2021-07-03, 00:23
Medlem
Odagans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Han tränade Djurgården när de spelade i Division två, kan det vara en merit?

Hehe... Hasse Backe gör sig definitivt bättre i tv-studion.
Jag gillar gubben..
Citera
2021-07-03, 00:27
Medlem
Hans fruntimmer är yngre än Lotta Schelins fru.
Citera
2021-07-03, 03:14
Medlem
gunnarks avatar
Backes största merit är väl att han varit i alla 3 stora stockholmsklubbar och kommit iväg med hedern i behåll i alla 3
Citera
2021-07-03, 09:46
Medlem
Imponerande tränarkarriär ändå.

Född i Luleå, se där. Trodde han var ur-stockholmare.

- Wikipedia.
Citera
2021-07-03, 21:51
Medlem
schizophrenias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Vilka då - att han är vital? (under the condition she keeps a bit of keeping up with... )

Gillar Backe, min sambo har mycket svårt för honom, hon tycker han är allmänt dryg och "allvetande" - och, njo kan väl ligga en del i det.

Sorry för OT; men sämste bisittaren i svensk TV all times måste Svennis 94 varit "möcke bra, möcke bra oj oj oj "
Backe är riktigt bra, om än inte i klass med en annan (yngre) 52:a, Ralf Edström. Kombot Lasse Granqvist och Ralf Edström på radiosporten funkade ju osedvanligt bra ihop. Men Granqvist + Backe duger bra det också, som nu i matchen mellan UKR och ENG. Synd att ENG möter fel gult lag bara.

Gillar ju oftast att Backe är lite dryg och allvetande emellanåt. Långt bättre så än en bisittare som inte kommer med egna åsikter ... eller bara väntar på att typ bli intervjuad av huvudkommentatorn, eller upprepar "möcke bra, möcke bra" mest hela tiden. Uhh, var det EM 92 eller VM 94 som var "möcke bra"? Eller båda?
Senast redigerad av schizophrenia 2021-07-03 kl. 21:55.
Citera
2021-07-03, 21:56
Avstängd
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schizophrenia
Backe är riktigt bra, om än inte i klass med en annan (yngre) 52:a, Ralf Edström. Kombot Lasse Granqvist och Ralf Edström på radiosporten funkade ju osedvanligt bra ihop. Men Granqvist + Backe duger bra det också, som nu i matchen mellan UKR och ENG.

Gillar ju oftast att Backe är lite dryg och allvetande emellanåt. Långt bättre så än en bisittare som inte kommer med egna åsikter ... eller bara väntar på att typ bli intervjuad av huvudkommentatorn, eller upprepar "möcke bra, möcke bra" mest hela tiden. Uhh, var det EM 92 eller VM 94 som var "möcke bra"? Eller båda?

Jo Backe är bra. Dessutom tenderar vi har samma åsikter kring byten etc - sådant påverkar betyget...

Svennis hoppade in i slutspelet 94, nu blev det ju en magisk sommar så hans tillkortakommanden som "expertkommentator" kunde s a s flyga under radarn.
Minns du Owe Kindwall! Sa aldrig någonting vettigt - även där mkt "möcke bra" - måste varit Svennis förebild!
Citera
2021-07-03, 22:39
Medlem
schizophrenias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Jo Backe är bra. Dessutom tenderar vi har samma åsikter kring byten etc - sådant påverkar betyget...

Svennis hoppade in i slutspelet 94, nu blev det ju en magisk sommar så hans tillkortakommanden som "expertkommentator" kunde s a s flyga under radarn.
Minns du Owe Kindwall! Sa aldrig någonting vettigt - även där mkt "möcke bra" - måste varit Svennis förebild!
Jo, minns Ove Kindvall som expertkommentator. På den tiden fanns det just inga andra bisittare att jämföra med, så jag minns honom inte som speciellt dålig faktiskt.

Ok, det var VM 94. Svennis har tydligen varit med som expert under matchen UKR - ENG han också ...
USA-VM 1994 bjöd på många klassiska tv-bilder. Men minns du också att det var ”Svennis” som var expertkommentator i SVT? Nu är Torsbysonen tillbaka i den rollen.

Enligt Daily Mail kommer ”Svennis” att fungera som studioexpert i den webbsändning som visar VM-kvalmatchen Ukraina-England.
... fast det var några år sedan. Vad heter "möcke bra" på Svennis-engelska?

Backe lär inte behöva jobba övertid idag i varje fall, för någon förlängning lär det inte bli. 0-4 i skrivande stund.

Edit. Angående Ove Kindvall säger minnet mest att det var trevligt att höra någon mer röst än typ Bosse Hanssons. Minnet börjar bli dåligt.
Senast redigerad av schizophrenia 2021-07-03 kl. 23:04.
Citera
2021-07-04, 00:06
Medlem
Sjukt störig människa. Under hela sverige-ukraina satt han och kommentera hur lite ukraina hade att komma med och hur säkra sverige var, jo tjena.. och det är ju inte enda gången "ja men x kontrollerar det här fullständigt" för att en stund senare bli livsfarligt åt andra hållet. noll engagemang också, inte för att man behöver vara en hysterika men lite soul kan man väl kräva i ett fotbolls-em..
Citera
2021-07-04, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schizophrenia

Enligt Daily Mail kommer ”Svennis” att fungera som studioexpert i den webbsändning som visar VM-kvalmatchen Ukraina-England.[/indent]... fast det var några år sedan. Vad heter "möcke bra" på Svennis-engelska?

Velly good.
Citera
2021-07-04, 19:19
Medlem
Yoweris avatar
Satt med min svåger på en uteservering på Råsundavägen efter en AIK match, varpå vi ser Hasse gå förbi. Vi hälsar och frågade vad han tyckte om matchen, och han lutar sig mot uteserveringens staket och börjar prata. Stod väl kvar i 20 min och pratade. Helylle herre
Citera
2021-07-06, 21:48
Medlem
timeistheseasons avatar
Jag vet inte om jag kan uthärda 1,5 match till

Det är något med hans tonläge, vissa stör man sig på bara antar jag.
Citera
2022-01-15, 20:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Han fyller 70 senare i år och lever med en 46 (!) år Sofia, i Duvbo, Sumpan.
Ett 24 år yngre flickebarn.

Bara av den informationen kan man dra många slutsatser om denne gamäng.

Och vad är det för slutsatser? Att han är en kvinnokarl och Don Juan? Jag vet inte
Senast redigerad av BMH 2022-01-15 kl. 20:58.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in