2021-07-04, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ravenwaves
Hur menar du att hon skulle ha råd att betala på ett billån när hon har en hyra på 12000 och bara har CSN som inkomst?
Hon lär väl ha lite andra utgifter också förutom hyran, typ hemförsäkring, mobilräkning, försäkringar på barnen osv.
Då räcker liksom inte att CSN lån speciellt långt, eller hur mycket tror du att man får från CSN?

Inte bara CSN. Som jag skrev så fick hon även underhållsbidrag m.m. Sen var det också som så att hon flyttade från lägenheten i april, vilket i sin tur gjorde att hon inte behövde betala för denna hyra utan kunde säkert lägga en del på exempelvis billån, kan jag tänka mig.
2021-07-04, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ravenwaves
Hur menar du att hon skulle ha råd att betala på ett billån när hon har en hyra på 12000 och bara har CSN som inkomst?
Hon lär väl ha lite andra utgifter också förutom hyran, typ hemförsäkring, mobilräkning, försäkringar på barnen osv.
Då räcker liksom inte att CSN lån speciellt långt, eller hur mycket tror du att man får från CSN?

Som ensamstående mamma får hon ju många olika bidrag. Barnbidrag med flerbarnrnstillägg, underhållsbidrag, bostadsbidrag. Så hon hade betydligt mer än 12.000/ månad. Skulle gissa på nånstans runt 26.000.
2021-07-04, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stil 1
Som ensamstående mamma får hon ju många olika bidrag. Barnbidrag med flerbarnrnstillägg, underhållsbidrag, bostadsbidrag. Så hon hade betydligt mer än 12.000/ månad. Skulle gissa på nånstans runt 26.000.
Ang det jag fetat:
Som jag tolkat uppgifter i tråden har LB fyra/flera barn men har inte juridisk vårdnad gällande något av barnen. Alltså inte ens delad vårdnad.
Så varför i all sin dar skulle LB uppbära bidrag/stöd för barnen?
2021-07-04, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ang det jag fetat:
Som jag tolkat uppgifter i tråden har LB fyra/flera barn men har inte juridisk vårdnad gällande något av barnen. Alltså inte ens delad vårdnad.
Så varför i all sin dar skulle LB uppbära bidrag/stöd för barnen?

Många uppgifter är lite felaktiga. L hade full vårdnad av 2 av sina barn och de andra 2 hade hon delad med ex. Som jag sagt tidigare, något måste ha hänt den senaste månaden eftersom hon tycks ha mått dåligt. Men fram tills dess hade hon vårdnaden som jag påtalat.
Så fram tills dess har hon absolut varit berättigad dessa olika bidrag, utan tvekan. Och som man också sagt, sedan ungefär mitten av april behövde hon ej betala för den lägenheten hon hade i Farsta, vilket då gör att hon hade pengar över. Så att hon betalade av på billån är ganska troligt måste jag få säga.
2021-07-04, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Många uppgifter är lite felaktiga. L hade full vårdnad av 2 av sina barn och de andra 2 hade hon delad med ex. Som jag sagt tidigare, något måste ha hänt den senaste månaden eftersom hon tycks ha mått dåligt. Men fram tills dess hade hon vårdnaden som jag påtalat.
Så fram tills dess har hon absolut varit berättigad dessa olika bidrag, utan tvekan. Och som man också sagt, sedan ungefär mitten av april behövde hon ej betala för den lägenheten hon hade i Farsta, vilket då gör att hon hade pengar över. Så att hon betalade av på billån är ganska troligt måste jag få säga.
Så, du vet inte alls, utan du tror...
Hon har inte haft en egen lägenhet, utan ständigt sökt nya tillfälliga lösningar.
Sen blev det uppenbarligen inte som hon hade planerat, att bo med E.
Faktum är att E ang att det bästa för honom och hans barn var att flytta, huset låg ute till försäljning.
Varför tror du att han kände att han var tvungen att flytta för att slippa Ly*ia?
2021-07-04, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Ok, tack för klargörande ang vårdnaden.

Så du menar att det är lögn det som postats här i tråden om att LB inte hade nånsomhelst vårdnad rörande sina fyra?/många barn?
Jag begär inte att du skall svara på min fråga om vem som skulle ha nåt att vinna på att sprida den sortens osanning, fast det vore intressant om du har nån teori att presentera.

Ang det jag fetat:
Varför skulle det ha varit just nåt som hänt den senaste månaden som lett fram till ett dåligt mående hos LB? Ett så dåligt mående så att en skjutning av sin tidigare kärlek/relation skulle ha blivit "nödvändig"?

En helt annan sak: Jag blir inte riktigt klok på varför du återkommer till frågan om LB:s förmåga att betala av billån. Har just frågan om att betala bil varit uppe till debatt?

Det har iofs påpekats att EF tillhandahållit fordon för LB att utnyttja, av pur generositet får man väl då förmoda, många män är ju trots allt generösa och utan att ha fula baktankar.
Vad är det för bil som LB nu -än så länge- står som ägare till, vet du det?
2021-07-04, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Så, du vet inte alls, utan du tror...
Hon har inte haft en egen lägenhet, utan ständigt sökt nya tillfälliga lösningar.
Sen blev det uppenbarligen inte som hon hade planerat, att bo med E.
Faktum är att E ang att det bästa för honom och hans barn var att flytta, huset låg ute till försäljning.
Varför tror du att han kände att han var tvungen att flytta för att slippa Ly*ia?

Hon har visst haft egen lägenhet, hon hyrde en lägenhet i Farsta när hon skilde sig från sitt ex. Men hon sökte andra lägenheter hela tiden för att försöka komma närmare skolan m.m. Detta vet jag med 110& eftersom jag har varit i lägenheten, och träffat hennes barn där. Har du?
Hon flyttade in tillfälligt hos E, inget annat, som sagt...hon letade efter lägenhet i Solna, Sundbyberg, Södermalm eller liknande. Flytta för att slippa L? Vart har du fått det ifrån nu?
2021-07-04, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ok, tack för klargörande ang vårdnaden.

Så du menar att det är lögn det som postats här i tråden om att LB inte hade nånsomhelst vårdnad rörande sina fyra?/många barn?
Jag begär inte att du skall svara på min fråga om vem som skulle ha nåt att vinna på att sprida den sortens osanning, fast det vore intressant om du har nån teori att presentera.

Ang det jag fetat:
Varför skulle det ha varit just nåt som hänt den senaste månaden som lett fram till ett dåligt mående hos LB? Ett så dåligt mående så att en skjutning av sin tidigare kärlek/relation skulle ha blivit "nödvändig"?

En helt annan sak: Jag blir inte riktigt klok på varför du återkommer till frågan om LB:s förmåga att betala av billån. Har just frågan om att betala bil varit uppe till debatt?

Det har iofs påpekats att EF tillhandahållit fordon för LB att utnyttja, av pur generositet får man väl då förmoda, många män är ju trots allt generösa och utan att ha fula baktankar.
Vad är det för bil som LB nu -än så länge- står som ägare till, vet du det?

Ja, jag vet med säkerhet att hon hade full vårdnad av de 2 äldsta barnen då deras pappor har dragit utomlands m.m. De 2 mindre hade hon boende hos sig på helgerna eftersom hon pluggade som hon gjorde. Ja jag vet faktiskt inte varför någon skulle vilja eller om någon har någon vinning på att sprida denna falska info, men tragiskt är det, speciellt eftersom de äldre trots allt kan gå in och läsa här, vilket jag hoppas att dom inte gör.
Jag är säker på att något måste ha hänt som fått henne att må dåligt den senaste tiden, kanske lite längre tid än en månad. För den L jag känner sedan länge skulle aldrig skjuta någon. Men sen vet vi ju inte vad som har hänt den senaste veckan kanske och speciellt inte denna aktuella kväll. Det är just därför man kliar sig i huvudet, det är så långsökt, så man vill veta vad som hänt.
Bilen som det pratas om är en bil som står registrerad på E, en BMW som har gått drygt 20000 mil. Eftersom L inte kan äga något så tror jag att E står som ägare, fast L betalade billånet. För om man dessutom tittar på bilfirman, så kan man ta billån utan handpeng m.m, och på bilden på när dom skaffat bilen så ser det ut som att L har köpt den. Och som sagt, hon hade pengar så att hon kunde lösa uppgiften om man säger så. Men precis som du säger, så finns det män som tycker om att ge vänner saker utan någon baktanke.
2021-07-04, 14:39
Medlem
Jag känner inte någon av dessa. Men har kollat en del på fb.. L:s ex som hon nu står skriven hos (all post skall gå till den adressen. På hans fb finns en film när han och några andra skjuter pistol.. känns lite konstigt.. kanske lånade eller fick hon vapnet därifrån? Vilken tragedi för alla som finns kvar. Både E:s och L:s anhöriga.
2021-07-04, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av therel
Jag känner inte någon av dessa. Men har kollat en del på fb.. L:s ex som hon nu står skriven hos (all post skall gå till den adressen. På hans fb finns en film när han och några andra skjuter pistol.. känns lite konstigt.. kanske lånade eller fick hon vapnet därifrån? Vilken tragedi för alla som finns kvar. Både E:s och L:s anhöriga.
Varför skulle någon låna ut eller ge bort en pistol till en person som av Lasseliten2 beskrivits ha haft ett dåligt mående senaste tiden?
Vore inte det oerhört ansvarslöst?

Mer troligt är väl ändå att LB har knyckt pistolen (om nu det är mordvapnet?) för att i akt och mening mörda EF?

För du antyder väl ändå inte att nån av männen på filmen skulle gett LB i uppdrag att mörda EF?
2021-07-04, 15:16
Medlem
Jag antyder absolut inte någonting. Jag bara såg att hennes ex och några vänner hanterar en pistol på en film på fb. Det behöver ju inte ha med saken att göra alls. Om jag ska spekulera så har hon kanske hittat på att hon känner sig hotad och behöver låna den eller nåt. Ingen aning.
2021-07-04, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av therel
Jag antyder absolut inte någonting. Jag bara såg att hennes ex och några vänner hanterar en pistol på en film på fb. Det behöver ju inte ha med saken att göra alls. Om jag ska spekulera så har hon kanske hittat på att hon känner sig hotad och behöver låna den eller nåt. Ingen aning.

Jag tror inte det har med saken att göra. Jag tror bara det var en kul grej att testa på en skytteklubb. Jag har aldrig hört att han skulle ha några vapen alls faktiskt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in