2021-07-03, 15:56
Medlem
Om det visar sig att den sjuttonårige somaliern är den skyldige bör hela hans familj och släkt hängas ut, hela klanstrukturen, för de här människorna gör sällan något på eget bevåg. Omgivningen har naturligtvis känt till att han är gängkriminell och är antagligen stolta över det han har gjort. Att avrätta en svensk polis är en bra grej för dem.
Citera
2021-07-03, 15:57
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
+10

Ja grabben har verkligen stigit i graderna. Någon att numera se upp till i dessa kretsar. Han har sitt på det torra men med tanke på det liv han har levt, och kommer att leva, så kommer han själv att få en ond bråd död som ung.

Ja risken att han inte blir så långlivad efter fängelsestraffet är stor.
Risken att han mördar igen är också stor.
En till människa måste offras innan ha kan få livstid.
Citera
2021-07-03, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Tittar man på videon från händelsen så är det ljust. Det blir inte mörkt direkt i och med solen går ned.
Man kan inte skylla på ljuset, dumheter och trams. Skuter man mot någon och peraonen dör, ja då finns inga förmildrande omständigheter. Alternativet hade ju kunnat vara att inte skjuta också. Han hade valmöjligheter, och valde att skjuta.
Citera
2021-07-03, 15:59
Medlem
sanchoos avatar
Förlåt om jag ej har sett, men agerade 17-åringen själv? Färdades han inte i en bil?
Citera
2021-07-03, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Om det visar sig att den sjuttonårige somaliern är den skyldige bör hela hans familj och släkt hängas ut, hela klanstrukturen, för de här människorna gör sällan något på eget bevåg. Omgivningen har naturligtvis känt till att han är gängkriminell och är antagligen stolta över det han har gjort. Att avrätta en svensk polis är en bra grej för dem.
Nej svenska myndigheter förbjuder folk uppfostra sina barn om man stänger in de, höjer rösten etc kommer socialen, polisen oc tar de 😔

Han knivhögg nån 2019 och är redan ute?? Inte mamma och pappa som släppte han!! Det var svenska myndigheter.
Citera
2021-07-03, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverfiskarna
Många snutar beter sig tyvärr som svin och det finns många skäl för många att vilja ta ut hämnd. Det är tyvärr inte gångbart att anmäla om man inte blivit rejält skadat eller ens dödad.

Titta på hur länge basebollligan kunde härja med kollegors goda minne. Sedan finns det en mängd fall där polisen agerat fel.

Säger inte att ett polismord är ursäktat, men samtidigt gäller devisen ”som man bäddat får man ligga”, har ingen aning om den mördade polisen men som nyutbildad polis är jag hundra på att han skulle ljuga för att försvara kollegor. Kul förresten med alla som skriver att han var duktig då han precis börjat jobba.

Tragisk händelse…
Jaha, och? Många läkare, servitriser, busschaufförer och mekaniker beter sig också som svin (om du menar otrevligt), totalt irrelevant. Snarare verkar det vara samma klientel hela tiden som gnäller om hur "sviniga" polisen är, (utan bevis såklart) men till syvende och sist verkar det mest koka ner till att de har våldsmonopol, och kanske betedde sig "dåligt" mot just den som säger det, och denne skulle själv aaaaldrig vara den skyldige/aggressive från början.

Många bedömer polisen utifrån denna fientliga synvinkel direkt, inte konstigt de anses vara "svin" då. Ungefär som vänsterpacket som gnällde i usa, blm/afa och att polisen inte skulle var där, polisen backar, kaos uppstår och då gnäller de om att polisen INTE är där, hur fan ska ni ha det?
Citera
2021-07-03, 16:06
Medlem
irishrages avatar
17 år dvs ej myndig. Förlupen kula enligt polisen själva. Nej det blir en kort vända på någon ungdomsanstalt.
Citera
2021-07-03, 16:10
Medlem
styrlunds avatar
Jag funderar på varför de lägger sån energi på att jag folk som delar filmerna från mordplatsen.
Jag har sett 3 olika filmer.
Två av dem är filmade från likande vinkel.
Den tredje är lite annorlunda. Den är filmad bakom den kvinnliga polisen som springer fram till sin kollega.
När man tittar på de två andra filmerna ser man den kvinnliga polisen springa mot liggande kollegan och den som filmar. Den enda personer man ser bakom den kvinnliga polisen är en manlig kollega.
Så anledning till att de vill få bort den där filmen kanske handlar mera om att någon polisanställd har läckt en film från polismannens gopro.
Citera
2021-07-03, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Jag har väldigt bra koll på hur ljust det är vid 22.30-tiden runt midsommar i Göteborg. Men jag vet inte hur det såg ut just den dagen på den platsen. Jag vet inte heller om en bild/video nödvändigtvis visar ljusförhållandena så som de upplevs av ett öga på platsen.

Har man erfarenhet av en vanlig mobilkamera så var det ljust. Definitivt tillräckligt ljust för att en 17-åring ser att det är en polis och även pricka honom.

17-åringen har dessutom stor erfarenhet av poliser pga sin tidigare brottsaktivitet så han kan inte ha missat att det var en polis. Jag såg någon åklagare surra om att det kanske var mörkt. Det tar jag som ett tecken på att nu försöka snacka ner allvarsgraden i det som hänt. Alla vi som lever i dessa breddgrader vet att nätterna är ljusa, så även åklagaren.
Citera
2021-07-03, 16:12
Avslutad
Noterat att väldigt många skriver att han ska få psykvård, att han är psykisk störd osv. Vad baserar ni det på?
Citera
2021-07-03, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Jaha, och? Många läkare, servitriser, busschaufförer och mekaniker beter sig också som svin (om du menar otrevligt), totalt irrelevant. Snarare verkar det vara samma klientel hela tiden som gnäller om hur "sviniga" polisen är, (utan bevis såklart) men till syvende och sist verkar det mest koka ner till att de har våldsmonopol, och kanske betedde sig "dåligt" mot just den som säger det, och denne skulle själv aaaaldrig vara den skyldige/aggressive från början.

Många bedömer polisen utifrån denna fientliga synvinkel direkt, inte konstigt de anses vara "svin" då. Ungefär som vänsterpacket som gnällde i usa, blm/afa och att polisen inte skulle var där, polisen backar, kaos uppstår och då gnäller de om att polisen INTE är där, hur fan ska ni ha det?

Babbars problem med polisen har i allmänhet inte att göra med att polisen skulle bete sig som svin, utan med att de beivrar brott. De vill kunna syssla med kriminalitet ifred. De vill mörda, misshandla, hota, utpressa, råna, våldta, deala knark etc utan att svenska staten lägger sig i. Många av dem blir snarare alltför vänligt bemötta av polisen. Beskyllningar om "rasism" inom poliskåren kokar ner till att någon skånsk polis sagt "apadjävul" i en kommradio år 2003 och liknande. Behandlar polisen någon dåligt så är det betydligt oftare laglydiga svenskar, som blir otrevligt bemötta av blatte- och/eller pk-poliser.
Citera
2021-07-03, 16:15
Medlem
Någon som vet hur gängen ställer sig till att en polisman blev skjuten?
Inte i syfte vad som gynnar de bäst i deras affärer utan är dem emot sånt eller är dem glada att det blev ”en polis mindre”.

Är verkligen inte insatt i gäng eller brottskriminalitet över huvud taget

Vila i frid andreas 💙
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in