2021-07-02, 21:11
Medlem
Han får 6 år på ungdoms anstalt. Är ute om 3-4 år.

Heja sverige
Citera
2021-07-02, 21:16
Medlem
prominentens avatar
Sök på tube...."polis biskopsgården" sortera efter mest visade - fjärde uppifrån.
Sjukt emotionellt men måste ses för att fatta allvaret.

Citat:
Ursprungligen postat av Tjejen66
Var finns filmen?
Citera
2021-07-02, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det förefaller sannolikt däremot tror jag skotten var avsedda för den person som överlevde spårvagnsolyckan och fanns på mordplatsen men precis hann gömma sig innan skotten föll.
har de samma kroppsbyggnad menar du?.. så idioten ser inte att den han siktar på springer från platsen? han ser typ dubbelt.. eller hmm hur tänkte du nu
Citera
2021-07-02, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rref
Vad blir straffet för den här somaliska 17-årige polismördaren?
Mariekex å apelsinsaft på något fancy ungdomshem, typ 2- 4 år..
Citera
2021-07-02, 21:20
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
https://www.regeringen.se/regeringens-politik/ett-tryggare-sverige/skarpta-straff-viktig-del-i-kampen-mot-den-organiserade-brottsligheten/

Spelar ingen roll i detta fall. Den misstänkte är 17….

11. Avskaffa straffreduktionen för unga vuxna vid grov brottslighet
Ungdomsreduktionsutredningens förslag genomförs vad gäller upprepad grov brottslighet av en person i åldern 18–20. Lagändringarna föreslås träda i kraft den 1 januari 2022.
Citera
2021-07-02, 21:21
Medlem
Snubben är ju inte dömd än men förmodligen är det han och med med tanke på hans förflutna borde han redan varit utvisad ur Sverige och dumpad i ett hål.

Fy fan att man aldrig kan ta i med hårdhandskarna från början! Detta borde aldrig hänt. Vif
Citera
2021-07-02, 21:22
Medlem
Onkel Kostias avatar
Redigerat:

Jag flyttar mitt inlägg till tråden "Polis mördad 30/6-2021. Hur kommer svenska journalister vinkla detta brutala mord?"

Jag tror att mitt inlägg passar bättre där.
Senast redigerad av Onkel Kostia 2021-07-02 kl. 21:28. Anledning: Jag flyttar inlägget till en annan tråd.
Citera
2021-07-02, 21:23
Medlem
Citat:
Vad blir straffet för den här somaliska 17-årige polismördaren?

Ifall strafflängden skulle varit 18 år för en 21 åring får han som 17 åring 6 år och villkorligt efter 4 år.
Citera
2021-07-02, 21:23
Medlem
Citat:
Vi måste fråga oss själva, vad gör somalierna egentligen i Sverige och vad behöver vi av dem?

Den jag träffade idag på Universitetssjukhuset var överläkare i ortopedi. Väldigt tacksam för hans professionella hjälp.

Majoriteten finns inte på Abok.
Citera
2021-07-02, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Och vad ska hända sen? De går nog på soc allihop och varken du eller någon annan kommer åka till Biskopsgården och "göra något". Bara lägg ner.

De är organiserade i klaner. Ju tydligare det blir för folk desto större press blir det och det blir även svårare för alla med huvudet på sned att hävda att det är synd om dem. För det är så fungerar helt enkelt. I hemländer och här.
Citera
2021-07-02, 21:27
Medlem
Soterns avatar
Enligt Aktuellt ska konflikten mellan gängen i Biskopsgården ha sin upprinnelse i ett svartsjukedrama för tjugo år sedan, som en ny generation nu tagit över. De nuvarande rivalerna vet inte ens varför de strider.
Sanslöst.
Citera
2021-07-02, 21:28
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cellfort
Bild på MGM

Sakariye Ahmed

https://i.imgur.com/t3rEJ7g.jpg

När han var 15 år knivhögg han en på en spårvagn. Knappt två år senare är han fri som en fågel och mördar en polis.

Heja Sverige!

Längtar tills alla coronarestriktioner hävt i andra länder. Ska sälja lägenheten här och flytta utomlands. Finns ingen framtid i detta land. Tyvärr så har Sverige gått alldeles för snett. Sverige har blivit en mördarstat.

Ser inte ut som 17 även om det är en dålig bild på GM, bilden togs alltså när han var 15 här. Skulle inte förvåna om kräket är typ 28 år egentligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in