2021-07-04, 17:01
Medlem
Darentekappes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darebuilder
Sertralin va mycket mildare men tog också bort känslorna på något sätt, har tagit voxra och det var nog den värsta att sätta in iallafall den passade inte mig alls! Tror venlafaxin på 300mg högsta dosen har gjort mig mest "farlig" då jag verkligen inte bryr mig om nått... helt stört har fan inga känslor till världen eller nått, är som en demon asså.

Jo det är ju vanligare än vad man tror, sen blandar man alkohol så slår det fan slint direkt asså 2 öl så är man odödlig.. tycker det är fel av Sverige att skriva ut dessa sjuka mediciner som gör en helt iskall. Har tagit det här med vården också men dom skiter i det, dom tycker det är bättre än att jag har ständig ångest/deprimerad istället men då har jag ju känslor iallafall, och känslor är ju en del av människan för att kunna föröka sig och bry sig om folk.
Du har så rätt i det du säger om både sertralin och venlafaxin. Stämmer med mina egna erfarenheter. Man betalar verkligen ett "högt pris", i form av att ens känsloliv planar av, blir mer torftigt. Svårt att gråta. Avtrubbad delvis. Men : det är skönt att slippa depressioner och svårare ångest. Men jag tror, att man ofta kan sänka dosen, med åren. I alla fall när miljön man vistas i är hyfsat stabil. Så är det för mig nu. Låg dos = färre biverkningar, men ändå ett stöd. Mår man sämre en tid, är det bara att höja dos. Jag har hört talas om att "brintellix" ska fungera bättre än andra antidepp.
Citera
2021-07-04, 17:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Darentekappe
Du har så rätt i det du säger om både sertralin och venlafaxin. Stämmer med mina egna erfarenheter. Man betalar verkligen ett "högt pris", i form av att ens känsloliv planar av, blir mer torftigt. Svårt att gråta. Avtrubbad delvis. Men : det är skönt att slippa depressioner och svårare ångest. Men jag tror, att man ofta kan sänka dosen, med åren. I alla fall när miljön man vistas i är hyfsat stabil. Så är det för mig nu. Låg dos = färre biverkningar, men ändå ett stöd. Mår man sämre en tid, är det bara att höja dos. Jag har hört talas om att "brintellix" ska fungera bättre än andra antidepp.

ah exakt, man ska nog sänka dosen men dom vill inte det "sålänge jag mår bra på den här dosen så ska jag hålla mig till den" och det du säger med att gråta, jag kan inte gråta inte ALLS min mormor dog, på begravningen va inte ens berörd inga känslor alls när alla andra satt och stört böla. sjukt e de.
Citera
2021-07-04, 17:14
Medlem
mfmxs avatar
Citat:
Fick lösa taxi för 1200...
Nästa gång ta inte med alla tabletter när du åker eller få en liten förpackning utskriven från en nätläkare.
Citera
2021-07-04, 17:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mfmx
Nästa gång ta inte med alla tabletter när du åker eller få en liten förpackning utskriven från en nätläkare.

Får dos påsar av någon konstig anledning... så tog med mig resterande av rullen skulle va kvar där tills nästa uttag, men blev inte så fick akut hinder. Men absolut det är klart, aldrig mer nu asså va utan.
Citera
2021-07-04, 17:21
Medlem
Darentekappes avatar
Citat:
ah exakt, man ska nog sänka dosen men dom vill inte det "sålänge jag mår bra på den här dosen så ska jag hålla mig till den" och det du säger med att gråta, jag kan inte gråta inte ALLS min mormor dog, på begravningen va inte ens berörd inga känslor alls när alla andra satt och stört böla. sjukt e de.
Ja, det är sjukt att man ska behöva "bli mindre mänsklig" med medicin, för att slippa depressioner. Man gör det man måste, helt enkelt, för att klara av sitt liv på bästa sätt.
Citera
2021-07-04, 17:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Darentekappe
Ja, det är sjukt att man ska behöva "bli mindre mänsklig" med medicin, för att slippa depressioner. Man gör det man måste, helt enkelt, för att klara av sitt liv på bästa sätt.

Japp men man vill ju inte sitta livstiden pga medicin direkt... sjukt e de, men som tur är att man har kontroll annars hade man ju spårat.
Citera
2021-07-04, 17:57
Medlem
neuron-drones avatar
Bra det löste sig. Man kraschar extremt fort mentalt utan venlafaxin, väldigt extrem AT som kostat många människoliv.
Citera
2021-07-04, 18:24
Medlem
Och folk hävdar att dessa piller inte är beroendeframkallande
Abstinens deluxe.
Citera
2021-07-04, 18:40
Medlem
avsmakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
Och folk hävdar att dessa piller inte är beroendeframkallande
Abstinens deluxe.
Hur jävla korrupt är läkemedelsindustrin och deras forskning egentligen när dom kommer fram till sån här bs?

SSRI är värre att kliva av än många droger. Jag ser det som "knark" av smutsig sort. SSRI borde förbjudas. Har inte gjort någon glad.
Citera
2021-07-04, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avsmaken
Hur jävla korrupt är läkemedelsindustrin och deras forskning egentligen när dom kommer fram till sån här bs?

SSRI är värre att kliva av än många droger. Jag ser det som "knark" av smutsig sort. SSRI borde förbjudas. Har inte gjort någon glad.

Det är vidrigt faktiskt. Vissa blir iofs fejkglada i och med att de döver känslor. Man kan inte vara deprimerad om man är en robot. Med tiden får man dock ingen livskvalitet och det är nästan omöjligt att sluta och bli återställd. Därför fortsätter folk tugga skiten livet ut och stora pharma sitter på sina miljarder och skrattar.
Citera
2021-07-04, 20:14
Medlem
Port-charlottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Bra det löste sig. Man kraschar extremt fort mentalt utan venlafaxin, väldigt extrem AT som kostat många människoliv.
Kostat många människoliv? På sin höjd får man ångest ,ts stressade upp sig själv och fick ångest av att hon inte tagit sin medicin. Jag tog fel medicin engång och var utan venlafaxin i 4a dygn , fick brainzapps,det var inte värre än så
Citera
2021-07-04, 20:19
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Port-charlotte
Kostat många människoliv? På sin höjd får man ångest ,ts stressade upp sig själv och fick ångest av att hon inte tagit sin medicin. Jag tog fel medicin engång och var utan venlafaxin i 4a dygn , fick brainzapps,det var inte värre än så

Alltså, man blir varnad för att sluta abrupt. Vissa har inte den turen du hade. Har också varit utan i fyra dagar, nästan värsta dagarna i mitt liv. Läkaren berättade att folk har tagit livet av sig för att de trott att AT:n var en sjukdom som aldrig skulle gå över.

Men visst... helt ofarligt.

Förutom att det är en av de värsta medicinerna att sluta med. Det innebär inte att alla drabbas, folk kan reagera olika. Men du tror väl alla är som du, lika lång som du med. Väger samma. Samma hårfärg. Japp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in