2021-07-05, 03:22
Medlem
symg5js avatar
Vilket område i Göteborg är minst kriminalitet i? Minst orten lekande snorungar...
Senast redigerad av symg5j 2021-07-05 kl. 03:29.
Citera
2021-07-05, 03:41
Medlem
Polackfans avatar
Mycket bra fråga. Det här kommer bli intressant se om man kan enas om något område
Jag slänger lite slarvigt till med Linné och Haga. Nilssonsberg kanske? Änggården?
(Bott i Götet sedan 91)
Citera
2021-07-05, 04:10
Moderator
Lapapps avatar
Funderade ett tag på att åka till vår västra pärla, men blev inte av (än i alla fall). Askim, Hovås, Långedrag och Fiskebäck var platser jag fått rekommenderade som ändå låg närmare staden. Finns klart många fler om man tycker det är kul att pendla.
Citera
2021-07-05, 04:24
Medlem
Ängården, bildal samt Ö:Arna
Senast redigerad av Kentarious 2021-07-05 kl. 04:26.
Citera
2021-07-05, 05:30
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av symg5j
Vilket område i Göteborg är minst kriminalitet i? Minst orten lekande snorungar...

(FB) Bostadsorter och områden
Citera
2021-07-05, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polackfan
Mycket bra fråga. Det här kommer bli intressant se om man kan enas om något område
Jag slänger lite slarvigt till med Linné och Haga. Nilssonsberg kanske? Änggården?
(Bott i Götet sedan 91)

Du vet att Linne och Haga är helt laglöst på kvällar och nätter? Det är massor med rån och misshandel där, och då skall vi komma ihåg att många ändå försöker skydda sig genom undvika vissa gator osv

Änggården är tryggt, men det är mängder av stölder där på nätterna från trädgårdarna.

Jag skulle säga Eriksberg, delar av majorna, långedrag, Askim. Fast en sak- det finns inga riktigt trygga områden någonstans längre i sverige
Citera
2021-07-05, 08:13
Medlem
Örgryte är väl ok?
Annars om du kan ta dig lite utanför så finns det fina ställen.
Citera
2021-07-05, 09:11
Medlem
Polackfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
Du vet att Linne och Haga är helt laglöst på kvällar och nätter? Det är massor med rån och misshandel där, och då skall vi komma ihåg att många ändå försöker skydda sig genom undvika vissa gator osv

Änggården är tryggt, men det är mängder av stölder där på nätterna från trädgårdarna.

Jag skulle säga Eriksberg, delar av majorna, långedrag, Askim. Fast en sak- det finns inga riktigt trygga områden någonstans längre i sverige

Jag är medveten om Linné/Haga. Det var därför det var lite slarvigt hystat från min sida

Ja Änggården och Erikberg kan vara goda kandidater, fast dagtid. Frågan är om det finns något fredat område kvar i Göteborg, som gäller dygnet runt? Kanske vissa nyare byggda gated communities? Som i Masthugget vid foten av Stigbergsliden eller vissa delar av Eriksberg. Men då är ens trygghet låst till ett "inspärrat/avspärrat" område. Typ frihet men ändå inte.

Hu jedamig
Citera
2021-07-05, 10:10
Medlem
goofers avatar
Hela centrala Göteborg är ju helt infisterat med negrer.
Vart man än går ser man hela tiden negrer, framförallt i de centrala delarna och ohyran har spridit sig i hela Göteborg.

Upplever inte alls samma i Malmö och Stockholm där är det mer "blattefierat"

Varför så mycket negrer i Göteborg och vem tänker ens tanken att bo där?
Citera
2021-07-05, 11:14
Medlem
Askim och skår (i örgryte). Örgryte är en stor stadsdel era nötter, den sträcker sig från kallebäck hela vägen till kålltorp och redbergsplatsen för fan. Hela örgryte är inte direkt underbart.
Citera
2021-07-05, 13:26
Medlem
Jag skulle säga Säve av de mer kända namnen. Ju mer lantligt desto säkrare.
Citera
2021-07-05, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Hela centrala Göteborg är ju helt infisterat med negrer.
Vart man än går ser man hela tiden negrer, framförallt i de centrala delarna och ohyran har spridit sig i hela Göteborg.

Upplever inte alls samma i Malmö och Stockholm där är det mer "blattefierat"

Varför så mycket negrer i Göteborg och vem tänker ens tanken att bo där?

Jag bor helt centralt i Göteborg. I normalfallet har jag inga som helst problem med något klientel. Ett undantag är sena resor med kollektivtrafiken speciellt spårvagnarna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in