2021-07-05, 03:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Varför fegade Kristersson ur då? Är det inte i hans intresse att vi får ett extraval om inte han kan bli vald som statsminister? Är det något uppenbart som jag missar här? Annars är han ju totalt efterbliven som inte genomförde omröstningen så att vi kommer ett steg närmare ett extraval.

Extraval ?? tokfia på Kd har nyss erkänt Brott och fattar inte att det skall man låta bli
Negern på liberalerna har ingen berättat för att typ såhär ser man inte ut i Sverige
No 2 på¨ Tokhögern har skruvat upp Postlådan för Skenskrivning förmodligen betalat svart till en Vitryss på " Semester " I denna arbetsmarknaden som behöver bli mer " Flexibel "
Där byggnads varslade om strejk på Byggarbetsplatserna
https://www.byggnads.se/aktuellt/2020/byggnads-varslar-om-strejk--en-odesfraga-for-hela-branschen/
Ännu inget hörts om Äldreboende Dråpen från JK + JO
Som löken på¨laxen finns det de som påstår att Nya Kleptokraternas " Öppna Hjärtan "
är beställt för " fedejobben " Internationellt för den som säljer av Sverige för lägst vederlag
Har du hört ngn taga avstånd ännu ??????????????????????????

Nomenklaturan har inget intresse av val lika lite som Kim il Jong
Så fort det blir ett val åker dom ju eftersom det numera finns en Opposition med Ideologi snarare än Kråsuppsmörjande giriga Kverulanter " Only in it for the Money " som håller sig vid grötfaten
Skyddade av en kass förvaltning utan " pungkulor " Hjältarna är döda....
Och dessutom hyfsat realistiska alternativ både till höger och vänster
Man känner dunsterna från Nordafrika som när fel parti vann Man bara gav fan i det
Typ Folkhemskastrerarna S och Direktörernas M
Assåee att vi kan bli bortröstade är att driva demokratin för långt
Hela byket Nomenklaturan i mitten kan resa iväg kyla av en varm Isbjörn efter nästa val
Om ett sådant kan hållas pga av det lågintensiva Inbördeskriget
Stora delar av Förvaltningen åker i Glasnost Sannings och försonings konferenser som efter Apartheid

Så undrar du varför den Ryggradslösa Brunnäsan som Förmodligen aldrig tänkt en spänstig självständig tanke själv.
Inte vill hålla val . Han blir ju det direkt han förtjänar " Jimmies Bitch "
Giriga S*inen betalade inte ens TV Licensen.
Senast redigerad av VerklighetenJa 2021-07-05 kl. 04:26.
Citera
2021-07-05, 03:59
Medlem
Christopher.s avatar
Är inte helt säker på att talmannen nominerar Löfven, han har bara lyckats samla 174 mandat samt att det är döfött projekt då vi får nyval igen vid årsskiftet om inte centern och vänstern kan lägga fram en gemensam budget.

Tycker nästan synd om talmannen då båda alternativen är dåliga, Löfven och Kristersson. Som jag ser det ligger inte något alternativ på bordet som är regeringsdugligt. Det talmannen behöver är garantier att både budget och statsministernomineringarna går igenom. I teorin kan talmannen nominera vem han vill då det inte finns något vettigt alternativ, soppan kan mycket väl sluta med att Annie Lööf blir statsminister.
Citera
2021-07-05, 04:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Är inte helt säker på att talmannen nominerar Löfven, han har bara lyckats samla 174 mandat samt att det är döfött projekt då vi får nyval igen vid årsskiftet om inte centern och vänstern kan lägga fram en gemensam budget.

Tycker nästan synd om talmannen då båda alternativen är dåliga, Löfven och Kristersson. Som jag ser det ligger inte något alternativ på bordet som är regeringsdugligt. Det talmannen behöver är garantier att både budget och statsministernomineringarna går igenom.

Det är ju det som jag menar. Det MÅSTE ske fyra omröstningar före ett extraval, så vad ska talmannen göra om det inte finns alternativ? Då hoppar puckot Ulf Kristersson av omröstningen och gör arbetet för talmannen ännu jobbigare.

Det senare du skrev om att Annie Fjamåt Lööf skulle kunna bli statsminister kommer dock inte hända. S skulle aldrig gå med på det, och C skulle inte ens stödja M om M i sin tur håller dörren uppe för SD. Men trots att M har tofflan Ulf så kan jag inte se hur M skulle gå med på att ge bort statsministerposten till Fjamåt Lööf.
Citera
2021-07-05, 04:39
Medlem
jag ser mer och mer framför mig en regering som bara består av m + kd. Tror det blir utfallet.
Citera
2021-07-05, 04:41
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Det är ju det som jag menar. Det MÅSTE ske fyra omröstningar före ett extraval, så vad ska talmannen göra om det inte finns alternativ? Då hoppar puckot Ulf Kristersson av omröstningen och gör arbetet för talmannen ännu jobbigare.

Det senare du skrev om att Annie Fjamåt Lööf skulle kunna bli statsminister kommer dock inte hända. S skulle aldrig gå med på det, och C skulle inte ens stödja M om M i sin tur håller dörren uppe för SD. Men trots att M har tofflan Ulf så kan jag inte se hur M skulle gå med på att ge bort statsministerposten till Fjamåt Lööf.
Uffepuffe är ju också en hopplös idiot. Vem fan ska man luta sig emot?
Citera
2021-07-05, 04:44
Avslutad
Citat:
Tror nog alla politiker är lite överens om att de inte vill ha extraval så nära inpå det ordinarie valet. Så de sinkar och masar och fördröjer.
Citera
2021-07-05, 04:49
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemskeSven
Tror nog alla politiker är lite överens om att de inte vill ha extraval så nära inpå det ordinarie valet. Så de sinkar och masar och fördröjer.
Och tjänar skattepengar.
Citera
2021-07-05, 05:08
Medlem
rskworpbs avatar
Centern är verkligen desperata nu och inser tydligen att allt fler betraktar dem som trotsiga barnungar och försöker därför sig på en projektion:
Varför kan inte Löfven och Kristersson komma fram till hur vi ska leda landet? De är ju vuxna människor, säger Stihna Johansson Evertsson, ordförande för C i Kalmar län och fortsätter:

– Det är ingen lekskola, det är styra och leda ett land de ska göra. Vi ska inte behöva slösa 300–400 miljoner kronor på ett extraval.

------

– Det enklaste vore om Vänsterpartiet lät bli att fälla en budget i höst. Men man har signalerat att man vill vara delaktig och ha inflytande, och då blir det mer problematiskt, säger Magnus Larsson, Centerns ordförande i Blekinge.

Mats Gärd säger att en lösning vore om V kunde stå utanför budgeten och i stället få igenom sakpolitik i samtal med regeringen vid sidan av.

https://www.svd.se/c-toppar-s-och-m-maste-bete-sig-som-vuxna
Senast redigerad av rskworpb 2021-07-05 kl. 05:11.
Citera
2021-07-05, 05:13
Bannlyst
Citat:
Det enda seriösa i det här sammanhanget är att försöka få makten i det här läget, och vadå slösa bort en omröstning? Det är totalt fyra stycken. Vet du hur lång tid det kommer att ta om vi ska vänta på fyra omröstningar, särskilt när kandidaterna kan meddela precis i slutet att det inte finns stöd och hoppar av omröstningen? Vi kommer var nära valet 2022 om det fortsätter på det här sättet. Vad är det som förhindrar Löfven att i sista stund meddela talmannen att han inte har stöd när han inser att han inte kan samla majoritet. Det är just det dessa omröstningar är till för, för att dessa måste ske före ett extraval! Just nu är det alltså fortfarande fyra omröstningar som återstår innan det kan bli extraval. Ja sega ut det så mycket som möjligt för det är precis vad S vill vid det här laget. Om inte S kan bilda regering så hellre ingenting från deras perspektiv. Ulf vet dessutom inte med säkerhet vad varenda enskild riksdagsledamot skulle trycka på för knapp, så det hade åtminstone varit värt ett försök från hans perspektiv, och återigen det är det omröstningarna är till för. Att SE om det går, annars behövs det bara EN omröstning, inte FYRA.

Det kommer inte ta mer än några veckor, för det har talmannen sagt.
Om Löfven inte får ihop det så går bollen över till Kristersson och då blir det omröstning i riksdagen vare sig han vill lr inte och så kommer det rulla på 4 ggr i snabb takt.
Citera
2021-07-05, 05:31
Medlem
Citat:
Varför fegade Kristersson ur då? Är det inte i hans intresse att vi får ett extraval om inte han kan bli vald som statsminister? Är det något uppenbart som jag missar här? Annars är han ju totalt efterbliven som inte genomförde omröstningen så att vi kommer ett steg närmare ett extraval.
Jag tyckte också att han var feg som inte vågade testa, kan ju finnas några i andra partier som tröttnat på S,C och inte skulle lyda sina ledare.
Men sen när jag tänkt lite på saken så tror jag mer att det var en taktisk manöver, han vill inte gå ut först helt enkelt utan överlåter det åt Löfven får Löfven ihop det i första rundan fine då får han styra sista året får han inte ihop det har Ulf ett bättre slagläge ju närmare man kommer fjärde omgången ju mer desperata blir allihop att undvika ett nyval kan vara det som behövs för den stora nejsägaren äntligen ska fatta att hon inte kan säga nej till båda sidor samtidigt utan är tvungen att välja mellan pest och kolera som alla vi andra får göra.
Citera
2021-07-05, 05:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Det kommer inte ta mer än några veckor, för det har talmannen sagt.
Om Löfven inte får ihop det så går bollen över till Kristersson och då blir det omröstning i riksdagen vare sig han vill lr inte och så kommer det rulla på 4 ggr i snabb takt.
Ja precis han deklarerade tidigt att det inte skulle bli som senast utan nu ska det ske snabbt med en omröstning i veckan med en eventuell möjlighet att skjuta fram det ett par dagar om förhandlingar går framåt.
Citera
2021-07-05, 05:49
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.

Tycker nästan synd om talmannen då båda alternativen är dåliga, Löfven och Kristersson. Som jag ser det ligger inte något alternativ på bordet som är regeringsdugligt. Det talmannen behöver är garantier att både budget och statsministernomineringarna går igenom. I teorin kan talmannen nominera vem han vill då det inte finns något vettigt alternativ, soppan kan mycket väl sluta med att Annie Lööf blir statsminister.

Annie Lööf var Svenskt Näringslivs kandidat till statsministerposten i valet 2018, det var därför hon bjöds in till Bilderbergsmötet innan valet. SN satsade på Annie Lööf, därför hon gick deras ärenden, att privatisera hela den offentliga sektorn. Idag har Annie Lööf tappat stödet från SN, och därför kommer hon inte på tal som statsministerkandidat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in