2021-07-03, 10:07
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Är nog sista gången en polis åker in i ett kaoz område på moped igen.
Jag tror detta kan bli lite utav en vändpunkt för många som varit intresserade av polisyrket t ex många kvinnor som har sett det som en utmaning att bli polis och lite häftigt. Nu när dom ser att det faktiskt finns möjlighet att mista livet så kommer dom nog ta sig en funderare.
Citera
2021-07-03, 10:10
Medlem
welcometorealitys avatar
Jag hoppas att Somalien får en Leif Axmyr och får sona sitt straff i asfaltblandaren...
Citera
2021-07-03, 10:10
Medlem
Izzardkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Jag tycker att man talar alldeles för lite om detta scenario.

Killen kanske åkte dit för att skjuta andra personer. Fullt möjligt. Men någon gång när han har pistolen i sin hand så ser han en polis åka mot honom. Då poliser alltid är beväpnade och har rätt att skjuta mot andra beväpnade, anser han sig vara i fara. Och skjuter först. På ren reflex.

Dvs, han vet att det är en polis men skjuter ändå. Polisen var förstås inte den planerade måltavlan, men i just den sekunden tyckte han att det var rimligt att skjuta polisen.

Man får tänka på att vi pratar om en våldsbenägen somalier med troligen mycket låg IQ. Han har redan försökt mörda en annan person genom att köra en stor kniv i halsen på personen (för två år sedan) och fick i praktiken inget straff, så han har lärt sig att dödligt våld ger inga konsekvenser i Sverige. Samhället har inte lärt honom konsekvenstänkande.

fast polisen stod stilla och pratade med 2 personer så att han skulle kommit åkandes emot skytten är ju inte möjligt...
Citera
2021-07-03, 10:11
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shermz
Ja inte bara moped utan tydligen vid tillfället också ensam trots att poliser ska jobba i par!
Hört från säker källa att han varit i Mali.
Citera
2021-07-03, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Instämmer att det verkar troligt. Polisen behöver inte vara det tilltänkta planerade offret men när han kom så sköts han med vilja. Sånt kan inte betraktas som misstag även om avsikten till en början varit en annan person. Vi pratar om unga pundare som saknar empati och även den där tjejen som blev skjuten när hon höll sin bebis var inte ursprungsmålet men blev skjuten med avsikt ändå
Mannen vilket samhälle din soc fall. O hans familje vart var de , menar du alla som har föräldrar som liknar skit korvar som inte tar hand om sina barn ska börja skjuta oskyldiga. Enda anledningen att somalier gör så här ,är för att i Sverige får man som under 20 ingen straff, och med pengarna d bringar så kan man säga fördelarna med skjuta vinner nackdelarna. Jag har en fråga. I vilket land i världen, kan somalier döda nån och få så korta straff. 1 år 2 år på nån ungdomshem med tv o mackor. Utanför Sverige finns det ingen somalie som spelar ball. D bara I Sverige och bara sista 4, 5 åren har blivit så. För det finns i varje familje 7,8 somalie barn som tror hela världen är skyldiga de nåt. Och papa o maman säger ju till barnet knulla allt i Sverige d e inte vårt land.
Citera
2021-07-03, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Izzardking
fast polisen stod stilla och pratade med 2 personer så att han skulle kommit åkandes emot skytten är ju inte möjligt...

Nej polisledningens version går inte ihop.

Detta ihop med att ingen av de andra verkar har dragit vapen ger mig taskiga vibbar,
Citera
2021-07-03, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det kan jag mycket väl tänka mig. Det finns givetvis rötägg inom polisen precis som inom alla kårer. Däremot har polisen inte den tillgången till intagna inne på häktet -- och det som personen jag besvarade försökte hävda om "skendränkning" är ju rent BS.

Polisen kan lätt misshandla någon i häktet, om dom vill. Ännu lättare i arresten så du ljuger.

Nu tror jag tyvärr svensk polis är så jävla välstädad att kräket inte ens kommer få ett blåmärke.

Finns det inte en plats för brottsliga snutar på Kumla? Det har väl du koll på, plitjävel. Där kan han väl sitta en livstid, isoleringscell utan cell. Kanske han får sig en omgång också.

Snut eller ej, vem fan skjuter en okänd mopedist. Dom som ska rädda pensionen såklart.
Citera
2021-07-03, 10:16
Medlem
Har inte läst på något ställe i tråden att de facto den MGM hade en coronamaskering på sig när han lämnade brottsplatsen! Hur troligt är det att en 17 årig legist går runt i coronamask kl 22:30 i ett bostadsområde om han inte har uppsåt att göra något brottsligt och därför är maskerad? Det borde väl tyda på att han hade planerat att göra något brottsligt? Och isf kan det ju omöjligt ha varit en slump,misstag eller i självförsvar? Varför ha coronamask om man inte vill undvika att bli igenkänd av polisen?
Senast redigerad av Kimson941 2021-07-03 kl. 10:19. Anledning: Stavfel felaktig mening
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:

Det finns olika scenarior beskrivna i media. Expressen och GP skriver så här:

Citat:
Enligt uppgifter i utredningen ska en maskerad och beväpnad man ha närmat sig en grupp unga gängkopplade män som satt på en bänk. Männen flydde i tron om att de var på väg att utsättas för ett mordförsök.

Strax därefter anlände polismannen ensam på sin elmoped, enligt uppgifter. När han mötte den beväpnade mannen höjde denne sitt vapen och avlossade flera skott mot polismannen, som föll till marken.

När skytten lämnade platsen gick flera vittnen fram till polismannen, som då inte var vid medvetande.

(Expressen)
Citat:
"Uppgifter som GP tagit del av, från poliser med insyn, gör gällande att det då ska ha avlossats skott, mot 20-åringens sällskap. Skotten fick den 33-åriga polisen att söka sig till platsen, på sin moped. Då ska 17-åringen höjt sitt vapen och avfyrat de dödande skotten mot polisen."

(Expressen / GP)
Citera
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
kanske inte på häktet, men på arresten händer det.. jag har fått smällar av polisen i arresten när jag har jävlats med dom.. det är över 10 år sedan men det lär vara likadant idag..

Jo det har jag också fått men detta fall är såpass uppmärksammat samt att gärningsmannen är en ung pojke med rätt hudfärg så det lär ta hus i helvetet om någon kröker ett hår på hans huvud.
Citera
2021-07-03, 10:17
Medlem
Tycker också det där med fängelse rabbat ska inte gälla folk med kriminell bakgrund. Det ska gälla svenska barn som kört mopped på natten eller har kört bil utan körkort inte folk som mördar poliser eller som är torpeder på heltid.
Citera
2021-07-03, 10:18
Medlem
Driftstopps avatar
Att han satt på mopeden när han blir skjuten råder det inga tvivel om.
- Mopeden ligger ner.
-Mopeden är 10 meter ifrån polisen, som ligger ner. Vilket kan tyda på att han ramlat av mopeden i farten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in