade han Alliansen fullståndigt och nu har han gjort sig av med två vettlösa fruntimmer samtidigt som han fått den ene att fortfarande stödja honom så han kan sitta kvar ett drygt år till. Genialt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in