2021-07-04, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Att V vill se Löfvén som statsminister är väl ingen nyhet?

”Vill” är en definitionsfråga.. :-)

Jag tror precis som någon annan påpekat här inne, att Dadgostar satsar stenhårt på att V (på sikt) skall bli större och rentav ta över som det enda riktiga vänsteralternativet, efter att S har svikit så många av sina väljare under många år osv. Så V ska bli nya sossarna liksom. Tror nån kommentator på tv sa det idag med, i relation till bl.a. att Dadgostar ofta nu citerat gamla klassiska sossar.

Ett bättre uttryck än ”vill” är att V nog kommer att tolerera S, för ett tag. Så länge de inte gör något extremt dumt. (Som marknadshyrorna).
Citera
2021-07-04, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Det gör jag inte men hade inte ändrat mig pga dina råd iaf
Ok då vet alla.
Citera
2021-07-04, 21:27
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
”Vill” är en definitionsfråga.. :-)

Jag tror precis som någon annan påpekat här inne, att Dadgostar satsar stenhårt på att V (på sikt) skall bli större och rentav ta över som det enda riktiga vänsteralternativet, efter att S har svikit så många av sina väljare under många år osv. Så V ska bli nya sossarna liksom. Tror nån kommentator på tv sa det idag med, i relation till bl.a. att Dadgostar ofta nu citerat gamla klassiska sossar.

Ett bättre uttryck än ”vill” är att V nog kommer att tolerera S, för ett tag. Så länge de inte gör något extremt dumt. (Som marknadshyrorna).
Jo, jag kan delvis hålla med. Dock är det i dagsläget Stefan Löfvén som är V's statsministerkandidat.
Citera
2021-07-04, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shermz
Ok då vet alla.

Skönt höra du tagit intryck
Citera
2021-07-04, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jo, jag kan delvis hålla med. Dock är det i dagsläget Stefan Löfvén som är V's statsministerkandidat.

Absolut, så är det ju!
Citera
2021-07-04, 21:35
Moderator
Tinuviels avatar
Tydligt besked från Dadgostar i Agenda att Vänsterpartiet inte kommer rösta för en socialdemokratisk budget om de inte är med i förhandlingarna.

Frågan är hur ansvarsfullt det är att rösta ja till honom som statsminister om man vet att han inte sedan kommer kunna få igenom en budget. Att ett ja idag leder till ny kris imorgon.
Citera
2021-07-04, 21:36
Medlem
WailingJohns avatar
Jösses vad dålig Nooshi är i Agenda nu. "Nämen låt mig vara tydlig [...] Jag är för demokrati".
Citera
2021-07-04, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Tydligt besked från Dadgostar i Agenda att Vänsterpartiet inte kommer rösta för en socialdemokratisk budget om de inte är med i förhandlingarna.

Frågan är hur ansvarsfullt det är att rösta ja till honom som statsminister om man vet att han inte sedan kommer kunna få igenom en budget. Att ett ja idag leder till ny kris imorgon.
Ja varför inte villkora detta av V innan statsministerröstningen?
Citera
2021-07-04, 21:42
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ja varför inte villkora detta av V innan statsministerröstningen?
De tycker väl att de i nuläget drivit igenom sin poäng - att de inte är en dörrmatta och överlåter nu åt den statsministerkandidat de anser lämplig att se till att trixa igenom den där budgeten på något sätt.
Citera
2021-07-04, 21:44
Medlem
Citat:
Vilken förslag tänker du på?

Citat:
Tänker inte leta upp dem till dig men kolla på deras sida så ser du säkert, samt följ deras talesperson för frågorna

Citat:
Det är det här jag menar, de har inte ändrat någon position.

Citat:
ok, om du säger det så

Visst M har ändrat sin retorik, men Shermz har ändå en poäng här. Vi snackar om en partiledare som satt med i Reinfeldts katastrof-styre under åtta år och hejade på "öppna era hjärtan"-idiotin. Bra att de åtminstone pratar, men prat är just prat. Det är faktiskt upp till bevis, och jag hoppas inte att allt för många kommer att stödrösta på KD på grund av deras snack om hårdare tag osv. De sju partierna inklusive M och KD förtjänar inget förtroende i invandringsfrågan från väljare. Absolut tidigast när de är i regeringsställning, samarbetar med SD, och har åtminstone stoppat invandringen, då kaaanske. Personligen kommer jag aldrig någonsin att lita på M eller KD efter all skit de har gjort.
Citera
2021-07-04, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel

Av vad V tidigare sagt så har jag uttolkat att de till stor del lägger resten på S och C - dvs, ungefär: De som röstar för eller gult för S/Löfven, behöver ju också tänka på hur det ska bli med budgeten, att den kan gå igenom osv.

Det kan vid en första anblick verka ansvarslöst, men det är inte det - för V har varit mycket mycket tydliga med hur de ställer sig. De har basunerat ut från hustaken att de avser inte rösta för en budget, om de ej får vara med med minsta inflytande i den. Det framstår som hyfsat rimligt ändå, gentemot deras väljare.

Det mest orimliga är om inte S och C svarar på det öht - de är skyldiga väljarna ett svar, kan jag tycka. Om S och C begraver den frågan och är tysta, så begår de samma kardinalfel som med JÖKen - V varnar - men de lyssnar inte…. Så ser jag det iaf. Jag gillar ärlighet. :-)
Citera
2021-07-04, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Visst M har ändrat sin retorik, men Shermz har ändå en poäng här. Vi snackar om en partiledare som satt med i Reinfeldts katastrof-styre under åtta år och hejade på "öppna era hjärtan"-idiotin. Bra att de åtminstone pratar, men prat är just prat. Det är faktiskt upp till bevis, och jag hoppas inte att allt för många kommer att stödrösta på KD på grund av deras snack om hårdare tag osv. De sju partierna inklusive M och KD förtjänar inget förtroende i invandringsfrågan från väljare. Absolut tidigast när de är i regeringsställning, samarbetar med SD, och har åtminstone stoppat invandringen, då kaaanske. Personligen kommer jag aldrig någonsin att lita på M eller KD efter all skit de har gjort.
Ja och det är bara ett sätt att ta väljare från SD med dom här utspelen KD M har ibland. Går absolut inte att lita på dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in