2021-06-19, 16:46
Medlem
Vad var dödsorsaken?
Var han etnisk turk eller var han Syrian från Turkiet?
Citera
2021-06-19, 18:23
Medlem
Från en signaltrumpet ljöd en tapto - den militära signal som ges när det är dags att vila för natten.

Deniz är borta för alltid och allt vi har kvar är våra minnen. Vila i frid, käre bror, säger storebror Imren Arda.

https://www.expressen.se/nyheter/familjens-farval-till-deniz--fruktansvart-tung-tid/
Citera
2021-06-20, 22:37
Medlem
Ensundmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterBear
Vad var dödsorsaken?
Var han etnisk turk eller var han Syrian från Turkiet?
Det sägs vara självmord.

Arda är ett turkiskt namn så han är nog bara turk.
Citera
2021-06-21, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ensundman
Det sägs vara självmord.

Arda är ett turkiskt namn så han är nog bara turk.

Många Syrianer och Adsyrier från Turkiet har Turkiska namn, men det antar jag du inte visste.
Citera
2021-06-21, 20:26
Medlem
Farsan svär på hämnd i inlägg på Facebook
" Yiğit oğlum katilini, katillerini buluncaya kadar hızım kesilmeden araştıracağım. SÖZ VERİYORUM SANA, benim küçük Malin’im. "
" Modige son , mördaren eller mördarna din skall jag hitta , jaga och hitta utan att sakta ner. Jag lovar dig , min lilla Malin (vet inte vad det betyder) "

ett annat inlägg :

" Oğlumu ebedi istirahatına götürecekler az sonra. Oğluma kıyanlar iyi bilsinler ki şayet emniyet güçleri tarafından yakalanırlarsa HAYATLARINDA SON GÖRECEKLERİ YÜZ BENİM YÜZÜM OLACAK. OĞLUM DENİZ’E SÖZ VERDİM.!! "

" De tar min son till eviga vilan snart. De som bragte min son skall veta att om inte säkerhetsstyrkorna tar fast dem så kommer den sista ansikte de ser att vara min. Har lovat min son Deniz "

Han verkar vara en schizo och tror att mördare har dödat hans son. Kanske börjar skylla på Erdogan snart. Han tillhör republikanska konservativa fascister och brukar svamla då och då.
Om svensk polis frågar han vad han menar och om han står bakom hoten så börjar de göra piruetter dessa dinosaurier , kom ihåg Barbaros Leylani , typ såna.

Frugan verkar vara lika schizo hon.

Tråkigt om barnen kommer få ärva dessa defekter.
Citera
2021-06-21, 20:36
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testaros
Farsan svär på hämnd i inlägg på Facebook
" Yiğit oğlum katilini, katillerini buluncaya kadar hızım kesilmeden araştıracağım. SÖZ VERİYORUM SANA, benim küçük Malin’im. "
" Modige son , mördaren eller mördarna din skall jag hitta , jaga och hitta utan att sakta ner. Jag lovar dig , min lilla Malin (vet inte vad det betyder) "

ett annat inlägg :

" Oğlumu ebedi istirahatına götürecekler az sonra. Oğluma kıyanlar iyi bilsinler ki şayet emniyet güçleri tarafından yakalanırlarsa HAYATLARINDA SON GÖRECEKLERİ YÜZ BENİM YÜZÜM OLACAK. OĞLUM DENİZ’E SÖZ VERDİM.!! "

" De tar min son till eviga vilan snart. De som bragte min son skall veta att om inte säkerhetsstyrkorna tar fast dem så kommer den sista ansikte de ser att vara min. Har lovat min son Deniz "

Han verkar vara en schizo och tror att mördare har dödat hans son. Kanske börjar skylla på Erdogan snart. Han tillhör republikanska konservativa fascister och brukar svamla då och då.
Om svensk polis frågar han vad han menar och om han står bakom hoten så börjar de göra piruetter dessa dinosaurier , kom ihåg Barbaros Leylani , typ såna.

Frugan verkar vara lika schizo hon.

Tråkigt om barnen kommer få ärva dessa defekter.

Jag tror genuint inte att vi ska lägga för mycket värderingar i det. Kulturkrock.

Om du läser kommentarerna så hejjar alla turkar på, typ:

"Vad fint skrivet! Hoppas Deniz får upprättelse. Ni är en sån fin familj!" osv.

Dessa turkar är sannolikt medvetna om skicket och omständigheterna vid fyndet, eftersom föräldrarna skrivit ut det flera gånger öppet t.o.m.

Det finns helt enkelt inte på kartan för turkarna att man tar livet av sig..
Citera
2021-06-22, 01:05
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Jag tror genuint inte att vi ska lägga för mycket värderingar i det. Kulturkrock.

Om du läser kommentarerna så hejjar alla turkar på, typ:

"Vad fint skrivet! Hoppas Deniz får upprättelse. Ni är en sån fin familj!" osv.

Dessa turkar är sannolikt medvetna om skicket och omständigheterna vid fyndet, eftersom föräldrarna skrivit ut det flera gånger öppet t.o.m.

Det finns helt enkelt inte på kartan för turkarna att man tar livet av sig..

Tror detsamma.
Kulturkrock. Generationsskifte.
Ev den världen BO levde i med familjen som fick honom må dåligt dessutom. Skilda världar.
Citera
2021-06-22, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Tror detsamma.
Kulturkrock. Generationsskifte.
Ev den världen BO levde i med familjen som fick honom må dåligt dessutom. Skilda världar.
Hur menar du här?
Citera
2021-06-29, 13:21
Medlem
Är det ingen som slagits av tanken att det trotts allt kan vara en olycka? Jo jag har läst en hel del av inläggen och det framgår att de flesta är överens om att han tog livet av sig genom sprängning. Men det finns en hel del militärer som är barnsligt förtjusta i höra hur det smäller. Minns att min bror berättade om en officer som laddade mängder av trotyl under en gammal uttjänt pansarvagn på ett övningsområde som tillhör S1 i Enköping när han gjorde lumpen. Det var så mycket att hela stridsvagnen flög en bit upp i luften och han stod bara och garvade. Kanske han skulle spränga lite för nöjesskull och något gick snett?
Citera
2021-06-29, 14:46
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Hur menar du här?

Uppväxt i en turkisk famillj, kontra livet som svensk yrkesmilitär.
Hans familj har fortsatt mycket stark anknytning till hemlandet och den livsstilen livsfilosofin. Föräldrarna verkar vistas/bo där mycket. Att dömma av föräldrarnas facebookinlägg och hur de uttrycker sig ser man en stark turkisk förankring.

Vet inget om D läggning eller religionstillhörighet, men var han t.ex bi eller bög är det nog svårt att få föräldrar i den äldre generationen att acceptera det.

D kan lika väl ha varit i en depression, utan något skäl bakomliggande, sådant förkommer oxå, så vem vet.
Citera
2021-07-03, 11:50
Medlem
Många sidor, den här personen verkar ha väckt allmänhetens intresse..

Snubben måste ägnat hela sin aktiva tid åt att jaga utbildningstecken. Då dessa relativt korta grundutbildningar lär till stor del ut samma sak blir det något märkligt. Redan där går varningsklockorna igång då det är ovanligt beteende som hade fått många att dra öronen åt sig. Att man sedan tror t.ex. att en JTAC-certifiering gör dig attraktiv för främmande makt till att leda strategiskt bombflyg är bara konstigt.

Har väl gått diverse rykten i den här tråden och vad jag hört skall denne blivit fimpad under uttagningen till SSG eller SOGEN som dom nu kallas tror jag. Finns det någon substans i det så ligger det antagligen ganska nära sanningen. Vidare går snacket att killen skall naken ha detonerat en sprängladdning i en klippskreva eller "grotta".

Oavsett så det tragiskt då det verkar ha varit en sympatisk figur. Försvarsmakten borde se över sina egna bättre då många unga idag hamnar i en närmast schizofren situation med en försvarsmakt som inte vet ens själv varför den finns.
Citera
2021-07-04, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrKlingberg
Många sidor, den här personen verkar ha väckt allmänhetens intresse..

Snubben måste ägnat hela sin aktiva tid åt att jaga utbildningstecken. Då dessa relativt korta grundutbildningar lär till stor del ut samma sak blir det något märkligt. Redan där går varningsklockorna igång då det är ovanligt beteende som hade fått många att dra öronen åt sig. Att man sedan tror t.ex. att en JTAC-certifiering gör dig attraktiv för främmande makt till att leda strategiskt bombflyg är bara konstigt.

Har väl gått diverse rykten i den här tråden och vad jag hört skall denne blivit fimpad under uttagningen till SSG eller SOGEN som dom nu kallas tror jag. Finns det någon substans i det så ligger det antagligen ganska nära sanningen. Vidare går snacket att killen skall naken ha detonerat en sprängladdning i en klippskreva eller "grotta".

Oavsett så det tragiskt då det verkar ha varit en sympatisk figur. Försvarsmakten borde se över sina egna bättre då många unga idag hamnar i en närmast schizofren situation med en försvarsmakt som inte vet ens själv varför den finns.

Kommer surret från en militär eller polisiär kontakt? Kan sog-uttagningen innehålla ett moment av att hitta och desaptera en IED? Fimpad av en sog-medtävlande eller till slut desperat på egen hand? Eventuell mörkläggning av Försvarsmakten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in