2021-07-04, 16:16
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Vad är det i orden "antal per år" som du inte förstod?

Om det sedan blir en ökning eller minskning av dem som uppehåller sig i Sverige (inte samma sak) beror på i vilken utsträckning de som tidigare år fått TUT reser hem eller flyttar till andra länder.

Vad är det med att L vill öka antalet flyktingar i Sverige du inte förstod?
Detta vill L göra trots att det är helt uppenbart att vi har alldeles för många redan idag.
Citera
2021-07-04, 16:16
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zapohd
All rösträkning är Offentlig om du är så misstänksam så gå ned till en vallokal och se hur det går till vid nästa val. Du kan ju även passa på att filma och lägga ut en livestream när du gör detta.

Personligen tror jag att valfusk är oundvikligt oavsett vilket land du tittar på.
Tyvärr finns det individer som är villiga att första den demokratiska processen för att få igenom sin vilja.

Nu tror jag inte att fusket är omfattande, i alla fall inte vad det gäller Sverige.
Det fusk som faktiskt sker, genomförs av diverse felknullade aktivister som saknar begåvningsförmågor att inser konsekvenserna av sitt beteende.

Det enda sättet att undvika fusk är via datoriserad röstning baserad på open source code där du som person är registrerad med rösten som du skickade. Detta går att göra via diverse "double/triple-blind" förfaranden som gör att endast du kan se vad du har röstat på.
Med den kollen blir det mer eller mindre omöjligt att fuska.
Citera
2021-07-04, 16:19
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
S har inte heller något tak på migration, alla som har asylskäl på rätt grunder kommer att få det.
Jag tror att C menar att de som kommer hit får klara sig själva i mesta mån.
Söka bostad själv, och skaffa arbete. Men då är det inte asyl de menar.
Asyl är väl någon slags rättighet

Nej C stödde senaste asyllagen som gör det möjligt att sippa försörjningskravet vid anhöriginvandring. C är inte liberala någonstans; de vill ha skattefinansierade bidrag till de grupper som de prioriterar; migranter, jordbrukare och glesbygden. Samt åt alla som EU bestämmer skall ha skattebidrag för de vill ju vara med i den stora bidragsorganisationen som bara går ut på att omfördela skattemedel från medlemsländerna till de EU vill ge pengar till.
Citera
2021-07-04, 16:19
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Personligen tror jag att valfusk är oundvikligt oavsett vilket land du tittar på.
Tyvärr finns det individer som är villiga att första den demokratiska processen för att få igenom sin vilja.

Nu tror jag inte att fusket är omfattande, i alla fall inte vad det gäller Sverige.
Det fusk som faktiskt sker, genomförs av diverse felknullade aktivister som saknar begåvningsförmågor att inser konsekvenserna av sitt beteende.

Det enda sättet att undvika fusk är via datoriserad röstning baserad på open source code där du som person är registrerad med rösten som du skickade. Detta går att göra via diverse "double/triple-blind" förfaranden som gör att endast du kan se vad du har röstat på.

Det skulle vara intressant med ett digitalt val där människor inte kan fuska och se hur mycket det valresultatet avviker. De som gynnas av fusket kommer däremot aldrig acceptera ett digitalt system.
Citera
2021-07-04, 16:20
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Vad är det med att L vill öka antalet flyktingar i Sverige du inte förstod?
Detta vill L göra trots att det är helt uppenbart att vi har alldeles för många redan idag.

Jag kan ju inte ta ansvar för dina fantasier utan bara för vad jag själv skrev. Alltså att L inte vill öka flyktingmottagandet (antalet per år). Om det sedan blir nettoinvandring eller nettoutvandring beror på andra faktorer.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Vad är det i orden "antalet per år" som du inte förstod?

Om det sedan blir en ökning eller minskning av dem som uppehåller sig i Sverige (inte samma sak) beror på i vilken utsträckning de som tidigare år fått TUT reser hem eller flyttar till andra länder.
Ni är naiva. Just därför blir det ingen kompromiss om invandringsfrågan. Tror du att vi alla gått genom eld och vatten för att nu vika oss för L?

Vik hädan! 😘
https://youtu.be/0UHNwrrgyUg
Citera
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Framför allt regeringen har ju hårdnackat kört EU-spåret. Detta för att slippa diskutera frågan.

Ja, det var väl Ylva som skulle genomföra det i EU. Löfven är kanske inte efterbliven, men han försöker verkligen att ge det intrycket.

Jag har svårt att föreställa mig någon värre pajas än Löfven som partiledare för S, jag ogillade Mona starkt och Juholt mindre starkt, men skulle idag välja vem som helst av dem före Löfven.

Därför vore det ganska skönt att äntligen kunna bli av med Löfven som statsminister, och då röstade jag ändå på S varje gång Göran Persson ställde upp (alltså inte den gången vi ovetandes skulle rösta på Mona)

Jag lyssnade tio sekunder på Löfven för nån vecka sedan, har inte gjort det på flera år före det och han lät faktiskt inte lika efterbliven då som tidigare, men hans politik blir ju inte bättre för att han numera lyckas uttala flera meningar i sträck...
Citera
2021-07-04, 16:23
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Jag kan ju inte ta ansvar för dina fantasier utan bara för vad jag själv skrev. Alltså att L inte vill öka flyktingmottagandet (antalet per år). Om det sedan blir nettoinvandring eller nettoutvandring beror på andra faktorer.

Nu invände du emot det jag skrev och det är att L accepterar en ökad mängd flyktingar i Sverige trots att situationen är helt ohanterlig redan idag.
Citera
2021-07-04, 16:25
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
L förespråkar inte ökad flyktinginvandring till Sverige, men vill att andra EU-länder i stället ska ta sitt ansvar. I praktiken handlar detta om att man vill att även Polen, Ungern m.fl. ska ta emot flyktingar. En i mina ögon orealistisk målsättning.

Andra länder har inget ansvar för att ta migranter som flyttar till Sverige. En extremt totalitär inställning att vilja bestämma vad andra länder skall göra. Det är ju imperialism. L-partister borde få inreseförbud till de länder de vill påtvinga sina migranter. Omstörtande verksamhet, utländsk politisk påverkan. Livsfarligt parti, de vill inte bara förstöra Sverige utan även andra länder! Det är mycket viktigt att M/KD/SD får egen majoritet så att vi kan ställa L i C-skrubben.
Citera
2021-07-04, 16:25
Medlem
Citat:
Jag är inte säker på att Kakabaveh är tokigare än V. Hon ville ha krafttag mot hedersförtrycket, vilket V vägrade av identitetspolitiska skäl.

Inte heller S kommer att frivilligt ta i den heta potatisen, inte heller tror jag att de, när det verkligen gäller, kommer att släppa igenom ett förbud mot religiösa friskolor. Det skulle göra deras religiösa fraktion, Tro och Samhälle (f d Broderskaparna), upprörda. De har satsat en hel del på att göra små överenskommelser med muslimska företrädare. De bytte t o m namn på förbundet för att muslimerna skulle känna sig välkomna.

Inte heller de etniskt svenska S-väljarna inom LO-kollektivet är nog, när de väl tänker efter, allt för pigga på att förbjuda religiösa friskolor eftersom det skulle innebära att flyktingbarnen skulle behöva gå i samma skolor som deras egna barn.

Som svensk vill man nog snart ha en skola med unisexomklädningsrum i gympan, fläsk på menyn fem dagar i veckan och obligatorisk sexualundervisning och obligatoriska blot till Freja på fredagar.
Citera
2021-07-04, 16:26
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Ni är naiva. Just därför blir det ingen kompromiss om invandringsfrågan. Tror du att vi alla gått genom eld och vatten för att nu vika oss för L?

Kompromissat har ju de fyra blågula partierna redan gjort i det migrationspolitiska utspelet. En bra grund för fortsatta diskussioner.
Citera
2021-07-04, 16:27
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad

Jag får väl säga att jag i dagsläget nog skulle föredra ett centralt register där det skulle stå hur varje person röstat i alla val, alltså ta bort valhemligheten. Jag vet ju inte hur bra/dåligt det skulle gå, men då skulle alla kunna se om det stod rätt på en själv, och alla skulle kunna ladda ner hela registret och själv kontrollräkna siffrorna på sin egen dator...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in