Citat:
Ursprungligen postat av
Asynjan
Målnummer B3514-05 i Örebro tingsrätt, såg jag att någon skrivit, men har någon lagt ut FUP på åtalet mot Binning*?
Flashback hade tidigare länkar till FUP och dom uppladdade på Docdroid. Men tydligen har han varit i kontakt med Docdroid och fått dem raderade.
Jag sparade det här citatet om övergreppet mot styvdottern:
Citat:
Gärning
Binninge har under natten till den 1 september 2005 i den under åtalspunkt 1 angivna bostaden uppsökt målsäganden i hennes rum när hon var iklädd bh och trosor. Binninge var klädd i kalsonger. Binninge har kysst målsäganden i nacken, sagt att hon luktade gott, smekt henne på magen och låren och tagit henne på stjärten. Binninge har därefter ovanifrån tryckt henne på axlarna så att hon blev stående på knä med huvudet framför hans erigerade könsorgan varefter Binninge frågat om hon hade gjort det förut varvid målsäganden bad att få slippa och började gråta. Binninge har sedan tryckt ner målsäganden så att hon blev liggande på rygg på golvet varefter Binninge har lagt sig ovanpå henne med sitt erigerade könsorgan mot hennes underliv. Binninge har därefter kysst målsäganden i nacken, på halsen och på magen, smekt henne på magen, brösten och låren varefter han böjt hennes ben så att hon låg med knäna i vinkel och fötterna golvet. Binninge har sedan lagt sig mellan hennes ben med sitt könsorgan mot hennes underliv. Målsäganden har börjat skrika och Binninge har då viskat i hennes öra "du är äcklig, jag vill inte göra det med dig" varefter han lämnat hennes rum. Binninge hade kalsonger och målsäganden hade trosor på sig under hela händelseförloppet. Binninge har genom sitt beteende genomfört en sexuell handling som med hänsyn till kränkningens art och omständigheterna i övrigt är jämförlig med samlag. Om den sexuella handlingen inte bedöms vara jämförlig med samlag har i vart fall fara förelegat för en sexuell handling jämförlig med samlag.