2021-07-05, 12:54
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Var har du läst det?

Vad gör Lööf då, hon kan ju inte släppa fram en M/KD-regeringen heller eftersom de regerar med stöd av partiet vars namn vi inte kan nämna.

Har Mp tillslut insett detta och förbereder nu en offentlig förödmjukelse av Annie Lööf? Det lär kosta extra val.
Men förhoppningsvis blir det ändå en votering om Löfven. Norlén måste ha fattat detta nu.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Jag tror inte någon i V kommunicerar med Kakabaveh. Hon är fullständigt oförutsägbar och det man säger till henne kan hon mycket väl förmedla vidare i nästa intervju. Hur Kakabaveh röster tror jag inte vi kommer att veta säkert förrän en sekund efter det att hon tryckt på knappen.

Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Kakaduan är inte oförutsägbar och illojal. Kurderna skulle varit utrotade för länge sedan om de inte hade nationalismen i blodet.

"Nooshi Dadgostar fortsätter Vänsterpartiets intensiva arbete för att stödja kurdernas kamp för rättvisa i Turkiet.

I går deltog hon i ett digitalt möte med företrädare för det kurdiska, sekulära och västvänliga vänsterpartiet HDP.

– Sedan 2016 sitter partiets ordförande Selahattin Demirtas fängslad på politiska grunder. De odemokratiska rättsprocesserna mot honom verkar aldrig ta slut, framhåller Nooshi."
https://marcusoscarsson.se/vansterpartiet-stodjer-kurderna/

Nooshi och Kakaduan är garanterat väldigt lojala mot varandra och vet att knipa igen kakhålet när det främjar saken.
Jag vill också påminna om att S har ett innerligt samarbete med islamistiska grupperingar.
Citera
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jepp!
Miljöpartiet säger nej till de bud som Centerpartiet kräver för att släppa igenom Stefan Löfven som statsminister.

C kräver lättnader i strandskyddet och att de delar av skogsutredningen som stärker äganderätten ska genomföras.

Något som MP inte kan acceptera då man menar att Centern ”offrar miljön”.

– Vi tänker inte förhandla bort skydd av naturen och allemansrätten, säger språkröret Per Bolund till SvD.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9O57Qd/liverapportering-om-regeringskrisen

Hinner de bli klara idag?

Haha kul, nu vaknade MP också och inte heller de vill vara en dörrmatta. Nu har vi ett riktigt hönshus i vänsterblocket men ingen tupp.
Citera
2021-07-05, 12:55
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knapptryckarn
Okej, hade missat den svängningen. Men då är det ju inte jöken i ursprungslydelsen, så då blir det en ny variant som övriga inte gått med på ännu (och L har dödförklarat jöken helt). Förstår jag det rätt då?
Det jag inte riktigt kan utläsa av artikeln är om det handlar om orginaljöken + förslagen i strandskyddsutredningen eller om den ingick i orginaljöken.

I vilket fall verkar ju det hela falla nu när Mp lite oväntat röt till.
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Annie Lööf håller en pressträff 13.00.
Citera
Medlem
Citat:
Jepp!
Miljöpartiet säger nej till de bud som Centerpartiet kräver för att släppa igenom Stefan Löfven som statsminister.

C kräver lättnader i strandskyddet och att de delar av skogsutredningen som stärker äganderätten ska genomföras.

– Vi tänker inte förhandla bort skydd av naturen och allemansrätten, säger språkröret Per Bolund till SvD.

Det gör ju MP helt rätt i, trots att jag inte är någon anhängare. Vilken fråga att avgöra landets öde med, har Lööf en ny sommarstuga tro? Allemansrätten ruckar man inte på.
Citera
2021-07-05, 12:56
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jag vill också påminna om att S har ett innerligt samarbete med islamistiska grupperingar.
Sant, det du tar upp i det här inlägget och ditt förra var aspekter jag inte vägde in.
Citera
2021-07-05, 12:56
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Jepp!

Märta Stenevi (MP) säger till SvD att de ändå tänker rösta grönt för Löfven men att de inte ställer sig bakom det föreslagna avtalet.
/Svt

Dvs... det spelar inte mycket roll vad Mp säger idag. De bara ville synas något.
Citera
2021-07-05, 12:57
Medlem
Reguluss avatar
MP säger NEJ till centerns krav.
Citera
2021-07-05, 12:58
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
MP säger NEJ till centerns krav.

MP kommer inte våga lämna regeringen.
Citera
2021-07-05, 12:58
Medlem
KansasCityFagots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxrulle
Nu säger alltså MP nej till C’s förslag.
Vilken jävla hönsgård.
Kan dom inte synka innan.
Det ingår i skådespelet. Först låtsas man vara osams om någon petitess, och väljarna sitter och biter på naglarna, för att till slut "komma överens" så att väljarna kan pusta ut och tänka att det är tur att vi har så kloka politiker som kan komma överens när det gäller Sveriges bästa.
Citera
2021-07-05, 12:59
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Haha kul, nu vaknade MP också och inte heller de vill vara en dörrmatta. Nu har vi ett riktigt hönshus i vänsterblocket men ingen tupp.
De har återgått till att agera dörrmatta. De trycker ja till Löfven trots detta. Vad är strandskydd jämfört med en plats vid köttgrytorna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in