2021-07-03, 18:25
Medlem
ichessys avatar
Har inloggningsuppgifter till Coop och databaser läckts ut ännu?
Citera
Medlem
Riksdalerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Javisst. Det funkar utmärkt det tar bara tid men eftersom folk inte klarar av att ha kontanter blir det inte så stor kö och det är bra.

Räknat ut att det tar ungefär 1 timme för varje kvitto att göra för hand så absolut fungerar det, dock skulle skatteverket stänga ned hela verksamheten dagen efter, men för DAGEN skulle det fungera asbra om enbart 20-30 kunder ska handla, dem andra 1000 personerna får hålla tummarna för en annan dag.
Citera
Medlem
KansasCityFagots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Är det inte lagkrav på kassamaskin som skv godkänt? Är det okej med handskrivna kvitton?
Vem fan bryr sig?
Citera
2021-07-03, 18:27
Medlem
Riksdalerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ichessy
Har inloggningsuppgifter till Coop och databaser läckts ut ännu?

Problemet är inte hos COOP utan dem som hanterar just IT säkerheten hos COOP och runt 400 andra företag i världen som stoppade cyberattacken så fort den uppmärksammades och har jobbat dygnet runt utan sömn sedan problemet kom till sekunden av informationen.
Citera
2021-07-03, 18:28
Medlem
Riksdalerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KansasCityFagot
Vem fan bryr sig?

Nej det är inte okej med handskrivna kvitton, och COOP bryr sig oerhört eftersom om dem helt plötsligt skriver handskrivna kvitton till 30 kunder / butik så slutar COOP existera dagen efter då skatteverket har tagit hand om varenda butik och alla COOP helt plötsligt byter namn.
Citera
2021-07-03, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riksdalern
Men kan inte du börja jobba och göra nya avancerade system åt alla försäljningskedjor i hela Sverige då?
Du är den smartaste människan i hela Sverige så det är helt enkelt upp till dig att designa alla koder och bygga alla maskiner att få detta möjligt.

Klarar du inte av detta så tycker jag att du kan vara tyst.

Satsar 1000000000000 kr på att du aldrig i hela ditt liv jobbat i en butik.

Jag skrev, om jag fått bestämma. Jag är väl medveten om svårigheterna med detta givet nuvarande regelverk.
Citera
2021-07-03, 18:29
Medlem
Riksdalerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorHockey
Jag skrev, om jag fått bestämma. Jag är väl medveten om svårigheterna med detta givet nuvarande regelverk.

Nej nej nej, du bestämmer nu.

Länka mig koderna du arbetat på imorgon bitti så kan vi absolut lösa det här tillsammans.

Tackar för din hängivenhet att lösa det här, vi behöver verkligen experter som dig!

Mvh
Citera
2021-07-03, 18:30
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Räknat ut att det tar ungefär 1 timme för varje kvitto att göra för hand så absolut fungerar det, dock skulle skatteverket stänga ned hela verksamheten dagen efter, men för DAGEN skulle det fungera asbra om enbart 20-30 kunder ska handla, dem andra 1000 personerna får hålla tummarna för en annan dag.
Det tar inte en timme att betala med kontanter när inte kort funkar. Skatteverket? Dom får sina uppgifter när data systemet funkar igen.
Har du aldrig betalat kontant när kort grejerna inte funkar någon gång?
Citera
2021-07-03, 18:31
Medlem
Citat:
Nej nej nej, du bestämmer nu.

Länka mig koderna du arbetat på imorgon bitti så kan vi absolut lösa det här tillsammans.

Tackar för din hängivenhet att lösa det här, vi behöver verkligen experter som dig!

Mvh

Varför gör du det inte själv istället om du nu påstår dig ha sådan koll?
Citera
2021-07-03, 18:34
Medlem
Citat:
Så du säger att dem ska begå skattebrott och en hel drös andra lagar för att ha öppet för dig?

Är du en sådan där berättigad Karen som kräver att allt ska fungera för just dig för att du är en så pass viktig person?

Hur i helvete ska köp kunna registreras till skatteverket hade du tänkt dig utan datorer?

Ska arbetare behöva skriva handgjorda kunde för VARJE köp skulle en kund ta en timme att hantera och det skulle behövas en vakt vid dörren som tar in en kund i timmen.

Dem har 2-3 personer MAX i dem små butikerna, vem ska plocka upp varor på hyllorna? Är det ni berättigade kunder som ska arbeta som kunder och plocka upp hundratals varor på hyllorna?

Är du en ointelligent person?
Varför skulle det automatiskt vara ett "skattebrott" (oj vilket brott) för att man löser något tillfälligt för hand.

Vad fan är en karen...Eller svara inte, jag bryr mig inte. Onödigt mot alla som heter karen när internetkrigare fått för sig att göra det till ett försök till förolämpning.

Jag är inte viktig.

Jag har jobbat i matbutik med, du försöker komplicera något som inte är komplicerat.

Skriva ett kvitto på en timme, ja jävlar då jobbar man inte fort. Klart det tar längre tid än blipp blipp men med en stor skylt i öppningen som förklarar situationen går det ändå rädda en del affärer. Attackera min bristande intelligens hur mycket du vill. Men hur jävla smart är man om man tror inget gick att sälja före dagens teknologi... 😂
Senast redigerad av .Void 2021-07-03 kl. 18:41.
Citera
2021-07-03, 18:35
Medlem
KansasCityFagots avatar
Citat:
Nej det är inte okej med handskrivna kvitton, och COOP bryr sig oerhört eftersom om dem helt plötsligt skriver handskrivna kvitton till 30 kunder / butik så slutar COOP existera dagen efter då skatteverket har tagit hand om varenda butik och alla COOP helt plötsligt byter namn.
Man behöver inte skriva några jävla kvitton för varje kund. Man tar betalt av kunden medan de går igenom kassorna. Därefter genomför man en inventering för att se vad som blev sålt. Resultatet av inventeringen bildar grund för en redovisning till Skatteverket.

Det skulle man godkänna på stört om alternativet är att maten ska ligga och ruttna i lagren.
Citera
2021-07-03, 18:35
Medlem
Riksdalerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorHockey
Varför gör du det inte själv istället om du nu påstår dig ha sådan koll?

För att jag vet vad det handlar om och hur sjukt jävla avancerat och nästintill omöjligt med dagens teknologi det är?!

Willys, ICA, Lidl etc skulle inte hantera situationen bättre och skulle ha precis samma problem.
Hell, ta vilken jävla kedja du vill och dem skulle inte kunna klara av situationen heller utan extremt bra IT tekniker som JUST NU jobbar på problemet och lösning på allt.

Dem arbetar för FULLT med lösning på problemet, detta kommer att lösas inom snar framtid, framtill dess sköt ditt så sköter coop sitt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in