2021-07-04, 22:59
Medlem
bl1nks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Jag hör att du håller med mig om att väljarna borde få ett nytt val nu eftersom det som utlovades innan förra valet visade sig vara falskt.

och det kommer vart 4:e år. Snart 2022.
Citera
2021-07-04, 23:01
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
och det kommer vart 4:e år. Snart 2022.

Ja men det borde ha kommit direkt efter valet 2018 eftersom folket inte fick rätt beslutsunderlag från partierna.
Citera
2021-07-04, 23:13
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Hur lyder uttrycket nu... Customers don't want a 2,5 inches drill, they want a 2,5 inches hole. Väljarna vill inte ha en stabil regering och riksdag, de vill ha en regering och riksdag som representerar deras vilja. Stabiliteten har bara ett värde om det andra är uppfyllt.

Att till vilket pris som helst undvika ett extra val är inte politikernas uppgift. De misstolkar dock väljarnas vilja med avsikt av helt egoistiska skäl.
Citera
2021-07-04, 23:14
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Hmm okej, jag antar att borgarna (förutom C) börjar bli desperata efter att bilda regering och äntligen insett att SD verkligen krävs för att kunna göra det. Så borgarna knuffar helt enkelt fram KD som står SD närmast för att sköta flörtandet, och agera som en mellanhand mellan borgerligheten och SD. Det finns en kraftig majoritets stöd bland KD-folk att samarbeta med SD, så det är inte så kontroversiellt. Å andra sidan skulle L-folk skita på sig om Sabuni agerade som Ebba.

L känns verkligen som ett instabilt och dysfunktionellt parti. När som helst kan Sabuni bytas ut och då lär vi få en ny Annie Lööf som partiledare där, och då är det adjöss med en borgerlig regering, såtillvida inte M+KD+SD får egen majoritet tillsammans.
Både M och KD är helt beroende av SD. SD är å sin sida vana att stå ensamt, även fast de givetvis vill in i värmen. Dock har partiet en lång historia av att stå vid sitt ord till sina väljare, och senast jag kollade lät det;
Vi kommer inte att sälja oss billigt.
Vi kommer att kräva nettominus på invandringsvolymerna.
Sverigedemokraterna är en garant för att inte borgarna ska skära i välfärden.

L är stabila i sin naivitet, globalism och sitt godhetssignalerande.
Citera
2021-07-04, 23:15
Medlem
Jag äcklas inte längre bara av svetsloppan utan dessutom av alla dessa människor som fortfarande hyllar honom. Säg en enda sak han har gjort för Sverige som är värd att hylla? Nej, just det!
Citera
2021-07-04, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Ja men det borde ha kommit direkt efter valet 2018 eftersom folket inte fick rätt beslutsunderlag från partierna.

Damberg tyckte det skulle vara nyval om M och KD svek sina löften att inte samarbeta med SD, medan han inte tycker att det behövs nyval eftersom C svikit sitt löfte om att inte släppa fram en S-regering. Av någon anledning.
Citera
2021-07-04, 23:19
Medlem
Till Jimmie o Ebba !

SD är ÄNTLIGEN med i leken på riktigt slut med tja mjaaa kanske...

Nu jävlar blir det något stort av det samarbete

Kämpa !
Citera
2021-07-04, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Hur lyder uttrycket nu... Customers don't want a 2,5 inches drill, they want a 2,5 inches hole. Väljarna vill inte ha en stabil regering och riksdag, de vill ha en regering och riksdag som representerar deras vilja. Stabiliteten har bara ett värde om det andra är uppfyllt.

Att till vilket pris som helst undvika ett extra val är inte politikernas uppgift. De misstolkar dock väljarnas vilja med avsikt av helt egoistiska skäl.

1/4 inch hole... annars var det helt rätt.
Citera
2021-07-04, 23:21
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Både M och KD är helt beroende av SD. SD är å sin sida vana att stå ensamt, även fast de givetvis vill in i värmen. Dock har partiet en lång historia av att stå vid sitt ord till sina väljare, och senast jag kollade lät det;
Vi kommer inte att sälja oss billigt.
Vi kommer att kräva nettominus på invandringsvolymerna.
Sverigedemokraterna är en garant för att inte borgarna ska skära i välfärden.

L är stabila i sin naivitet, globalism och sitt godhetssignalerande.
Samtidigt är det ju väldigt lätt att "hålla ord" i opposition när man har haft noll inflytande och aldrig tvingats kompromissa.
Citera
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Ingen Stenevi på agenda iaf, fått "förhinder"
förhindret tror jag utgjordes av Åkessons deltagande - inget skäl gavs heller till SVT

Tycker det är märkligt att det i våra högteknologiska tidevarv ska hänga på att riksdagens ledamöter personligt kan närvara i riksdagen för att få till en rättvisande omröstning. Vad med om ledamöter drabbas av en covid19-infektion? Borde ju gå att lösa med internetinloggning eller fullmakter, eller att partier röstar istället för ledamöter.
Citera
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenPP
Damberg tyckte det skulle vara nyval om M och KD svek sina löften att inte samarbeta med SD, medan han inte tycker att det behövs nyval eftersom C svikit sitt löfte om att inte släppa fram en S-regering. Av någon anledning.

Kanske borde det automatiskt bli extra val om t.ex. 55% av väljarna kräver det?
Citera
2021-07-04, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Jag äcklas inte längre bara av svetsloppan utan dessutom av alla dessa människor som fortfarande hyllar honom. Säg en enda sak han har gjort för Sverige som är värd att hylla? Nej, just det!

Han har både sagt att Christer Pettersson och Stig Engström är Olof Palmes mördare. Det är väl en bra prestation i mördarjakten. Kan svenska folket begära mer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in