2021-07-03, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dekorima

Tror du att det är den anhållna som är MGM eller inte?

Att den anhållne också är mgm ligger i sakens självklara natur, det går nog inte att betvivla. Sedan om han också visar sig vara gm kan vara en annan sak.

Citat:
Ja det är ju egentligen en fråga för juridiken, men är det ålder vid gärning eller ålder vid dom som räknas? För det kan ju ta ett tag, typ ett halvår.

Noterar din ironi men den är kanske inte uppenbar för alla.

Skulle säga ålder vid gärning. Alla dar i veckan. Någon får rätta om det är fel.
Citera
2021-07-03, 02:09
Medlem
GladjeSpridarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Nää. Däremot säger polisen att det varit en felskjutning. En annan säger att han lurats i en fälla. En tredje säger att det riktades rakt mot honom och var en avrättning. Vad är sant.
Vem tror du själv på, media med sin agenda, eller polis som var på plats och såg med egna ögon?
Citera
2021-07-03, 02:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Nää. Däremot säger polisen att det varit en felskjutning. En annan säger att han lurats i en fälla. En tredje säger att det riktades rakt mot honom och var en avrättning. Vad är sant.
Precis! Det är ju därför det blir en rättegång. Där kommer försvaret att hävda att Ahm*d sköt med vad han trodde var en startpistol för att skrämmas.

Åklagarinnan kommer att hävda att han sköt polisen i fullt medvetande om att han höll i ett dödligt vapen och att avsikten var att avrätta polisen.
Citera
2021-07-03, 02:14
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ja visst! Vilket geni du är! Informationen att en polis blivit mördad kan också vara kompromissad då kanske? Han kanske lever egentligen?

Kläder och kommande vittnesuppgifter.

Storyn finns där redan.

Vådaskott.
Citera
2021-07-03, 02:18
Medlem
Kungsgardens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Är han under 18år blir det inte fängelse, oavsett polismord. Högsta straffet i Sverige om man vid brottstillfället är under 18år är 4års sluten ungdomsvård. Vilket är högst troligt att det skulle bli vid ett polismord.

I så fall är han ute på gatorna igen om 4år.

Jag har av olika anledningar jobbat i flera år med dömda ungdomar som får liknande ”straff” för vidriga helt hänsynslösa brott…

Samma dag dom suttit sitt fulla straff öppnas dörren o dom går ut fria, finns inga lvu eller någon annan tillsyn av myndigheter eller socialtjänst!

Dom kan dessutom har utsluss under sista delen av sitt straff o har då ofta både daglig sysselsättning o boende utanför ”ungdomsanstalten” MEN det beror mycket på hur tiden som inlåst fungerat.

Så ser Sverige ut!

Fel. 17-åring som fick 7 års fängelse för ett mord:

https://sverigesradio.se/artikel/4404493
Citera
2021-07-03, 02:21
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgarden
Fel. 17-åring som fick 7 års fängelse för ett mord:

https://sverigesradio.se/artikel/4404493

HALLÅ!

Det var en "Fel-skjutning"

Borde bara bli vållande isåfall.

Uppsåt saknas.
Citera
2021-07-03, 02:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Kläder och kommande vittnesuppgifter.
Storyn finns där redan.
Vådaskott.
Det är ingen "story" som jag har hört talas om. Men det kan absolut vara något som försvaret tar till.
Citat:
Ursprungligen postat av Mistyarrow
Hela saken är fördjävlig, tragisk och sorglig hur man än vrider på det.
+1 och tyvärr är det så. Jag låter detta bli mitt sista inlägg också inatt.
Citera
2021-07-03, 02:28
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freth03
Här är film från när de griper Ahmed: https://www.youtube.com/watch?v=emVZUE7FgE0

Är det bara Fria Tider och Samnytt som publicerar dessa typer av material?

Är det bekräftat att den där tjommen ens är MGM? Enligt tidigare rapporter har polisen frihetsberövat minst ett 20-tal individer. Vet vi att det här inte är en av de frihetsberövade som ej är misstänkta utförare av mordet?
Citera
2021-07-03, 02:29
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
+1 och tyvärr är det så. Jag låter detta bli mitt sista inlägg också inatt.

Med all den här tragedin, tycker du inte att det är märkligt att vi efter 48 timmar inte får ta del av hur fin och vacker människa konstapel Andreas faktiskt var?
Citera
2021-07-03, 02:30
Medlem
Är SA född i Sverige?
Citera
2021-07-03, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Med all den här tragedin, tycker du inte att det är märkligt att vi efter 48 timmar inte får ta del av hur fin och vacker människa konstapel Andreas faktiskt var?
Har du missat det?

Sist jag pratade med honom var han full av framtidstro. Han var en otroligt omtänksam och snäll och fin människa, säger han och fortsätter:

– Han var en fantastisk människa. Han förtjänade inte att dö så här.

Han var en föregångsman, alltid ärlig och en bra ledare. Han var omtyckt av samtliga. Många av dem goda minnen jag har, har varit med honom, säger en kollega från Malitjänstgöringen.

En annan som jobbat med 33-åringen en kortare tid minns honom som snäll och omtänksam.

Det var en fin kollega som alltid hade ett leende på läpparna. Han var en underbar kollega, säger en polis.

Jag har så mycket fint att säga om min lillebror, bäste vän och även nyblivne kollega.

Arbetskamrater som Aftonbladet talat med har bara värmande ord att säga om sin vän.

Känns de bättre nu
Citera
2021-07-03, 02:51
Medlem
freth03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Är det bekräftat att den där tjommen ens är MGM? Enligt tidigare rapporter har polisen frihetsberövat minst ett 20-tal individer. Vet vi att det här inte är en av de frihetsberövade som ej är misstänkta utförare av mordet?

Om du läser valfri nyhetskälla (inkl expressen, aftonbladet) så skriver de alla att polisen gripit en 17-åring misstänkt för mordet på polisen.
Det är bara Fria Tider och Samnytt som gått ut med att det är Ahmed, genom att Expressen gått ut och sagt att det är samma person som genomförde knivattacken på spårvagnen. Sen kan identiteten på gripandet bekräftas av filmen på gripandet också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in