2021-07-02, 21:11
Medlem
Jag är riktigt förbannad över det som har hänt med den här polisen som blev skjuten. Tycker det är helt sjukt med vad som har hänt vårt land. Har tänkt och alla jag löser mitt gräs av är invandrare. Så även fast jag inte vill det så sponsrar jag ändå gängen genom mitt cannabisbruk.
Vill fortsätta röka men jag hatar att det ger gängen som jag hatar mer pengar.
Hur tycker ni att jag ska göra?

Förresten staten borde legalisera cannabis nu bara så att gängen får mindre makt.
Citera
2021-07-02, 21:13
Medlem
skilletgrays avatar
Odla själv eller sluta bry dig om vad dina pengar går till, det är ju inte ditt problem. Om du hade slutat att betala din femma då och då så hade ju inte gängen direkt slutat.
Citera
2021-07-02, 21:15
Medlem
Jasper.Newtons avatar
Om du tror att en död polis kommer få regeringen att förstå så har du fel. Dessutom betyder dina 500-3000:- i månaden ingenting för "gängen".
Citera
2021-07-02, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jasper.Newton
Om du tror att en död polis kommer få regeringen att förstå så har du fel. Dessutom betyder dina 500-3000:- i månaden ingenting för "gängen".

Det handlar om principen. Om fler gör samma sak gör det ändå något istället för inget.

Och det är visst mitt problem.
Citera
2021-07-02, 21:26
Medlem
Jasper.Newtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hesus1231
Det handlar om principen. Om fler gör samma sak gör det ändå något istället för inget.

Jag förstår och respekterar det. Men, vem är det som lider i slutändan? Det låter som att du behöver en intensivkurs i droger.

• Vad är det bästa som kan hända?
• Vad är det troligaste som kan hända?
• Vad är det värsta som kan hända?

Det där är allt utbildningsmaterial du behöver. När du tänkt färdigt så kommer du snart fram till att det troliga är rätt svar, d.v.s. att du köper knark och knarkar knarket medan försäljaren använder dina pengar för att köpa mer droger till ett billigare pris än hen sålde dom för till dig och sedan upprepa.

Om du istället avstår från att köpa, så kommer precis samma sak hända för langaren men du själv står utan droger. Enligt dig själv vill du ju inte sluta knarka, så förstår du nu varför du är den enda i hela ekvationen som förlorar?

Tanken är god, vi alla har tänkt samma, men för att det ska fungera så måste alla avstå, och det kommer dom inte.
Citera
2021-07-02, 21:54
Medlem
GeleZachas avatar
Beställ frön och börja odla själv! Det riktigt sjuka med Sverige är dock att det är högre straff på att odla än att göda gängen...
Citera
2021-07-02, 21:54
Medlem
gorillaglues avatar
Citat:

Bra tänkt. Odla själv eller skaffa en bättre puscher.
Citera
2021-07-02, 22:11
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasper.Newton

Nu bor jag i en del av stan som har rätt stor cannabiskonsumption - och det här har dykt upp litet varstans. Känns som det blivit mer och mer en pryl, fler som frågar sig hur dom kan undvika att stötta gängen men samtidigt få röka.

Så det kan bli en större pryl för att vara ärlig.
Citera
2021-07-02, 22:19
Medlem
Rekommenderar att du börjat odla själv. Finns frön att köpa på nätet, vilket är lagligt tror jag. Men så fort du planterar fröet så blir det olagligt.

Läs på internet hur du sköter om växten på bästa sett. Det är nog inte som att plantera en vanlig blomma. Det är billigare, du får mer och du vet att det är bra maja som du röker.

Sen som några säger att det du betalar till gängen är inga pengar i deras ögon, men skulle hälften av deras kunder sluta handla så påverkar de dem enormt mycket.
Citera
2021-07-02, 22:28
Medlem
Atthaenhobbys avatar
Din tanke är god men verkningslös i sak. Det finns för många som är för beroende av gåsen.

Du glömmer en viktig detalj. Its a sellers market inte en buyers market.

Enda sättet att stävja på sikt är avkriminalisering och legalisering

Jag flyttar 2-3 plattor i månaden till folk i 40-60 års åldern, inga punks i gymnasiet,
Dessa skiter i vad gängen gör. Samtliga jag känner som röker är 35+
Citera
2021-07-02, 22:36
Bannlyst
Citat:

Kolla på Flugsvamp. Där ska finnas helsvenska försäljare som odlar själva.
Citera
2021-07-02, 23:57
Avslutad
Gör som du vill. Om du inte vill göda gängen så fattar jag det. Fast det är faktiskt inte ditt fel att det är olagligt så att du knappt har något annat val om du nu vill röka.

Citat:
Ursprungligen postat av GeleZacha
Beställ frön och börja odla själv! Det riktigt sjuka med Sverige är dock att det är högre straff på att odla än att göda gängen...
Åja. Så sjukt är det inte. Det följer av att det anses värre att tillverka än att bara inneha. Man är ett steg högre i hierarkin.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in