2021-07-05, 06:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Nja, han sade väl att hans bedömning var att väljarna inte ville ha ett extraval. Jag litar dock inte på någon bedömning från en man som inte behärskar näthandel.
Litar du på Uffes bedömning? https://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/kristersson-efter-l%C3%B6fvens-avg%C3%A5ng-tror-inte-svenskarna-vill-ha-extraval/ar-AALxjM9
Citera
2021-07-05, 06:18
Medlem
Löfven ger besked idag och på onsdag blir han statsminister ännu en gång. Allt har bara varit ett spel

Då får man dras med denna inkompetenta regering ännu ett år..
Citera
2021-07-05, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justinai
Löfven ger besked idag och på onsdag blir han statsminister ännu en gång. Allt har bara varit ett spel

Regeringen har ju fallit så det blir ju en ny regering - tekniskt sett, kanske även praktiskt, med nya förhandlingar, nya samarbeten.
Citera
2021-07-05, 07:19
Medlem
probe53s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Ja det är jag eftersom jag till skillnad från dig granskat siffrorna och satt mig in i vad de betyder.

Arbetskraftsinvandring och studenter är inget större problem.

Det som belastar samhället både ekonomiskt och socialt är invandring av flyktingar och deras anhöriga, som i vart fall inledningsvis har små möjligheter att försörja sig i Sverige. Beviljade uppehållstillstånd till dessa var totalt 15 792 under 2020, alltså bara knappt 18% av den totala siffran.

Detta ska jämföras med 2016, då vi gav uppehållstillstånd till 86 669 flyktingar + anhöriga. Nu ligger vi på mindre än en femtedel av den volymen. Det är en ganska rejäl minskning.

Set Finns bekymmer med arbetskraftsinvandringen med. Den är jnte vad många tror att den är, i stora delar.
Citera
2021-07-05, 07:32
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Så är det. Utan L ingen blågul majoritet 2022. Att partiet skulle svänga igen är uteslutet.
Inte då, Mp kommer åka ur och S och C kommer att tappa väljare så att KD, M och SD inte kan få en majoritet utan L är nonsens.
Citera
2021-07-05, 07:36
Bannlyst
Citat:
Så är det. Utan L ingen blågul majoritet 2022. Att partiet skulle svänga igen är uteslutet.
Nu säger källor att 6-7 liberaler överväger rösta fram löfven

Inser du inte nu vilket opålitligt parti L är? Du kan dra åt helvete jävla liberalrunkare
Citera
2021-07-05, 07:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Nu säger källor att 6-7 liberaler överväger rösta fram löfven

Inser du inte nu vilket opålitligt parti L är? Du kan dra åt helvete jävla liberalrunkare

Läste också det, det är främst liberalerna från Stockholm.
Gör dom det så borde dom uteslutas från partiet omedelbart, annars är allt förtroende för liberalerna borta.
Citera
2021-07-05, 07:45
Medlem
Antimentals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justinai

Spel har det inte varit på så sätt. All politik är spel, men detta har varit oppositionen som gått till attack för att de hade V på sin sida just nu. Men eftersom förra valets resultat ännu gäller så är det svårt utan C o L för ett borgerligt block* att bli regering.
Hade C gjort som L o bytt ut partiledare hade vi nog sett ett blått block i regeringen.
Citera
2021-07-05, 07:56
Bannlyst
Löfven kommer begära förlängd tid som de förhalare sossar är. Och cucken norlen kommer gå med på det.
Citera
2021-07-05, 08:00
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Löfven kommer begära förlängd tid som de förhalare sossar är. Och cucken norlen kommer gå med på det.
Ja och pressträffarna babblar han på det gamla hederliga "Vi ska komma ihåg att vi befinner oss mitt i en pandemi å det är viktigt att vi tar ansvar".

Nu är det cirkus riktigt.. När börjar omröstningen?
Citera
2021-07-05, 08:04
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Varför fegade Kristersson ur då? Är det inte i hans intresse att vi får ett extraval om inte han kan bli vald som statsminister? Är det något uppenbart som jag missar här? Annars är han ju totalt efterbliven som inte genomförde omröstningen så att vi kommer ett steg närmare ett extraval.

Kanske ser ut som han "fegade ut" men det är taktiskt det han gör.
Matematiken är omöjligt. 175 kommer rösta Nej.
Men UK sitter på ett trumf kort. Budgeten . Den skadeskjutna jöken har inte längre majoritet för budgeten.
Nu hamnar bollen hos Annie och fokus kommer flytta dit.
Förmodligen konmer Annie släppa fram Stefan Löfven med ett nytt "juniavtal". Det kan gå ett par månader tills budgeten ska lösas.
Annie MÅSTE sätta sig och förhandla med Nooshi. Nooshi har upprepat många gånger under senaste veckorna att hon aldrig kommer rösta på en budget hon inte varit delaktig i. V och C är varandras motpartens ekonomiskt så det blir spännande att se.
Detta är det UK vill.
Annie går in i en valrörelse med en budget hon förhandlat med V. Annie kommer ha noll trovärdighet kvar, kommer bli ett nytt MP med en fråga. Att SD ska få noll inflytande.
Promensdseger 2022 för M,KD,SD eventuellt L.
Om Annie släpper fram SL men vägrar budgetförhandla med V kommer UKs budget vinna och Löfven avsätts för 3dje(?) Gången eller får han gå in i valrörelsen på en moderat budget.
Winwin oavsett för valet 2022 som är det viktigaste.
Citera
2021-07-05, 08:05
Medlem
Tilteds avatar
Är det bara jag som tycker talmannen skulle låtit riksdagen rösta om Uffe även om han "gett upp"? Samma sak med rödnäsan nu under veckan.

Jag ser flera fördelar med omröstningar.

1. Som väljare får man se om partierna har kontroll internt. Röstar alla inom C och L likadant?
2. Det sätter press på partierna att hitta en lösning.
3. Det finns ju bara 2 realistiska kandidater, så lika bra att köra igång omröstningarna och få det överstökat så vi hinner med ett extraval om de inte kan lös det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in