2021-07-05, 13:48
Medlem
Lööf försöker blåsa sina väljare. Hon släpper fram Löfven utan uppgörelse och trots att hon vet att hon inte får igenom sina krav.
Citera
2021-07-05, 13:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Annie Lööfs stora misstag att rucka på allemansrätten. Inget parti förutom C mig veterligen vill rucka på den. Möjligtvis L.

Nu ökar MP till 7% och C ni skär med motsvarande.

Det blir regeringskris och vi ser en borgerlig regering i horisonten.

Nej urk säg inte så. Mp måste bort, väck!
Citera
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PommesFritz
Vad får ens S igenom? Har dom ett blankt ark som partipolitik?

Statsministerposten.
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Kl 14:00 kommer Stefan Löfven och Andreas Norlen att hålla gemensam pressträff.
Undrar om Löfven/Norlén missade den uppseglande C/Mp-konflikten. Den exploderade väl medan de satt i möte och tuggade på varsin jordgubbe.
Citera
2021-07-05, 13:50
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Annie Lööfs stora misstag att rucka på allemansrätten. Inget parti förutom C mig veterligen vill rucka på den. Möjligtvis L.

Nu ökar MP till 7% och C ni skär med motsvarande.

Vi vill minska allemansrätten. "Vi" som i markägare och lantbrukare är trötta på att få skogarna nedskräpade på hösten.
Citera
2021-07-05, 13:51
Medlem
AreYouBacks avatar
Kommer bli rena sandlådan med två partiledare och två språkrör som slåss med spadar och hinkar för sanden de sitter i. Makten framför allt för Steffe Löffe. "Ta ansvar" nej det gör de inte.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Det jag tycker är märkligast i allt detta är: Hur kan det vara värt för S att köra partiet i botten för alla dessa omöjliga kompromisser? Jag förmodar att de vet något som inte vi gör, för annars skulle de rimligtvis gå i opposition och satsa på tillväxt. Jag tycker att det är märkligt oavsett, men makten är väl allt.

Personlig girighet. De vill sitta i regeringen med höga löner och kunna ge högavlönade jobb till sina vänner så lång tid som möjligt. Nästa mandatperiod kanske det är andra personer i toppen; vad som händer då skiter de i, och partiet skiter de i. Gör S ett riktigt dåligt val kan många tvingas bort och förlora sina intäkter; troligtvis räknar de med ett dåligt val. Pasokifieringen har redan börjat i kommunerna; nästa kommunalval kommer göra S till ett mycket mindre parti totalt sett då riksdagen bara är toppen av organisationen.
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Undrar om Löfven/Norlén missade den uppseglande C/Mp-konflikten. Den exploderade väl medan de satt i möte och tuggade på varsin jordgubbe.

Det skulle inte förvåna mig om de skujter på presskonferensen.
Citera
Medlem
Talespins avatar
Att de skulle släppa fram Löfven var väntat. Det är budgeten som blir det stora problemet.

Det är fortfarande så att antingen C eller V måste vika sig till slut

Vilka kommer att köra över sina väljare?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Lööf försöker blåsa sina väljare. Hon släpper fram Löfven utan uppgörelse och trots att hon vet att hon inte får igenom sina krav.

Lööf påstår att det finns en uppgörelse mellan C och Regeringen.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel

Ja-a...

Blir nog att hoppa "tuva till tuva" i höst, för Steffe..
Citera
2021-07-05, 13:52
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:

Nu ökar MP till 7% och C minskar med motsvarande.

C vill sänka hyresregleringen, LAS och allemansrätten.
Hur många väljare står bakom dessa punkter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in