2021-07-02, 01:25
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Tidigare har jag fått uppfattningen att du menade att Helena plockades upp i en bil och kördes raka vägen till hemmet. Nu när du stötte på patrull, ändrade du dig - nu kanske de tankande bilen. Verkligen ... Kanske rent av en korv på Kotorget? Och lite nattfiske på Torsö? Du hade inte alls tänkt på "Killarna". Efterhandskonstruktion.

Du försöker hela tiden vända allt till din fördel. Sanningen är att du i ditt rigida tänkande inte kunde räkna ut att det kan ha funnits en anledning till att man anlände 15 min senare till lekparken men nu stötte du på patrull. Eller var det endast gasen i botten till lekparken som gällde? kanske gaspedalen rent av hängde sig? Allt annat är uteslutet? Efterhandskonstruktion av dig för att inte framstå som helt låst i tanken.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2021-07-02 kl. 02:24.
Citera
2021-07-02, 01:30
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Glöm nu inte att svara på frågan om sannolikheten angående "mannen med pilotglasögon" och brovittnet på föregående sida.

Sannolikheten är givetvis 100% det är ju det som är själva syftet med plantera en falsk vittnesuppgift
Citera
2021-07-02, 01:49
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Pudel, var du med den där natten och/eller vet vad som hände och vilka som var med? Det som är väldigt tydligt i din retorik är att du starkt ogillar skriverierna om "mannen med pilotglasögon" samt diskussionen om brovittnet. Du vill verkligen inte veta av att ett vittne pekade ut en mansperson med pilotglasögon samt en kvinna som sannolikt var Helena, i alla fall att döma av att vittnet kunde beskriva byxorna i detalj, vilket framgick mycket tydligt i radioprogramserien från 2017. Notera alltså att Pernilla och Mats valde att tydligt framhäva brovittnet och vad hon sa till polisen. Det måste således finnas en anledning för detta utrymme i serien.

Ja det är klart att det finns en anledning. Man är tvungen att greppa det lilla halmstrå man har om man har blivit vilseledd och grundlurad sen dag ett. Brovittnet framhävdes medans BW utelämnades, det kanske säger något, vem vet?
Citera
2021-07-02, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ja det är klart att det finns en anledning. Man är tvungen att greppa det lilla halmstrå man har om man har blivit vilseledd och grundlurad sen dag ett. Brovittnet framhävdes medans BW utelämnades, det kanske säger något, vem vet?

Du utmålar polisen, systrarna och bästa kompisen som förvirrade, lättlurade fåntrattar då? Jag gissar vilt att de har lite mer saklig information att gå på än vad du har.
Citera
2021-07-02, 10:14
Medlem
Citat:
Min fetning: Detta har vi ju tagit upp flera gånger tidigare, nämligen att Helena inte alls måste ha promenerat hem med "mannen med pilotglasögon" frivilligt. Det kan faktiskt ha varit så att "mannen med pilotglasögon" tvingade på Helena sitt sällskap - särskilt som han ju hade en syster som bodde åt det hållet. Han var säkert jobbig inne på Stadt, ja, men det betyder inte nödvändigtvis att Helena inte kunde gå med på att promenera med honom mot hemmet när han ändå redan hade kommit ikapp henne.

Allt har tagits upp typ 1000 ggr under alla de år tråden funnits . I 30 år har människor haft teorier och analyser . Det vi har vi som hänger här inne är … två ringar och en sko , två böcker som skrivits i ämnet ( GW , danskan ) sedan 2.3,4 hands information från olika skribenter . Det är ju helt omöjligt att säga till någon att det har fel , tänker fel eller vill vilseleda …… för vi vet absolut inget mer än det som hela allmänheten fått reda på . Jag är med i Missing people och hjälper till när jag har tid . Och varje gång så tänker jag samma ? Hur i hela helv … kan någon bara försvinna ? Nu är en mamma m tre barn spårlöst borta ? Den unga Mattias som försvann i November . Om Helena blivit gömd på ” land måste hon ha hittats kan man tycka ? Sänkt i vatten ? De flesta hittas så är det . Man hoppas att den skyldige på sin dödsbädd berättar vad som hände denna natt …eller så gör personen inte det för att hans familj skulle bli indragen. Hoppas kalla fall hittar något i pärmarna som de andra poliserna ansett varit ointressant .
Citera
2021-07-02, 10:15
Medlem
Sculleys avatar
Känns som den här tråden nu passerat sitt bäst före-datum.
Citera
2021-07-02, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley

Ja, känns som att allt har ältats in absurdum..finns inte mkt mer att älta längre...vägs ände liksom!
Man får väl lita till KallaFall..tror att de har fått all info de behöver🕵️‍♀️
Citera
2021-07-02, 13:47
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Du utmålar polisen, systrarna och bästa kompisen som förvirrade, lättlurade fåntrattar då? Jag gissar vilt att de har lite mer saklig information att gå på än vad du har.

Nej det gör jag inte, läs om och läs rätt! Du lyckas av någon outgrundlig anledning feltolka allt precis som Ugglan.

Jag skrev:
"Ja det är klart att det finns en anledning. Man är tvungen att greppa det lilla halmstrå man har om man har blivit vilseledd och grundlurad sen dag ett".

"OM man har blivit vilseledd och grundlurad" är inte detsamma som att man HAR blivit vilseledd och grundlurad Men man kan inte utesluta att så är fallet, är du med?
Citera
2021-07-02, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasta-Sara
Kanske kan bidraga med lite här: Finns ett vittnesmål jag har tagit del av som jag skickar ut här i tråden!

Det här rör ett tips gällande försvunna Helena Andersson, Mariestad.

Uppgifterna har jag fått från en god vän.

Detta hände i juni 2016 på en restaurang i Mariestad.. Där hade han kommit i samtal med en person vid namn Anna . Dom hade kommit in på ämnet Helenafallet med anledning av att det närmar sig årsdagen. Anna hade även sin man med sig.

Hon berättade att hon hade varit på Stadt den här kvällen. Hon var kvar tills det stängde. Hon hade sett Helena där inne. Efter det dröjde hon sig kvar på torget en stund för att vid ca 02.15 promenera vidare mot Lockerudshållet tillsammans med en kille. Dom passerar polishuset och väljer att slå sig ner i gröngräset mitt emot korsningen där vägen går ner mot Ekudden. Alltså på andra sidan Marieforsleden. När klockan är runt 02.30-03.00(osäkerhet pga viss berusningngsgrad) så kommer det en ljus , och enligt Anna ganska hög bil körandes från Ekudden-hållet och stannar vid korsningen. Då kliver det ur en kvinna från passagerarsidan som Anna är SÄKER på är Helena Andersson.(Anna var ytligt bekant med någon av Helenas systrar och visste mycket väl vem Helena var) Strax efter kliver även föraren ur. Dom båda är mycket osams och skriker på varandra, varpå föraren med våld sliter in Helena i bilen igen och försvinner med en rivstart i riktning mot Lockerudshållet. Efter det ser Anna inte bilen igen.

Anna kan inte säga vad det var för bilmärke, eller typ av bil. Bara att den var ljus och upplevde den som hög.

Tyvärr har inte Anna lämnat det här tipset till polisen. Detta är givetvis otroligt beklagligt! Varför vet jag ej, men hon uppger att hon har mått mycket dåligt periodvis, och kanske inte har vågat/förmått. Nu känner hon skam över att hon inte har gått till polisen.Inte ens Annas:s man har känt till detta, då han också var frågande och undrade varför hon inte har sagt något. Den kille som satt tillsammans med Anna i gräset den här juninatten 1992 mindes hon inte vem han var.

Min bekant frågade om det är okej att han för detta vidare. Detta gav hon med viss tvekan godkännande till. Han fick ett mycket seriöst intryck både av Anna och det som hon berättade. Detta tips är i juni 2016 överlämnat till Pelle Jenvén på Länskrim grova brott Skövde.

Anna heter som ni säkert fattar egentligen något annat!
Mvh/Kvasta-Sara

Hoppas kalla fall lyfter detta tips o granskar....
Citera
2021-07-02, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Hoppas kalla fall lyfter detta tips o granskar....
Ja detta inlägget kommer jag ihåg, och har tänkt på. Otroligt intressant!
Citera
2021-07-02, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Nä det får vi väl inte hoppas..🥺
Känns lite som att kampen, engagemanget och motivationen att få reda på vad som hände den där juninatten lever med tråden. Låter kanske patetiskt, men finns inte så mycket annat. Slutar vi spekulera i tråden känns det som att Helena glöms bort. Självklart är det inte så.

Vi får hoppas att Kalla fall snart kan presentera något nytt.
Citera
2021-07-02, 17:07
Medlem
Äntligen något vettigt..bra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här