Citat:
Ursprungligen postat av
virvelbagg
I Israel är hälften av alla ny smittade barn. Vi ser ju att för varje ny mutations som tar över så påverkas barnen lite mer.
Ja de har väl sänkt barnens immunförsvar med munskydd och då blir de mer mottagliga när det börjar lättas på restriktionerna i takt med att vaccineringen börjar blir klar.
Citat:
Ursprungligen postat av
virvelbagg
Som mor har jag ingen lust att slänga ut min unge i en delta storm. Vilket skolorna kommer att bli till hösten. Vi låter ju ungarna trängas som om det inte fanns någon pandemi. Man hade ju kunnat försöka lite, hjälpt barnen att hålla avstånd.
Barn klarar inte av att hålla avstånd, så det är ingen mening att ens försöka med det. Däremot skulle jag gärna efterlysa mer undervisning utomhus. Det finns inget som säger att man måste vara inomhus när man går i skolan. Det är win win för barnen.
Citat:
Ursprungligen postat av
virvelbagg
Men nej, barnen ska trängas, ha inomhus gymnastik och på vissa skolor även sångundervisning utan varken luftrenare eller bra ventilation. Det sjukaste på min sons skola är att alla barn måste trängas för att få handsprit innan de äter lunch.
Nej men det viktiga är att de får vara i skolan. Jag ser hellre att de är utomhus. Vad som är viktigt är att undervisningen inte är på distans. Det får inte hända igen, för det är fel väg att gå och skadar barnen.
Citat:
Ursprungligen postat av
virvelbagg
Jag tror inte du har barn i skolåren, då är det mycket lättare för dig att skriva som du gör. Förutom då att all barn måste ta en omgång med deltan, måste vi föräldrar då också göra det, tack vare barnen och skolan.
Nej det har jag inte, men om jag hade det skulle jag inte vara orolig alls. Oron är farligare än viruset.
Citat:
Ursprungligen postat av
virvelbagg
Detta gör ju att i all fall jag inte vågar umgås med någon över 60 år höst, vinter och vår.
Säger du att vaccinet inte fungerar eller vad menar du?
Citat:
Ursprungligen postat av
virvelbagg
Som förälder med skolbarn har man ju ingen aning om vad man bär på. Det är ju inte så heller att alla vi föräldrar tål covid glimrande. Det där med att en del har skumma grejer i kroppen som de aldrig haft innan börjar ju snarare vara standard känns det som.
Du behöver nog gå till en psykolog för att hantera din oro. Livet är fyllt med risker, vi måste alla acceptera dessa om vi ska kunna leva normalt.
Citat:
Ursprungligen postat av
virvelbagg
Men vist är man ung fri och oberoende, kan man ju hålla avstånd om man vill eller inte, skydda sig om man har lust eller skita i det. Men för oss föräldrar och för barnen har redan beslutet tagits. Vi ska all få en schyst släng av Deltan till hösten. Det enda val vi då får är att vaccinera oss om vi inte gillar läget, men det skyddar ju inte våra barn ett skit.
Vad jag läst om deltan är det mkt mildare än ursprungsviruset och liknar mer en vanlig förkylning. Varför ska man gå runt och oroa sig för det? Det är bara trams. Det värsta är över och nu är det nedförsbacke som gäller...Känns helt fantastiskt krogarna öppnat upp och alla är glada och trivs med livet.