Citat:
Ursprungligen postat av
EnGodForlorare
Hur menar du då? Både Ebba Busch-Thor och Aida Hadzialic accepterade sina strafförelägganden och undvek därför att det skulle gå till domstol. Att bägge gjort sig skyldiga till brott är ostridigt.
Mitt intryck är att man juridiskt inte använder uttrycket fälld i fall när den tilltalade har accepterat strafföreläggande.
Sedan är det förstås en skillnad på att tala sanning om någon som vill en illa och att framföra motorfordon berusad, även om jag också anser att Hadzialics förseelse har förstorats upp en aning.
Citat:
Jag vet inte vilka positiva egenskaper som kan tillskrivas Ebba Busch-Thor av att hon förtalar ett målsägandebiträde på Facebook. Jag tycker det är väldigt lumpet. Hon använder den uppmärksamhet hon får i egenskap av partiledare till att sabla ner personer hon ligger i juridisk tvist med.
Det är positivt att stå upp mot de som försöker skada en. Det är tämligen ovanligt i det offentliga Sverige. Det visar på en andlig resning när man i viktiga fall låter moralen vinna över lagen, även om det får obehagliga konsekvenser för en själv personligen.